دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خبرداد:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش موثر سازمان‌های مردم‌نهاد در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه مبارزه با مواد مخدر، دستور داد تا نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه از سال آینده به جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دعوت شوند.
کد خبر: ۵۸۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 19 March 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: موضوع مواد مخدر یک موضوع عمدتاً اجتماعی است و مقابله با آن نیز باید از منظر فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی به مردم، گفت: دولت و نهادهای مسئول، وظایف خود را در حوزه مبارزه فیزیکی، پیشگیری و درمان انجام خواهند داد، اما مسئولیت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باید به خود مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد سپرده شود.

خدابخش تصریح کرد: اصل بر پیشگیری است و انرژی اصلی باید در این جهت صرف شود که نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه فوق‌العاده موثر است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تسریع در ایجاد مرکز نگهداری بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست و مرکز درمان و بازپروری زنان معتاد، تشکیل به‌موقع کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و حمایت از اکران فیلم سینمایی تولیدشده توسط این شورا تأکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این نشست از کشف 2.5 تن انواع مواد مخدر در 11 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 31 باند قاچاق، تهیه و توزیع مواد مخدر و دو کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی و نیمه‌صنعتی کشف و منهدم شده است.

محمدعلی نصرتی افزود: در همین مدت 18 هزار و 103 نفر قاچاقچی، توزیع‌کننده و حمل‌کننده مواد مخدر و معتاد نیز دستگیر و 255 کیلوگرم مواد مخدر غیردارویی نیز امحا شده است.

وی از ارائه خدمات درمانی و بازپروری به 56هزار و 26 نفر در سال 96 خبر داد و افزود: در اثر افزایش کنترل‌ها در موضوع مواد مخدر، تعداد فوت‌شدگان بر اثر مصرف این مواد 35 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

نصرتی همچنین آمار پذیرفته‌شدگان در مرکز درمان و نگهداری معتادان ماده 16 را 2335 نفر اعلام کرد و گفت: 891 نفر از معتادان پذیرفته‌شده در این مرکز در 11 کارگاه اشتغال‌زایی و 955 نفر از معتادان نیز به صورت انفرادی در سطح استان مشغول به کار شده‌اند.

وی از افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از 114 سازمان به 161 سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: تعداد کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در سال جاری 11 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار