مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ورود ۴ میلیون گردشگر داخلی به استان در سال‌جاری، گفت: ۴۶۱ هزار گردشگر خارجی وارد شده به استان نیز در سال جدید ثبت شده است.
کد خبر: ۵۸۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 18 March 2018

مرتضی آبدار ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص " ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۹۷" اظهار داشت: دبیرخانه ستاد نوروزی در میراث فرهنگی مستقر بوده و طبق لیست برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده و طبق موضوعات مطرح شده ۲۱ شهرستان تحت پوشش این برنامه خواهند بود.

وی افزود: تشکیل کارگروه‌ها، نظارت بر رستوران‌ها و هتل از جمله این برنامه‌هاست.

برگزاری نوروزگاه مشترک با جمهوری آذربایجان در دهم فروردین ماه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری استان با بیان اینکه امسال نوروزگاه مشترک با جمهوری آذربایجان خواهیم داشت که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، گفت: امسال شاهد تغییراتی در گردشگری خواهیم بود و خانه تکانی بزرگی در ابنیه‌ها و موزه‌ها انجام گرفته به طوریکه ۲۳ موزه از نظر بصری و ظاهری برای سال جدید برای خدمت‌رسانی به گردشگران آماده شده است.

وی ادامه داد: البته ۶۲ نوروزگاه‌ مشترک نیز در استان برگزار خواهد شد که آیین‌ها و سنت‌های مختلفی در این نوروزگاه‌ها با شعار "نوروز شاد" برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان با اشاره به ورود ۴ میلیون گردشگر داخلی به استان در سال جاری، افزود: ورود ۴۶۱ هزار گردشگر خارجی به استان در سال جدید ثبت شده است.

وی با تاکید به مشارکت شهرداری و دهیاری و بخشداری در راستای اجرای ۲۰ برنامه در شهرستان‌ها ، افزود: البته در کنار این موضوعات تفاهم نامه با انجمن صنعتی هتل‌داری و رستوران‌ها انجام دادیم که بر اساس آن 40 درصد تخفیف به گردشگران در ایام نوروز ارائه خواهد شد که از ۱۵ روز قبل این موضوع به اتحادیه‌ها ابلاغ شده است.

مجوز فعالیت ۲۳ اتحادیه گردشگری به صورت شبانه روزی از سال ۹۷

آبدار با اشاره به وجود ۵۷ اتحادیه در استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه خدمات گردشگری شب و روز نمی‌شناسد از این رو با تلاش مجوز فعالیت ۲۳ اتحادیه به صورت شبانه‌روزی را اخذ کرده‌ایم و در حال حاضر محدودیت زمانی نخواهند داشت که این موضوع بعد از تاریخ انقلاب اسلامی برای اولین بار در کشور خواهد بود.

 

برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در راستای انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش

وی اذعان داشت: سال گذشته در حوزه بین‌المللی تبریز از طرف سازمان جهانی تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف انتخاب شد که به تبع آن جشنواره بین‌المللی فرش دستباف، برپایی نمایشگاه بین‌المللی فرش از طرف شورای جهانی برای تبریز مطرح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان با تاکید به اینکه در حوزه فرش شاهد دگرگونی اساسی خواهیم بود، افزود: طبق تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی و کمیسیون فرش آن، تور تخصصی فرش و تورهای تخصصی صنعتی و بازدید از کارخانه‌ها را خواهیم داشت.

انتخاب تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم

وی به بازدید شرکت جایکا از ایران در راستای مطالعات جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: بعد از این بازدیدها از استان‌های مختلف تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم از طرف جایکا انتخاب شد و از خرداد ماه سال آینده مطالعات خود را آغاز خواهند کرد.

آبدار افزود: مقاوم‌سازی ابنیه‌های تاریخی و مهم‌تر از همه جاده ابریشم، یکی از مباحث مطرح شده در سال جدید برای مطالعات جاده ابریشم است و همچنین توجه به وجود بازار جهانی تبریز با ثبت جهانی یونسکو نقش موثری در توسعه جاده ابریشم خواهد داشت.

وی به بوم گردی روستایی و اهمیت آن در موضوع گردشگری اشاره کرد و گفت: یکی از روستاهای با ظرفیت زیاد به جایکا معرفی خواهد شد تا در کنار مطالعات و توسعه جاده ابریشم روستای بوم گردی به جهان معرفی شود.

وجود ۱۸۰۰ ابنیه تاریخی در استان/ ۱۸ اثر تاریخی غیر ملموس در استان وجود دارد

وی با بیان اینکه ۱۸۰۰ اثر تاریخی ابنیه تاریخی و محوطه تاریخی در استان وجود دارد که دارای سابقه سنگین هستند که باید تلاش به تشان دادن آنها بکنیم، گفت: البته در کنار آثار تاریخی ۱۸ اثر تاریخی نا ملموس در استان وجود دارد که در تبریز ۵ خانه به ثبت ملی رسیده است و بر این اساس حتما باید ملت و دولت دست در دست هم داده و آنها را معرفی کند.

اتمام کف‌سازی ارک علیشاه تا اردیبهشت 97/ انتقاد از تاخیر در اجرای پروژه مقبره الشعرا

وی در ارائه گزارش پروژه‌های نیمه تمام اماکن تاریخی تبریز بیان کرد: موضوع کف‌سازی ارک علیشاه با توجه و اهتمام امام جمعه تبریز تا اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و ساختمان فتح الله اوف نیز بعد از مناقصه اقدامات مرمت شروع خواهد شد که البته شهردار سابق قول کمک دو میلیارد تومانی را داده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان آخرین وضعیت پروژه مقبره الشعرا را مورد اشاره قرار داد و گفت: این یک پروژه‌ای است که استاندار آذربایجان‌شرقی روی آن تاکید فراوان دارند به طوریکه حتی خود وزیر ارشاد در بازدید از این پروژه گلایه خود را به صراحت اعلام کرد و خواستار به اتمام رساندن آن حداقل به صورت رویه شده است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار