ایرنا:دکتر حسن روحانی رییس جمهوری یکی از اهداف دولت را توسعه روابط با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: در نخستین سفر خارجی سال 97 به دو کشور همسایه- ترکمنستان و آذربایجان- عمدتا درباره مسائل اقتصادی و فرهنگی گفت وگو خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 27 March 2018

رییس جمهوری پیش از ترک تهران در فرودگاه در جمع خبرنگاران گفت که این سفر ها به دعوت رییسان جمهوری دو کشور ترکمنستان و آذربایجان و در پاسخ به سفرهایی آنها به تهران انجام می شود.
روحانی بحث درباره مسائل دو جانبه منطقه ای و بین المللی را از دیگر محورهای مذاکراتش در ترکمنستان و آذربایجان عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف مهم دولت یازدهم روابط نزدیکتر با کشورهای همسایه بود و این سیاست در دولت دوازدهم با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.
وی گفت: خوشحالم که در آغاز سال 97 اولین سفر خارجی را به دو کشور همسایه دارم که هم در زمین و هم در دریا با هم همسایه هستیم.روابط دو کشور حسنه و خوب است اما هنوز ظرفیت های فروانی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد.
رییس جمهوری گفت علاوه بر روابط تجاری و سنتی بین دو کشور می دانید مساله ترانزیت منطقه و اتصال ابهای جنوب به اسیای مرکزی و قفقاز اهمیت زیادی دارد .
روحانی افزود: ارتباط با کشورهای قفقاز از طریق این دو کشور است و در حال حاضر راه ارتباطی سرخس و آستارا را داریم. دو طرح هم در دست اقدام است که با تکمیل ان روابط سهل تر می شود .
وی ادامه داد: طرح راه آهن چابهار به زاهدان، بندر چابهار را به آسیای مرکزی متصل می کند و طرح مشترک ایران و آذربایجان، رشت به آستارا است که جنوب را به قفقاز و روسیه و گرجستان و سایر کشورهای اروپایی متصل می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :