رئیس‌جمهور گفت: آمار شاغلین در پاییز امسال به حدود ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت و این روند ادامه می یابد.
کد خبر: ۵۸۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 18 March 2018

به گزارش تابناک تبریز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز چهارشنبه در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال 96 و در جمع خبرنگاران اشتغال و معیشت مردم را مهمترین چالش دولت در سال آینده برشمرد و گفت: باید در سال آینده برای این موضوع برنامه های جدی تدوین کنیم که مهمترین آنها افزایش سرمایه گذاری است.

وی درباره ایجاد اشتغال اظهار کرد: سال 96 جزء بهترین سال های ایجاد اشتغال در تاریخ کشور است، مجموع شغلی که ایجاد شده بالای 800 هزارتا تا پایان سال خواهد بود که این عدد قابل توجه است. اگر چیزی که امسال برای ایجاد اشتغال برداشته شده است در سال 97 نیز ادامه یابد، بخش زیادی از بار ایجاد شغل حل می شود.

جهانگیری تاکید کرد: به مردم قول می دهیم در سال 97 آنچه در توان ماست و استعدادی که خداوند داده است را در خدمت مردم خرج کنیم.

معاون اول رییس جمهور درباره اینکه در زمان تحویل سال کجا هستید، افزود: طبق سنوات گذشته امسال هم در خدمت مادرم خواهم بود و روز اول اسفند به منطقه زلزله زده کوهبنان می روم.

جهانگیری درباره فیلترینگ تلگرام تصریح کرد: در جلسه شورای عالی فضای مجازی موضوعات وضع می شود و بنده در آنجا عضو نیستم. ولی خبر قطعی این است که می دانم رییس جمهور در خصوص این موضوع جدی بوده و معتقد است نباید محدودیتی ایجاد شود.

معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص آخرین وضعیت خصر نیز گفت: وی افزود: در مسئله حصر دستورهای مهمی صادر شده و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در حال پیگیری است و باید به تصمیم‌گیری‌ها کمک کنیم. برخی تصور می کردند تا آخر سال جاری این موضوع تصمیم گیری می شود و نسبت به این مسئله خوشبین هستم و قابل تدبیر است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اصلی ترین نیاز سرمایه گذاری امنیت آن است، خاطرنشان کرد: هیچ نهادی نباید مانع فعالیت بخش خصوصی شود و مهمترین پیام سیاست های اصل 44 نیز همین است که توسعه بخش خصوصی هیچ مشکلی را به وجود نخواهد آورد. از سوی دیگر نیازمند این هستیم که بخش خصوصی و شرکت های دولتی منابع خود را به سمت سرمایه گذاری در این حوزه بیاورند و پس از آن به دنبال سرمایه گذاری خارجی باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه ایران مزیت های زیادی برای جذب منابع خارجی دارد، تصریح کرد: نظام بانکی باید در سال آینده نقش جدی تری را ایفا کند. امروز در دولت مصوبه ای را داشتیم که بر اساس آن برای چین خط فاینانس 10 میلیارد دلاری ایجاد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه درآمد مردم در سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: نیازمند سیاست های اصلاحی هستیم تا طبقات ضعیف و قشر حقوق بگیر که قدرت خریدشان کاهش یافته، افزایش پیدا کند.

جهانگیری با بیان اینکه دولت دوازدهم از ابتدای آغاز به کار خود تحت فشار سیاسی کار را آغاز کرد، گفت: تمایل دارم دولت در فضای آرامی کار را ادامه دهد اما اگر شرایط اقتضا کند در میدانی که فراهم شود، مسائل را بیان خواهم کرد اما فعلاً ترجیح می دهم در آرامش ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشور با چالش های بزرگی روبرو است، بیان کرد: برخی از مشکلات کشور به ابرچالش تبدیل شده است. مانند مسئله آب که امروز به مسئله ای سیاسی، اجتماعی و امنیتی تبدیل شده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: راهکار مسائل مختلف کشور، راهکار سیاسی است و امروز راهکار فنی و تکنیکی چندان کارایی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: بر سر آنچه که بر اساس دکترین دفاعی کشور تنظیم شده است، مذاکره نخواهیم کرد. تجربه به ما ثابت کرده است که در شرایط سخت تنها می مانیم. قدرت دفاعی ما برای دفاع از ملت و منطقه است و بر سر آن مذاکره نخواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت از مدتها قبل برای همه حالت‌هایی که برای برجام ممکن است به وجود آید، سناریوهایی را پیش بینی کرده است اما امیدواریم غربی‌ها و آمریکایی‌ها اشتباه نکنند و از فضای به وجود آمده برای تعامل با ایران استفاده کنند.

جهانگیری در پایان با بیان اینکه در نخستین روز سال 97 از مناطق زلزله زده کوهبنان کرمان بازدید خواهد کرد، گفت: امیدوارم سال آینده سالی با دغدغه های کمتر برای ملت ایران باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
مردم مردم نگویید ادم دلش درد میاد مگه تا حال چه کردید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار