عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: مهمترین وظیفه دولت در این راستا، جلوگیری از واردات و قاچاق کالاست.

حسنعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف با بیان اینکه نامگذاری سال جاری بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی، پیام روشن و مهمی برای دولت، مسئولین و مردم دارد، گفت: متاسفانه باید گفت که دولت ها در سالهای گذشته برای تحقق شعار سال نمره قبولی نگرفتند و چون دولت ها در این زمینه رفوزه شدند، مقام معظم رهبری با این نامگذاری امسال به این نام، کار را بدست خود مردم سپردند تا مردم از کالای ایرانی حمایت کنند.

وی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی و تعیین شعار چند سال در رابطه با موضوعات اقتصادی، افزود: ایشان الان 10 سال پشت سرم هم به موضوعات اقتصادی اشاره کردند که اهداف خاصی را مد نظر داشته و دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ایشان سال 88 را حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف، سال 89 را همت مضاعف، کار مضاعف، سال 90 را جهاد قتصادی، سال 91 را تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی، سال 92 را حماسه‌ سیاسی و حماسه‌ اقتصادی، سال 93 را اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، سال 94 دولت و ملت، همدلی و همزبانی، سال 95 را اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، سال 96 را اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال و امسال را هم سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند.

حاجی دلیگانی گفت: دولت ها در تحقق اهداف شعار این سالها نمره زیر 10 می گیرند اما قطعا وقتی کار به مردم سپرده شود، نمره مردم 20 است.

وی با بیان اینکه سالهای گذشته ثابت کرد که هر کاری به دولت واگذار شود، به نتیجه نمی رسد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری این کار را به مردم سپردند تا به نتیجه برسد و قطعا مردم با خرید کالاهای ایرانی، ثابت می کنند که هر کاری به آنها واگذار شود، بهتر از مسئولین آنرا انجام می دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در طول سالهای گذشته کارهای بزرگ به مردم سپرده شد مثل انقلاب، دفاع مقدس و مقابله با تهدیدات دشمنان که به خوبی نتیجه داد.

حاجی دلیگانی گفت: حمایت از کالای ایرانی می تواد منشاء و شروع روند اصلاح اقتصادی باشد، یک آغاز خوبی است که مردم نمره 20 بگیرند.

وی با اشاره به وظیفه دولت در این سال، گفت: اگر دولت با مردم کاری نداشته باشد و کار را به خود مردم واگذار کند، این خود بهترین خدمت است.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از واردات و قاچاق کالاهایی که مشابه داخلی دارند، از دیگر وظیفه مهم دولت در سال جاری دانست. وظیفه ای که تا کنون از سوی دولت انجام نمی شد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بخشی از مشکلات تولید و تولیدکنندگان به خاطر دخالت دولت است، تصریح کرد: دولت در فرایند تولید شیوه ها و روشهای سختی را مطرح و حتی موانع ایجاد می کند که کار تولید بعضا به نتیجه نمی رسد.

وی تصریح کرد: امروز هم بستر حضور مردم در مساله حمایت از کالای ایرانی وجود دارد که با ورد مردم به این مساله هم اشتغال و فرصت های شغلی در کشور ایجاد می شود و هم وحدت کلمه بین مردم بوجود می آید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی و خرید آن به مذاق برخی خوش نخواهد آمد، افزود: واردات کنندگان و کسانی که کالای قاچاق وارد کشور می کنند، طبیعی است که از این موضوع استقبال نکنند چرا که منفعت آنها کم خواهد شد.

حاجی دلیگانی در عین حال از تولید کنندگان ایرانی خواست تا به کیفیت تولیدات و ارتقای آن توجه کرده و از عرضه و تحویل کالاهای بی کیفیت به بازار و مردم خودداری کنند.