رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: ۱۹ اسفند درباره استعفای نجفی تصمیم‌گیری می‌شود/ادامه سریال نامه نگاری های ​​احمدی‌نژاد/اعتراض‌های دی ماه تلنگری به همه بود و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ 23 March 2018
 
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ناراحتی علم‌الهدی از سهم نداشتن ایران در بازار سوریه

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: برای مردم دردآور است آن روز که بنای کمک به مردم عراق و سوریه و قطع ایادی تروریست‌ها بود رزمندگان ما رفتند ریشه داعش را از این دو کشور را کندند، اما روزی که قرار است دو کشور بازار ما باشند ما سهمی نداریم و دیگران سهم دارند همان‌ها که داعشی‌ها را به جان این دو کشور انداختند. چه کسی باید مقدمه‌چینی کند؟ اگر مسئولان توجه نکنند این شعار هم به همان بلای اقتصاد مقاوتی دچار می‌شود. علم الهدی گفت: ما وظیفه‌مندیم. آن‌ها که دین دارند و متدین هستند، بدانند غیرت دینی اقتضا نمی‌کند کالای خارجی بخرند آن‌ها که علاقه مند کشور هستند، بدانند غیرت ملی اقتضا نمی‌کند کالای غیرایرانی بخرند. این دستور حجت امام زمان در کشور است یک لباس خارجی خریدن پول از جیب کارگر ایرانی در آوردن و به خاک فقر نشاندن کارگر ایرانی است.

نوزدهم اسفند درباره استعفای نجفی تصمیم‌گیری می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: نظر شورا بر تداوم حضور شهردار است، اما اگر به لحاظ پزشکى ادامه این حضور مسأله حادى ایجاد کند، باید به انتخاب ایشان احترام گذاشت. علی اعطا در واکنش به اظهار نظری که در رسانه‌ها از سوی شهردار تهران مبنی بر تابع نظر شورا بودن در موضوع استعفا منتشر شده است، اظهار کرد: به نظر مى رسد، این صحبت آقای نجفی به این معناست که قانونا استعفا در نهایت باید از سوی اعضای شورای شهر تهران بررسی شود و آن‌ها این استعفا را قبول یا رد کنند. اعضای شورا مدافع تداوم حضور آقای نجفی هستند، اما ما پس از ارسال نامه استعفاى آقاى نجفى به شورا، هنوز جلسه‌ای با ایشان نداشته‌ایم. تصمیم گیرى درباره استعفا شهردار تهران در جلسه ۱۹ فروردین ماه شورای شهر انجام می‌شود. علت اصلى استعفای شهردار تهران مشکل جدید پزشکى است که اخیرا براى ایشان پیش آمده است. نظر شورا بر تداوم حضور شهردار است، اما اگر به لحاظ پزشکى ادامه این حضور مسأله حادى ایجاد کند، باید به انتخاب ایشان احترام گذاشت.

رهبری به خاتمی گفت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شوید

صفار هرندی: ایشان (رهبری) کسانی را که مثلا به عنوان رئیس جمهور حالا دوره شان تمام می‌شود، اصرار دارند که شأن آن‌ها حفظ شود. یک کسی مثل آقای خاتمی با اینکه دوره ریاست جمهوری اش چه از ناحیه خود او، چه دولتش و چه مجموعه همسو‌های فکری اش خیلی در حق رهبری جفا شد، ولی وقتی دوره اش به پایان رسید، آقا به او می‌گویند که من بنا دارم شما را به عنوان عضو مجمع تشخیص منصوب کنم. ایشان خودش می‌گوید «به من اجازه دهید من آنجا نباشم، یک کار شخصی دارم، آن کارم را دنبال کنم شاید بهتر باشد». ایشان نیز پذیرفتند.

یک «واسطه» در کنفرانس مطبوعاتی تیم ملی

کنفرانس مطبوعاتی تیم ملی ایران برای بازی با تونس در حالی برگزار شد که اتفاقی بی سابقه در آن رخ داد. در حالی که همیشه و در همه کنفرانس‌های مطبوعاتی اعضای تیم هستند که در آن حضور پیدا می‌کنند، اما این بار بامداد میرزایی که تا کنون فدراسیون فوتبال حکمی برای همراهی تیم ملی برای او صادر نکرده است در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد. بامداد میرزایی که سابقه واسطه گری در فوتبال ایران را دارد و پیش از این مدیر برنامه‌های بازیکنانی، چون مهدی رحمتی بوده، ظاهرا در واسطه گری برگزاری دیدار‌های دوستانه و در اختیار گرفتن کمپ‌های مختلف هم اشتغال دارد. /عصر ایران

دیگر نمى توان به وفادارى احمدی نژاد به نظام اسلامى و اصول انقلاب امیدواربود

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی نژاد و فعال فرهنگی کشورمان، در این خصوص به عصر ایران گفت: موضع گیری افراطى ونابخردانه احمدى نژاد و حلقه پیرامونش در ماه هاى اخیر قطعا به نفع دشمنان انقلاب به ویژه شیطان بزرگ امریکا و روباه مکار انگلیس است و نمایش مضحک مشایى در برابرسفارت انگلستان نمى تواند از زشتى و قبح کار‌های این جماعت بکاهد، بلکه برجرایم آن‌ها مى افزاید. وی ادامه داد: این خیمه شب بازی‌ها سبب مى شودکه مردم ماهیت این گروهک رابهتر بشناسند و کسانى که به خاطر خدمات دولت نهم و دهم و مواضع عدالت خواهانه و ضداستکبارى از احمدى نژاد حمایت مى کردند، متوجه مى شوند که دیگر نمى توان به وفادارى این افراد به نظام اسلامى وپایبندى به اصول انقلاب وارزش هاى اسلامی امیدوار بود. حسینی اظهار کرد: در شرایط فعلى درکنار اقدام قوه قضائیه براى برخورد با اقدامات ضد امنیتى این حلقه و پیشگیرى از جرایم بعدى، ضرورت دارد که روشنگرى لازم درباره تخلفات و سوء استفاده‌های آنان انجام شود تا مظلوم نمایى نکنند.

خرازی ادعای امیر انتظام را تکدیب کرد

کمال خرازی ادعای امیرانتظام مبنی بر جعل امضای قطب‌زاده برای فراخواندن وی به تهران را تکذیب کرد وی گفت: آنچه امیرانتظام در خاطرات خود گفته و اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منعکس شده مبنی بر این که زمانی که اینجانب معاون سیاسی وزارت خارجه بودم با جعل امضای آقای قطب زاده و یا در یک دعوت ساختگی ایشان را به تهران فراخوانده ام، ادعایی کذب است، زیرا اینجانب بنا بر دستور دادستان وقت انقلاب، مرحوم شهید قدوسی و براساس رویه معمول وزارت خارجه و مسوولیتم به عنوان معاون سیاسی، ایشان را به مرکز فراخواندم و امضای کسی جعل نشده است/آریا

لشگر تلگرام ۲۰۰ میلیونی شد

پاول دوروف در خبری ۲۰۰ میلیونی شدن کاربران پیام رسان خود را اعلام کرد و گفت: اگر تلگرام به مثابه یک کشور بود، باید آن را ششمین کشور پرجمعیت دنیا می‌نامیدیم. تلگرام هرگز از تبلیغات روی پیام رسان خود بهره نبرده و این تعداد کاربر، حاصل دعوت کاربران از یک‌دیگر بوده و بدون داشتن سهامدار و تبلیغات‌چی است که نه با نهاد‌های حکومتی، نه با کمپانی‌های «داده کاو» و نه با بازاریاب‌های اینترنتی کار می‌کند و از آگوست ۲۰۱۳ بدین سو ذره‌ای از دیتای کاربران را به آن‌ها حواله نکرده است. اپلیکیشن تلگرام همچنین با نسخه ۴. ۸ برای آی او اس و ۴. ۸. ۵ برای اندرویدی‌ها با قابلیت سرچ روی استیکر‌ها آپدیت شد. با نوشتن نام ایموجی و استیکر، آیکون مورد نظر یافت شده و شما می‌توانید به تلگرام خود اضافه کنید.

دوره تکرار می‌کنم هم کم‌کم تمام می‌شود

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: من گفتم بازهم می‌گویم که وضعیت ما این‌طور شده است که قدیم‌ها می‌گفتند وقتی می‌خواستند یک شاه انتخاب کنند، شاهین یا بازی را رها می‌کردند، روی سر هرکسی می‌نشست، می‌شد رئیس. الان داستان ما نیز این‌طور شده است. کلیت نظام تا سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌داند چه‌کسی رئیس‌جمهوری می‌شود. یک بار ممکن است یک چهره گمنامی بیاید. این از اشکالات ساختاری است و بازمی‌گردد به نبود احزاب. اگر ما سه حزب قدرتمند چهارچوب‌دار موضع‌دار داشته باشیم، معلوم است بالاخره این‌ها سه نامزد معرفی می‌کنند و یکی از این‌ها رئیس‌جمهوری می‌شود. من فکر می‌کنم دوره چهره‌های کاریزماتیک (اشاره به تکرار می‌کنم آقای خاتمی) هم کم‌کم تمام می‌شود. باید دست به دست هم بدهیم و حزب راه بیندازیم. خود فعالان سیاسی مانع تشکیل حزب هستند. فعالان سیاسی علاقه‌مندند منافع حزبی را داشته باشند؛ اما حاضر نیستند هزینه‌هایش را بپذیرند. در آمریکا دو حزب است. ٢٠ نفر از این حزب و ٢٠ نفر از آن حزب می‌خواهند نامزد شوند. اشکالی هم ندارد. وارد رقابت‌های تشکیلاتی می‌شوند؛ اما آخرکار دو نفر می‌مانند. /جماران

نجفی قصد استعفا ندارد

رجایی، مشاور شهردار تهران گفت: نجفی مایل به کناره‌گیری نیست و اعضای شورای شهر هرگز مایل به پذیرش استعفای وی نیستند. سناریوی تخریب اصلاح طلب‌ها سناریویی گسترده است که فعلا در مخالفت با شورا و نجفی خود را هویدا کرده و ناشی از شکست سنگین بعضی‌ها در انتخابات شوراهاست. هم نجفی مایل به کناره گیری نیست و هم اعضای شورا‌ی اسلامی شهر تهران هرگز مایل به پذیرش استعفای نجفی نیستند مگر اینکه بحث مصلحت نظام! به میان کشیده شود و شورا چاره‌ای جز تمکین نداشته باشد.

انتظامی: عزرائیل جان همه را می‌گیرد، جز ما!

مجید انتظامی گفت: این‌هایی که فکر می‌کنند می‌توانند جلوی یک هنرمند و کار هنری‌اش را بگیرند فراموش کرده‌اند که عزرائیل جان همه را می‌گیرد جز هنرمندان. جسم مجید انتظامی روزی از بین خواهد رفت، ولی موسیقی «از کرخه تا راین» از بین نمی‌رود، «بوی پیراهن یوسف» از بین نمی‌رود، «آژانس شیشه‌ای» از بین نمی‌رود، «روز واقعه» از بین نمی‌رود، «بایسیکل‌ران» از بین نمی‌رود، این‌ها هیچ کدام از بین نخواهند رفت. من دارم کار خودم را می‌کنم. آهنگ می‌نویسم و می‌دانم اگر الان اجرا یا ضبط نمی‌شود، قطعا دو سال دیگر، ۱۰ سال دیگر یا ۲۰ سال دیگر خواهد شد. اصلا وقتی در دنیا نیستم شاید بشود. من که دیگر عقده این را ندارم که رهبر ارکستر باشم، چون بوده‌ام و عقده این را هم ندارم که آهنگسازی کنم، چون کرده‌ام. » الان هم برای خودم می‌نویسم و نگه می‌دارم تا ببینم چه می‌شود و هیچ اصراری به این که کنسرت بدهم یا موسیقی بسازم ندارم، چون کارهایم را کرده‌ام، حدود ۱۰۰ موسیقی فیلم و حدود هفت، هشت موسیقی برای صحنه ساخته‌ام و کار‌هایی را هم که احساس کرده‌ام وظیفه‌ام بوده مثل «حماسه خرمشهر»، «ایثار»، «مقاومت»، «پیروزی» و. . . انجام داده‌ام. » / خبرآنلاین

ادامه سریال نامه نگاری های ​​احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد که از چند تن از حلقه یاران او به اتهامات مختلفی از جمله مسایل مالی در بازداشت هستند و حکم یکی از آنان صادرشده است در اقدام جدیدی به رهبری نامه نوشت. او که پیش از دستگیری و محاکمه نزدیکانش هیچگونه اعتراضی به قوه قضائیه نداشت، بتازگی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری در ارتباط با سخنان ایشان در مشهد نوشت: «به استحضار میرساند که ظاهراً دستگاه قضایی به سخنان حضرتعالی مبنی بر اینکه در جمهوری اسلامی بدلیل مخالفت با حاکمان تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد را قبول ندارد.»

انگلیس، ایران را به حمله سایبری متهم کرد

دولت انگلیس در بیانیه‌ای ایران را به حملات سایبری متهم و از تحریم‌های جدید آمریکا علیه یک شرکت و چند شخص ایرانی به این بهانه استقبال کرد. در بیانیه دولت انگلیس آمده است: امروز آمریکا ۹ کارمند شرکت «مبنا»، مستقر در ایران را به عملیات جهانی هک علیه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های انگلیس متهم کرد. »این بیانیه می‌افزاید:» ارزیابی دولت انگلیس این است که موسسه «مبنا» مسئول حمله به دانشگاه‌های سراسر جهان بوده است. »در ادامه آمده است: «ما از کیفرخواست‌های آمریکا استقبال می‌کنیم. این نشان‌دهنده تمایل و توانایی ما برای استفاده از تمامی اهرم‌های موجود جهت پاسخدهی جمعی به حملات سایبری است.»/فارس

باهنر: هر نامزدی که بتواند دیگری را لوله کند، برده است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر فرض کنیم شورای نگهبان کمی تسامح کند، در دوره‌های آینده یک شومن به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود! کسی که خوب بتواند بپیچاند، برنده می‌شود. باهنر در گفت وگو با سالنامه مثلث گفت: متاسفانه انتخابات مجلس به ‌گونه‌ای شده که آدم‌هایی که صلاحیت دارند به میدان وارد نمی‌شوند. برای اینکه پول باید خرج کنند و ندارند. نه می‌توانند وامدار شوند و نه اهل چیز‌های دیگر هستند.

اعتراض‌های دی ماه تلنگری به همه بود

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما باید با هم گفت وگو کنیم و راهی جز این وجود ندارد. منظور من فقط اصولگرایان و اصلاح طلبان نیستند، هرکسی که قلبش برای کشور می‌تپد باید وارد چنین فرایندی شود. «مصطفی تاج زاده»، فعال سیاسی اصلاح طلب،درباره مهم‌ترین وقایع سال ۹۶ گفت: نمی‌توانم یک اتفاق را به عنوان مهم‌ترین اتفاق سال ۹۶ مشخص کنم، اما به نظر من دو اتفاق مهم در این سال افتاد که هرکدام به نوعی در سرنوشت ایران تأثیر گذار بود. او ادامه داد: یک اتفاق ابتدای سال بود که نقشی تعیین کننده در حفظ صلح و ثبات ایران و دور نگه داشتن سایه شوم جنگ از سر کشور داشت و آن انتخابات بود. دوم تظاهرات اعتراضی دی ماه سال ۹۶ که این اتفاق تلنگری بجا و به موقع برای همه بود. به نظر من سه چهارم جامعه از شرایط موجود ناراضی هستند و معتقدم اصلاحات باید در چهارچوب همین نظام انجام شود. تاج زاده با «ابراز نگرانی از وضعیت کشور» گفت: این تظاهرات هشداری به اصلاح طلبان، اصولگرایان و حتی خود جامعه بود. این دو واقعه بسیار مهم بودند، اولی دموکراسی انتخاباتی که ما را غنی کرد و دوم اعتراضات. این فعال اصلاح طلب سال پیش روی را بسیار حساس دانست و اضافه کرد: سال آینده، سال حساسی خواهد بود. ترامپ ایران را یکی از چهار دشمن خود قلمداد کرده است. اسرائیل و عربستان هم در صدد هستند تا جمهوری اسلامی را با مشکلات بسیاری مواجه کنند و در منطقه هم شرایط بسیار ملتهب است. همه هنر ما باید این باشد که با حفط نظم و امنیت بتوانیم به سمت دموکراسی و احترام بیشتر حرکت کنیم. تاج زاده در پایان گفت: ما باید با هم گفتگو کنیم و راهی جز این وجود ندارد. منظور من فقط اصولگرایان و اصلاح طلبان نیستند، هر که قلبش برای کشور می‌تپد باید وارد چنین فرایندی شود. /برنا

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار