کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور چین در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، با او درباره سفر رهبر کره شمالی صحبت کرد.
کد خبر: ۵۸۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 28 March 2018

به گزارش تابناک : پس از انتشار خبر سفر رهبر کره شمالی به چین توسط رسانه‌های این کشور، کاخ سفید از تماس تلفنی رئیس‌جمهور چین با همتای آمریکایی خود در این باره خبر داد.

پس از آنکه بامداد امروز چهارشنبه رسانه‌های دولتی چین سفر رهبر کره شمالی به این کشور و دیدار او با رئیس‌جمهور چین را مخابره کردند، کاخ سفید در این باره بیانیه صادر کرد.

رهبر کره شمالی طی اولین سفر خارجی خود بعد از در دست گرفتن قدرت، با قطاری ویژه به چین رفت و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد..

گفته می‌شود کیم جونگ اون در این دیدار از آمادگی خود برای برگزاری نشست مشترک با آمریکا خبر داد و همچنین اطمینان داده که کره شمالی به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره متعهد است.

گفته می‌شود رئیس‌جمهور چین در این دیدار 4 پیشنهاد درباره تحولات روابط پکن-پیونگ‌یانگ ارائه داده است (جزئیات بیشتر).

حالا کاخ سفید بیانیه منتشر کرده و از صحبت تلفنی «شی جین پینگ» با رئیس‌جمهور آمریکا درباره سفر رهبر کره شمالی به چین خبر داد.

طبق بیانیه کاخ سفید، رئیس‌جمهور چین همچنین یک پیام خصوصی به همتای آمریکایی خود درباره تحولات جاری هم داده است.

کاخ سفید توضیح بیشتری درباره محتوای این پیام ارائه نکرد.

در ادامه بیانیه آمده است: «آمریکا همچنان با کره جنوبی و ژاپن متحدان نزدیک خود در ارتباط نزدیک است. ما این تحول(سفر رهبر کره شمالی به چین) را نشانه دیگری از این می‌دانیم که کارزار فشار حداکثری ما(علیه پیونگ یانگ) در حال ایجاد جوی مناسب برای مذاکره با کره شمالی است».

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار