محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اولویت‌های کاری این کمیسیون در سال ۹۷، گفت: امسال قصد داریم تا در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری اقدامات بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از اولویت‌های اساسی ما در حوزه آموزش و پرورش، رتبه‌بندی فرهنگیان و اجرایی شدن سند تحول بنیادین است، افزود: در بحث آموزش عالی نیز موضوع آمایش سرزمین در همه دستگاه‌ها همچون وزارت بهداشت، وزارت علوم، دانشگاه آزاد و ... اهمیت بالایی دارد و ما آن را به طور جدی در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به ساماندهی بحث کنکور هم در کشور تصریح کرد: باتوجه به اهمیت بالای ساماندهی کنکور برای ما، تصمیم داریم با یک برنامه‌ریزی مشخص با کمک وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش تدبیری اتخاذ کنیم که تا سال ۹۸ بساط کنکور به شکل کنونی برچیده شود.

زاهدی ادامه داد: در بحث پژوهشی هم برنامه‌ای برای ارتقا و تغییر آئین‌نامه اعضای هیئت علمی با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر خواهیم گرفت تا بتوانیم روش‌های جدیدی را جایگزین مقاله‌نویسی کنیم، زیرا معتقدیم مقاله‌نویسی نتوانسته چندان مشکلات کشور را حل کند و اصرار به دانشجو برای ارائه مقاله یک انحراف است.

نماینده مردم کرمان و راور با تاکید بر مسئله محور بودن پژوهش برای کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: پیشنهادات خوبی در زمینه بازنگری برای مقاله نویسی داریم به طور مثال اگر یک دانشجوی دکترا بتواند طی پروژه‌ای برای حل مشکل اقتصادی کشور در زمینه ارز طرحی را ارائه کند و این مشکل در تز دکترای وی عملیاتی شود، دیگر نیازی به مقاله نویسی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سال آینده بحث‌های مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را بیشتر دنبال خواهیم کرد، بیان کرد: برای قوی شدن در اقتصاد دانش بنیان باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های اساسی کرده و در استارتاپ‌ها یک تغییر جدی ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به میزان تحقق شعار سال ۹۶ هم تاکید کرد: متاسفانه در تحقق شعار سال گذشته چندان موفق نبوده‌ایم و در زمینه تولید و اشتغال بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.