سال 96 با همه فراز و نشیب ها، خوشی ها و ناخوشی ها و پیروزی و شکست هایش به دقایق پایانی خود رسیده است.در این فرصت میخواهیم نگاهی اجمالی به وضعیت یکساله تراکتورسازی بیاندازیم.
کد خبر: ۵۸۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 19 March 2018

به گزارش تابناک تبریز، سال 96 با همه فراز و نشیب ها، خوشی ها و ناخوشی ها و پیروزی و شکست هایش به دقایق پایانی خود رسیده است.

در این فرصت میخواهیم نگاهی اجمالی به وضعیت یکساله تراکتورسازی بیاندازیم.

فراز و نشیب های تراکتور در سال 96
 

تراکتورسازی ابتدای امسال ، رقابت برای نایب قهرمانی را به استقلال تهران واگذار کرد و در پایان فصل شانزدهم لیگ برتر به مقام سومی با قلعه نوعی دست یافت.

پس از اتمام فصل و با توجه به محرومیت تراکتور از نقل و انتقالات بازیکن، قلعه نوعی به اصفهان رفت و هدایت تراکتور به گل محمدی رسید. 

 جدایی ستاره هایی چون سعید آقایی، خالد شفیعی، لوسیانو ادینیو، محمدرضا اخباری و کرار جاسم و عدم خرید بازیکن جایگزین به دلیل محرومیت بین المللی از نقل و انتقالات باعث شد تا یحیی گل محمدی در همان روز اول حضور خود در تبریز قبل از حضور در تمرین تیم بزرگسالان در تمرین تیم های پایه حضور یافته و چند بازیکن را از آن تیم به تیم بزرگسالان انتقال دهد.

تراکتور آماده فصل جدید شد . اما ابتدای فصل قرعه بسیار سختی گریبان این تیم جوان شده نصیب شد. تراکتور در این چند دیدار ایتدای فصل نتوانست به موفقیت چندانی برسد. رفته رفته بازیکنان تراکتور با تفکرات یحیی آشنا شدند و بازی های خوبی را با پاس های کوتاه انجام میدادند. ولی این تراکتور یک گلر کلین شیت کن کم داشت. گروسیان سنگربان نیم فصل نخست تراکتور بود که گل های بدی را دریافت میکرد و روحیه خود را ازدست داده بود.

تراکتورسازی در نیم فصل اول موفق به کسب ۱۷ امتیاز از ۱۵ بازی شد. این یعنی سرخ پوشان تبریزی به صورت میانگین از هر بازی خود 1/13 امتیاز کسب کرده اند. تراکتورسازان از ۱۵ بازی خود در نیم فصل صاحب تنها ۴ برد شده اند. طبق آمار تراکتوری ها از هر 3/75 بازی خود یک بازی را با برد پشت سر گذاشته اند. شاگردان یحیی گل محمدی بیش از آنکه در نیم فصل پیروز شوند، طعم باخت را چشیدند؛ آنها ۶ بازی از ۱۵ بازی خود را با شکست پشت سر گذاشتند که این از لحاظ آماری بدین معناست که تراکتوری ها از هر 2/5 بازی یک بازی را باخته اند. تعداد مساوی های تراکتورسازی در نیم فصل اول نیز بیشتر از بردهای این تیم شد؛ سرخ پوشان تبریزی یک سوم بازی های خود را در نیم فصل اول که می شود ۵ بازی را با نتیجه مساوی به پایان رساندند.

با کسب این نتایج تیم تراکتورسازی با ۱۷ امتیاز از ۱۵ بازی نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر را با رتبه یازدهم به پایان رساند.

 

نیم فصل دوم:

با اتمام محرومیت تراکتورسازی در جذب بازیکنان جدید و کادرفنی و مدیریت تیم توانستند 7 بازیکن جدید را به خدممت بگیرند.

 

اسامی بازیکنان یاد شده به شرح زیر می باشد:

 

  1. قائم اسلامی خواه تا پایان خدمت سربازی – تیم سابق: بادران تهران
  2. دانیال اسماعیلی فر تا پایان خدمت سربازی – تیم سابق: ذوب آهن اصفهان
  3. احسان پهلوان تا پایان خدمت سربازی – تیم سابق: ذوب آهن اصفهان
  4. رضا شربتی تا پایان خدمت سربازی – تیم سابق: مشکی پوشان مشهد
  5. امید عالیشاه تا پایان خدمت سربازی – تیم سابق: پرسپولیس تهران
  6. مهدی مهدی پور تا پایان خدمت سربازی – تیم سابق: ذوب آهن اصفهان
  7. جوردی مارتینز آلمیدا تا پایان فصل مسابقاتی - تیم سابق: واسکودوگاما برزیل

 

تراکتور نیم فصل دوم را با بازیکنان جدید با برد پرگل مقابل استقلال خوزستان در تبریز شروع کرد و همگان را به این تیم امیدوار کرد. اما نتایج بد تراکتور دوباره شروع شد.شکست برابر پرسپولیس و تساوی در مقابل استقلال و حذف در جام حذفی و فشار سکوها باعث شد که یحیی از سمت خود استعفا دهد.

تراکتور به دنبال دنیزلی 

مدیریت تیم پس از قبول استعفای گل محمدی از هدایت تیم؛ سریع سراغ گفتگو با مربیان ترک و در راس آن با دنیزلی رفت. آجرلو که سابقه همکاری با دنیزلی را در پاس تهران داشت بسیار امیدوار بود که باردیگر با یان مربی مشهور ترک دست همکاری بدهد.

ساغلام آمد

فراز و نشیب های تراکتور در سال 96
 

دنیزلی به دلیل حضور در تلوزیون ترکیه باید هر هفته به کشورش بازمیگشت و این یک مانع بزرگ بر سر همکاری های دو طرف بود.در نهایت مدیریت باشگاه از دنیزلی کهنسال به سراغ ساغلام جوان رفت و با این مربی جوان وموفق تراک که سابقه قهرانی در سوپرلیگ ترکیه را در کارنامه خود داشت قرار داد همکاری را امضا کند.

با آمدن ساغلام و آشنا شدن بازیکنان با تفکرات وی، تراکتور دو برد پیاپی کسب کرد و با روحیه وارد مسابقات آسیایی شد.

تراکتور در 5 هفته مانده به پایان این فصل لیگ برتر با 29 امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد.

لیگ قهرمانان آسیا

فراز و نشیب های تراکتور در سال 96
 

تراکتور در این رقابتها با الاهلی عربستان؛ الغرافه قطر و الجزیره امارات همگروه شد و در دوبازی اول مقابل نمایندگان عربستان و قطر بازی را واگذار کرد و در امارات موفق شد الجزیره را متوقف کند.

چهارمین دیدار خود در تبریز مقابل الجزیره در حضو 50 هزار هوادار نتوانست این تیم را شکست دهد و با تساوی دومین امتیاز خود را کسب کرد. تراکتور شانس زیادی برای صعود از این گروه را ندارد.

حواشی بیشمار تراکتور در این فصل

فراز و نشیب های تراکتور در سال 96
 

تراکتورسازی یکی از پرحاشیه ترین تیم های لیگ هفدهم بود. علاوه بر تبعات محرومیت از نقل و انتقالات که حواشی بسیاری به همراه داشت، حواشی رنگارنگی در طول نیم فصل گریبان تیم تراکتورسازی را گرفت. درگیری مهدی کیانی با عارف آقاسی که به محرومیت دو ماهه کاپیتان تراکتوری ها انجامید بزرگترین حاشیه تیم تراکتورسازی در نیم فصل بود؛ جریان از این قرار بود که پس از پایان یکی از جلسات تمرینی مهدی کیانی به دلیل درگیری لفظی با عارف آقاسی در تمرین با سلاح سرد دست وی را مجروح کرد و این اتفاق توسط فردی که هنوز هویتش مشخص نشده و تراکتوری ها به شدت در پی یافتنش هستند به بیرون درز کرد و به خبر شماره یک فوتبال کشور در آن مقطع تبدیل شد. تراکتوری ها هرچه تلاش کردند نتوانستند رای کاپیتان خود را بشکنند و به این ترتیب کیانی هفته های پایانی نیم فصل اول را از روی سکوها تماشا کرد. درگیری فیزیکی فرزاد حاتمی و امیرحسین صادقی، مدافع تیم پیکان که در اوایل لیگ اتفاق افتاد و محرومیت سنگینی نیز برای طرفین به دنبال داشت از دیگر حواشی مهم تراکتورسازان در نیم فصل اول بود.

اخراج عالیشاه 

عالیشاه که پس از مصدومیت مقابل پرسپولیس بین هواداران تراکتور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ با حضور در برنامه کارشناسی دربی پایتخت مورد انتقاد شدید فوتبال دوستان تبریزی شد و در نهایت با تصمیم مدیریت این بازیکن از تیم اخراج شد.

تراکتورسازی با آمدن ساغلام توانسته بازی های خوبی را ارئه دهد. تعداد پاس های این تیم از 500 عدد پاس در بازی گذشه است و موقعیت سازی گل نیز از آمار لیگ برتر فراتر است. با خفظ ساغلام وجذب چند بازیکن در خط هجومی و دفاعی میتواند تراکتور را یکی از مدعیان اصلی برای کسب جام قهرمانی لیگ برتر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار