امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت:مسلم است بازی کشورهای غربی و ظاهر شدن در نقش پلیس بد و خوب در موضوع برجام هیچ‌گاه نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را فریب دهدو البته الگوی رفتاری آمریکا نسبت به ایران و سایر کشورهای منطقه نشان می‌دهد که آمریکا و هم پیمانانش قابل اعتماد نبوده و طرح محدودیت‌ها را در راه براندازی نظام دنبال می‌‌کنند.
کد خبر: ۵۸۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 23 March 2018
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در نخستین خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه سال ٩٧ در مصلای اعظم امام خمینی‌(‌ره) ‌اظهار کرد: فریبکاری آمریکا از جمله در  تحولات مهم حوزه سیاسی در جریان است به طوریکه در توافقنامه برجام، آمریکا با نقض عهد و ریاکاری تلاش می‌کند ایران را از دستیابی به منافع برجام باز دارد و در این میان برخی کشورهای اروپایی می‌گویند آمریکا را در برجام نگهدارید و سخن از اعمال محدودیت درباره توانمندی‌های موشکی ایران می‌گویند.

وی افزود: مسلم است بازی کشورهای غربی و ظاهر شدن در نقش پلیس بد و خوب هیچ‌گاه نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را فریب دهد، الگوی رفتاری آمریکا نسبت به ایران و سایر کشورهای منطقه نشان می‌دهد که آمریکا و هم پیمانانش قابل اعتماد نبوده و طرح محدودیت با هدف تضعیف توان جمهوری اسلامی در دفاع از خود و براندازی نظام جمهوری اسلامی دنبال می‌شود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: آمریکا خود با حمایت از عربستان در بخش‌های مختلف تسلیحاتی اقدام به انگ‌زنی به کشورهای منطقه برای استفاده از تسلیحات مخرب می‌کند و البته ایران را تهدید می‌کند و از ایران می‌خواهد توان دفاعی خود را محدود سازد. 

آمریکا و کشورهای غربی بدانند ملت ایران هرگز فریب آنها را نخواهند خورد

‌وی با تاکید به اینکه همه جوسازی‌ها برای دامن زدن به ایران‌هراسی و گرم کردن بازار فروش سلاح در منطقه است، گفت: رئیس جمهور آمریکا و سایر کشورهای غربی بدانند ملت هوشیار و بزرگ ایران هرگز فریب آنها را نخواهند خورد.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای اهتمام به کلای ایرانی ابراز کرد: باید همه از کالای ایرانی حمایت و استفاده کنند به طوریکه رهبر فرزانه انقلاب از جوانان خواستند تا در عرصه‌های مختلف و در مصرف کالای ایرانی پیشگام باشند.

وی ادامه داد: رمز موفقیت ایران و ایرانی از در بحث اقتصاد مقاومتی عبارت است از اهمیت به تولید داخلی به طوریکه  تولید ملی تقویت شود زیرا تنها تولید اهمیت ندارد بلکه باید از آنها استفاده نیز شود تا بتوان گام‌های مثبتی در راستای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با اهمیت به تولید داخلی مشکل اقتصادی و بیکاری نیز حل می‌شود و به تبع آن جهش مهم در رفع مشکلات اقتصادی و پیشرفت کشور را شاهد می‌شویم.

آل‌هاشم اذعان داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند، هر سال شعارها را بیشتر خطاب به مسوولان اعلام می‌کنم ولی امسال هم خطاب به مسوولان و هم به مردم می‌گویم تا از تولیدات داخلی حمایت شود و بتوان به اهداف خود رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای هر سال با سخنرانی بسیار مهم، راهبرد اساسی نظام را مطرح می‌کنند و امسال در جمع عظیم زائران امام رضا(ع) به بررسی اجمالی کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اشاره کرده و راهبرد جدید مطرح کردند.

وی ادامه داد: ایشان در زمینه ارزش‌ها و مبانی نظام فرمودند، شعارهای اصلی انقلاب با همان شور اولیه و نشاط حفظ شده و ملت در این رابطه امتحان خوبی داده‌اند.

دشمنان با جوسازی می‌خواهند آزادی را به چماقی علیه نظام تبدیل کنند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان با جوسازی می‌خواهند آزادی را به چماقی علیه نظام تبدیل کنند تا از این طریق نظام را به هرج و مرج براندازی بکشانند. 
 
وی اضافه کرد: آزادی باید در چارچوب قانون باشد و قانون اساسی و سایر قوانین حد مرز جمهوری اسلامی را تعیین کرده، هر کشوری آزادی طبق مقررات مشخص شده دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دوم فروردین روز جهانی آب با شعار "طبیعت برای آب" نامگذاری شده است، گفت: چند سال پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند که ۹۰ درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود و از این رو باید تدبیری اندیشیده شود تا از آن ۹۰ درصد بتوان ۱۰ درصد صرفه‌جویی کرد.

وی افزود: آب یک کالای ارزشمند در توسعه است و در همه بخش‌ها اثرگذار است و توسعه همه‌جانبه کشور وابسته به این ماده است.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: مسوولان در اصلاح الگوی مصرف آب دست به دست دهند تا در روزهای خشکسالی با مدیریت درست، با سلامت از آن بگذریم.

وی، روز هنرهای نمایشی را یادآور شد و گفت: همه باید برای هنرمندان ارزش قائل شوند مخصوصا افرادی که با محتوای ارزشی کار می‌کنند، باید حمایت شوند.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: حاتمی‌کیا خود فرزند تبریز است، فیلم "به وقت شام" فیلمی است که در تراز جمهوری اسلامی بوده و  بنده دعوت می‌کنم تمام جوانان و علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی و گردشگران برای تماشای فیلم "به وقت شام" حاضر شوند، باید از این هنرمندان ارزشی قدردانی کرد تا تشویق  برای ساختن فیلم‌های دیگر شوند.

وی یادآور شد:هفته گذشته به تماشای تئاتری نشستم که ارزشمند بود و لازم است طبق فرمایش امام خمینی مبنی بر اینکه ما با سینما مخالف نیستیم بلکه ما با محتوای تولیدی کار داریم، پیش رفت.

آل‌هاشم از آقای حاتمی‌کیا به دلیل ساخت فیلم "به وقت شام" تقدیر کرد و گفت: این فیلم براساس شجاعت و عزت و غیرت ایرانی در دفاع از آرمان‌ها به نمایش گذاشته شده و تفاوت بین اسلام ناب محمدی که خاستگاه ایران است و اسلامی که سلفی و وهابیت مروج آن هستند، در این فیلم به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: "به وقت شام" جلوه‌های مهمی از شجاعت رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشته و به مخاطب می‌گوید که داعش فقط سوریه نیست بلکه می‌تواند بغل گوش خودمان نیز باشد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در آستانه چهارمین سال حمله عربستان سعودی به یمن قرار داریم که به صورت وحشیانه مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیدند.

امام جواد(ع) بهترین الگوی جوانان برای مقابله با تهاجم فرهنگی 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ولادت امام جواد(ع) گفت: با توجه به اینکه اولین فرزند امام رضا(ع) بعد از 40 سالگی ایشان متولد شد، از این رو امام رضا(ع) از جوادالائمه به عنوان معجزه برای تشیع نام برده‌اند البته امام جواد(ع) اولین امامی بود که در هفت سالگی به امامت رسید.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) الگوی مقابله با تهاجم فرهنگی برای جوانان امروز است، گفت: با وجود فضائل اخلاقی و رفتاری امام جواد(ع) مبنی بر اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن شخصیت ایشان می‌کرد ولی روش و منش امام جواد(ع) و تقوای ایشان، همه تلاش‌های دشمن را نقش برآب کرد.

انتهای پیام/60027/ 40/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار