کد خبر: ۵۸۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 23 March 2018

سیروس دین‌محمدی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در روزهای آخر سال 1376 تیم ملی ایران برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی عازم کشور فرانسه شده بود تا با باشگاه‌های این کشور 3 بازی دوستانه برگزار کند.

وی اضافه کرد: بازی تیم ملی ایران با نانت فرانسه روز 29 اسفند سال 1376 برگزار شد و زمان مسابقه طوری تنظیم شده بود که تحویل سال بین 2 نیمه باشد.

سرمربی فعلی تیم شهرداری تبریز عنوان کرد: در این بازی هر 2 گل تیم ملی ایران را من به ثمر رساندم تا در این بازی با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسیم و با خاطره خوش به استقبال سال جدید رفتیم.

هافبک اسبق تیم ملی ایران بیان کرد: گل اول بازی با شوت بود که توپ بعد از برخورد به مدافع تیم نانت کمانه کرده و وارد دروازه تیم فرانسوی شد.

دین محمدی اضافه کرد: گل دوم بازی را از فاصله 45 متری و با شوتی از راه دور به ثمر رساندم و زمانی که می‌خواستم این ضربه کاشته را بزنم، خاکپور گفت چه کار می‌خواهی بکنی، از این فاصله که نمی‌شود توپ را وارد گل کرد و من گفتم حالا می‌خواهم شانسم را امتحان کنم و موفق شدم توپ را با شوتی محکم وارد دروازه کنم.

وی تصریح کرد: بین دو نیمه تحویل سال بود که برای من و سایر فوتبالیست‌های تیم ملی خاطره فراموش نشدنی بود که زمان تحویل سال در رختکن باشیم و این اتفاق خاصی در دوران فوتبالم بود.

تماشاگران از من انتظار داشتند از هر نقطه زمین توپ را وارد دروازه کنم

بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و شهرداری تبریز افزود: بعد از آن گل در هر بازی وقتی صاحب توپ می‌شدم تماشاگران با شعار شوت از من باز هم گل راه دور می‌خواستند و جالب اینکه در بازی با تیم ملی کویت در ایران زمانی که در محوطه جریمه خودمان توپ را از عابدزاده گرفتم تماشاگران یکصدا فریاد زدند سیروس شوت و برای من جالب بود که تماشاگران انتظار داشتند از جلوی دروازه خودمان هم توپ را وارد دروازه حریف کنم.

وی متذکر شد: من 7 سال از بهترین دوران فوتبال خود را در تیم‌های تراکتورسازی و شهرداری تبریز بازی کردم و زمانی که شهرداری تبریز در لیگ دسته دوم بود، تنها بازیکنی بودم که از این رده به تیم ملی دعوت می‌شدم و با اینکه تاکنون 5 بازیکن تبریزی در جام جهانی حضور داشتند، اما من تنها بازیکنی بودم که از تیم شهرداری تبریز و فوتبال تبریز در جام جهانی حضور داشتم و سایر بازیکنان تبریزی در تیم‌های غیرتبریزی حضور داشتند و به تیم ملی دعوت شده بودند.

دین‌محمدی اضافه کرد: در 3 سالی که در تراکتورسازی حضور داشتم حتی یک بار هم با هواپیما برای بازی سفر نداشتیم و تمام سفرهایمان با اتوبوس بود و حتی در مسافت‌ها دور مانند اهواز، بوشهر و شیراز هم با اتوبوس سفر می‌کردیم.

عضو تیم نیم قرن فوتبال تبریز تأکید کرد: مردم هنوز هم به من لطف دارند و از گل‌هایی که با شوت راه دور به ثمر رساندم از من به نیکی یاد می‌کنند.

بازگشت به تیم شهرداری تبریز خبر خوب سال 96 برایم بود

وی در مورد بهترین خاطره ورزشی خود در سال 96 گفت: من سال گذشته برای اولین بار به عنوان سرمربی هدایت تیم راه‌آهن را برعهده گرفته و موفق شدم این تیم را در لیگ دسته اول حفظ کنم.

هافبک اسبق تیم فوتبال استقلال تهران افزود: خاطره دیگر خوب ورزشی خود باید بازگشت به تیم شهرداری تبریز بعد از 2 دهه این‌بار به عنوان سرمربی تیم یاد کنم و من با تیم شهرداری تبریز سال‌های خوبی را داشته و در سال 1376 با این تیم به عنوان بهترین تیم شهرستانی دست یافتیم.

دین‌محمدی در مورد تیم تراکتورسازی سال 1371 گفت: در آن سال با بدشانسی به مقام سوم دست یافتیم و مستحق کسب عنوان قهرمانی بودیم، تیم تراکتورسازی در سال 71 که یک تیم بومی و یکدستی بود و دیگر هرگز در فوتبال تبریز تکرار نمی‌شود، من در آن سال از تیم تراکتورسازی من به همراه کریم باقری و حسین خطیبی به تیم ملی دعوت شدیم در آن سال‌ها که فوتبال ایران در تیم‌های استقلال و پرسپولیس خلاصه می‌شد، امر بی‌سابقه‌ای بود.

به گزارش فارس، سیروس دین‌محمدی سابقه بازی در تیم‌های تراکتورسازی، شهرداری تبریز، بانک تجارت تهران، استقلال تهران، پگاه گیلان و ماینس آلمان را در کارنامه‌اش دارد.

وی با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 1996 امارات و جام جهانی 1998 فرانسه حضور داشته است.


تیم تراکتورسازی تبریز اوایل دهه 70- سیروس دین محمدی نفر دوم ردیف نشسته از چپ

 


سیروس دین محمدی با پیراهن ماینس آلمان در بازی مقابل تیم بایرن مونیخ

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار