جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز در محل عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 18 March 2018

شورای اسلامی شهر تبریز، امروز پیشنهاد حمایت از گروه‌های هنری را بررسی کرد.

محمد فرج قلیزاده رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز اظهارکرد: حمایت از گروه‌های فرهنگی و هنری، نباید جنبه سلیقه‌ای داشته باشد، در غیر این صورت، ممکن است شایبه تبعیض و ارتباطات ذوقی و شخصی مطرح باشد. باید اولویت‌بندی، انعکاس مطالبات شهروندان در محتوای آثار مدنظر باشد.

تبصره ویژه گروه‌های مردم‌نهاد نیز با قید ضرورت تدوین آیین نامه اجرایی و تصویب آن در شورای شهر تصویب شد.

دیگر مصوبات و موافقت‌های جلسه امروز شورای اسلامی شهر عبارت است از:

تفویض اختیارات مالی به شهرداری، الزام شهرداری تبریز به تدوین لایحه جامع ساماندهی حمل و نقل عمومی، موافقت با اختصاص سه درصد از درآمد شهرداری از محل صدور پروانه و فروش تراکم برای تهیه ابزار و تجهیزات ایمنی و خدمات شهری، ایجاد خدمات درمانی الکترونیک در راستای حذف سفرهای غیرضروری درون‌شهری، لزوم آموزش مداوم برای مدیران شهرداری، ایجاد ساختمانی برای فعالیت گروه‌های مردم‌نهاد از دیگر تبصره‌های مهم بودجه ۹۷ شهرداری تبریز است.

رئیس کمسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به گروه های مردم نهاد گفت: در کشورمان با انشقاق گروه‌های مردم‌نهاد مواجهیم و این کونه حمایت از NGOها می‌تواند شهرداری را در آینده در مظان اتهام قرار دهد.

سعید نیکوخصلت ادامه داد: ایجاد ساختمان جدید شورای اسلامی شهر از تبصره‌های مهم بودجه ۹۷ شهرداری تبریز برای تبدیل عمارت به موزه شهرداری است.

محدباقر بهشتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق قانون، درصدی از بودجه باید به حوزه پژوهش اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در موضوع آسفالت سالانه ۲۰۰ میلیارد هزینه می‌شود. اگر ۱۰ درصد این هزینه با مطالعه و پژوهش کاهش یابد، شاهد افزایش ماندگاری و صرفه‌جویی چشمگیر خواهیم بود.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از جلسه به بررسی بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تبریز پرداخت.

بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص عقد تفاهم‌نامه سه‌جانبه با فدراسیون کشتی و اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان برای تقبل هزینه اسکان پنج روزه ۴۰۰ نفر در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان‌پهلوان تختی در تبریز تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص انجام معامله و تهاتر مابقی بدهی بنیاد مستضعفان استان بابت تغییر کاربری و پروانه ساختمانی به صورت غیرنقدی، بررسی لایحه شهرداری تبریز در خصوص کمک بابت هزینه‌های مربوط به صدور مجوز و ترمیم عملیات حفاری آب و گاز جهت واگذاری انشعابات به بیمارستان جدید احداث کودکان توسط خیرین بیمارستان در شهرک خاوران، لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز شورای اسلامی شهر جهت آسفالت معابر، خیابا‌ن‌ها و محوطه آسایشگاه و بیمارستان باباباغی، بررسی نامه دکتر فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت سبزی‌کاران و صیفی‌کاران محله حکم‌آباد و خیابان حجتی در پارک بزرگ تبریز و بررسی نامه استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص اختصاص ۱۰ درصد سهم مبارزه با مواد مخدر، از ۵ درصد بودجه فرهنگی شهرداری تبریز از دیگر اقدامات انجام شده در جلسه شورا بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار