رییس بیمارستان سینا با اشاره به آخرین وضعیت درمانی «معصومه جلیل‌پور» قربانی اسید پاشی گفت: با توجه به حساسیت بخش سوختگی و احتمال انتقال عفونت، هرچقدر بیمار ملاقاتی کمتری داشته‌باشد به نفع خود اوست و به تبع آن اقدامات درمانی راحت‌تر انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۵۸۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 11 April 2018

دکتر علی استادی امروز در گفت‌وگو با عصر با اشاره به بستری شدن «معصومه جلیل‌پور» قربانی اسیدپاشی در بیمارستان سینا تبریز اظهار داشت: خانم ۲۷ ساله‌ای در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ به دنبال حادثه اسیدپاشی در اتوبان پاسداران تبریز به اورژانس این مرکز منتقل و بعد از اقدامات اولیه در بخش فوق تخصصی سوختگی زنان بستری شده و هم‌اکنون تحت درمان است.

رییس بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی سینا در خصوص وضعیت اولیه این بیمار در هنگام پذیرش گفت: در بدو ورود بیمار، با توجه به اثر اسید در صورت، چشم و قسمت‌های فوقانی سینه سوختگی درجه دو و سه تشخیص داده شد اما خوشبختانه این بیمار هوشیاری خود را بطور کامل از دست نداده‌ بود.

وی افزود: جهت کاهش اثر سوختگی با اسید اقدامات درمانی همچون شست‌وشو و پانسمان سریع از لحظه ورود بیمار انجام شده و‌ تاکنون نیز ادامه دارد.

رییس بیمارستان سینا در مورد وضعیت کنونی معصومه جلیل‌پور گفت: هوشیاری او در حد مطلوب است اما به دلیل بخیه اطراف چشم، نمی‎توان در مورد وضعیت چشم‎ها با قاطعیت اظهار نظر کرد. بیشتر صورت وی نیز دچار سوختگی شده بطوریکه در آینده نیازمند جراحی های ترمیمی است.

استادی ضمن تاکید بر توجه ویژه مسوولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر این بیمار ادامه داد: با توجه به وقوع این حادثه در ایام تعطیلات نوروزی، بیمار بطور مرتب توسط فوق تخصصین جراحی پلاستیک ویزیت شده و حتی حدود ۱۷ مشاوره چشم پزشکی با همکاری پزشکان بیمارستان نیکوکاری صورت گرفته است.

رییس مرکز آموزشى درمانى سینا در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون هزینه‌ای بابت روند درمانی این بیمار دریافت شده یا خیر؟ گفت: تا این لحظه هیچ مبلغی دریافت نشده‌است. بستری بیماران اورژانسی در بیمارستان‌های دولتی مستلزم هیچ هزینه‌‌ای نیست و فقط در هنگام ترخیص و پس از بررسی وضعیت بیمار هزینه دریافت می‌شود که آن هم تخفیفات خاص خود را دارد.

استادی متذکر شد: برای حوادث سوختگی تخفیفات زیادی نیز اعمال می‌شود بطوریکه از طریق وزارت بهداشت این هزینه‌ها برای بیمارستان‌ها جبران می‌شوند.

رییس بیمارستان سینا حضور چند روز اخیر مردم و مسوولان را بر بالین این بیمار مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: با توجه به حساسیت بخش سوختگی و احتمال انتقال عفونت، هرچقدر بیمار ملاقاتی کمتری داشته‌باشد به نفع خود اوست و به تبع آن اقدامات درمانی راحت‌تر انجام می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
معصومه جان واقعاناراحت شدم ولی توروخدازقصاص آن پسرشیطان صفت نگذر،چون بقیه هم این کاراسیدپاشی روانجام میدن وبعدازهفت سال آزادمیشوند،فقط قصاص اگرتوبگذری ظلم بزرگی درحق جامعه میکنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :