به گزارش تابناک تبریز به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر دارایی‌های این وزارتخانه (اوفک) درباره وضع دسترسی به اینترنت در ایران بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه از خطوط راهنمای موجود و دستورات و مجوز‌های لازم برای حمایت از دولت آمریکا و ادامه تعهد آن به «تقویت جریان آزاد اطلاعات برای شهروندان ایران» تاکید شده است.

در بخشی از این بیانیه به نقل از استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، ادعا شده است: دولت ایران بار‌ها نشان داده است که مخالف آزادی‌های اساسی از جمله حق آزادی بیان و تجمع است و به طور دائم حق شهروندان ایرانی در برخورداری از جریان آزاد اطلاعات را با محدود کردن دسترسی به سرویس‌های ماهواره‌ای و مسدود کردن سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و اعمال دیگر محدودیت‌ها نقض کرده و مانع ارتباط آزادانه آن‌ها با یکدیگر و با جهان خارج شده است.

اظهارت وزیر خزانه‌داری آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که کنگره این کشور چندی پیش با وجود انتقادات فراوان، قانون جاسوسی از کاربران اینترنت را بار دیگر تمدید کرد. این قانون به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه می‌دهد بدون نیاز به مجوز، فعالیت شهروندان آمریکایی در فضای مجازی را به بهانه‌های مختلف از جمله حفظ امنیت ملی، رصد کند.