استاندار آذربایجان شرقی:
نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان شنبه ۴ فروردین در محل خانه حیدرزاده برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 24 March 2018

مجید خدابخش در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان، با اشاره به رویداد تبریز 2018 اضافه کرد: در بحث جذب گردشگری دولت وظیفه آماده کردن زیرساخت ها را برعهده دارد و بخش خصوصی و مردم نقش بسزایی در جذب گردشگران دارند.

افزایش ۴۸ درصدی مهمانان فرهنگی استان/مهمانان ۲۰۱۸ سفیران تبلیغ  هستند
 

وی با اشاره به بازدیدها و نظارت های انجام شده از سوی کمیته بازرسی درباره فعالیت صنوف مختلف استان در تعطیلات نوروزی گفت: هدف از این کار افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم است و نباید از این بازرسی برای تخریب صنفی استفاده شود.

خدابخش با اشاره به فعالیت مردم در فضای مجازی گفت: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فرصت بسیار خوبی برای شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های استان و شهر تبریز در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به مراکز اسکان فرهنگیان، ادامه داد: افزایش 48 درصدی مهمانان فرهنگی در استان نشان از ارائه خدمات خوب توسط اداره کل آموزش و پرورش استان و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ایراداتی که در این نشست مطرح شد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این مشکلات هرچه زودتر احصا و رفع شود تا در دور دوم سفرهای نوروزی مهمانان با رضایت بیشتر استان را ترک کنند.

خدابخش با ابراز تاسف از تعطیلی تیمچه مظفریه ابزار تاریخی تبریز در روزهای نخست نوروز امسال گفت: گردشگرانی که وارد تبریزمی شوند بیشتر علاقمند به بازدید و خرید از بازار برزگ تبریز هستند که متاسفانه بازار فرش تبریز در این ایام تعطیل بود و فقط بازار کفش فروشان پذیرای مهمانان نوروزی بود.

وی همچنین گفت: مسافران خارجی که در ساعات اولیه بامداد به این استان وارد می شوند باید مورد تکریم قرار گیرند و ارائه خدمات به صورت شبانه روز در فرودگاه باید انجام شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر لزوم استفاده درست از فضای مجازی برای معرفی پتانسیل های ویژه استان تاکید کرد و گفت: نباید از کلیپ های چند دقیقه ای و فیلم های مرتبط برای معرفی استان و تبریز غافل شویم بلکه باید با به کارگیری تمامی ابزار لازم برای معرفی استان تلاش کنیم.

محمدصادق پورمهدی با تاکید بر نظارت بر بهداشت محیط و اماکن خاص گفت: در این ایام باید با جدیت بیشتری نظارت ها را اعمال کنیم که البته باید در این نظارت ها حرمت اشخاص حفظ شود اما در زمینه تخلفات باید واکنش جدی تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: در زمینه فروش صنایع دستی مخصوص استان باید نظارت ها بیشتر شود چرا که گاها دیده شده به جای فروش محصولات داخلی، محصولات وارداتی به خریداران فروخته می شود که در این راستا باید جدی تر عمل شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار