استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تنوع کم‌نظیر خدمات شهرداری‌ها در مقایسه با دستگاه‌های دیگر، گفت: عملکرد شهرداری‌ها به صورت مستقیم با رضایت مردم در ارتباط است و بر این اساس حمایت از شهرداری‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.
کد خبر: ۵۸۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 12 April 2018

مجید خدابخش در همایش شهرداران استان، اظهار کرد: شهرداری‌ها اگرچه مستقیماً ارتباط سازمانی با دولت ندارند اما عملکرد آنها به نام دولت تمام می‌شود و در جلب رضایت مردم نقش فوق‌العاده مهمی دارند.

وی افزود: هر اتفاقی که در شهر می‌افتد شهرداری با آن در ارتباط است و این هنر شهرداران است که بتوانند مسائل مختلف و متنوع را مدیریت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تسلط شهرداران به قوانین و مقررات مربوط و استفاده از تجارب مدیریتی، گفت: شهرداران باید در مواقع حساس و بزنگاه‌ها خود را نشان دهند، ممکن است شهرداری میلیاردها هزینه کند اما در یک حادثه غیرمترقبه مانند بارش برف یا باران، نحوه مدیریت شهرداری زیر سؤال برود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها را از خود می‌دانیم، گفت: هرچه شهرهای ما آبادتر و مردم ما راضی‌تر باشند مایه افتخار است و بر این اساس نسبت به حمایت از شهرداران احساس مسئولیت می‌کنیم.

خدابخش همچنین با اشاره به شرایط مالی سخت کشور، گفت: تفاوت شهرداری‌ها با دستگاه‌های دیگر این است که شهرداری‌ها از درآمدهای خود باید هزینه کنند، بنابراین شهرداران باید هنر دخل و خرج را داشته باشند و بتوانند این شرایط سخت را مدیریت کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه مسئولیت بخش عمده‌ای از امور مردم به عهده شهرداری‌هاست، گفت: هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری قابل قبول نیست.

محمدصادق پورمهدی افزود: شهرداران باید در اداره امور اصل شفافیت را رعایت کنند و ضوابط و مقررات شهرداری را نیز به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی با تأکید بر دقت عمل شهرداران در هزینه‌کرد اعتبارات، گفت: نحوه هزینه اعتبارات در قضاوت مردم نسبت به عملکرد شهرداری‌ها تأثیر مستقیم دارد.

پورمهدی همچنین شهرداران استان را به شنیدن حرف‌های مردم، تقویت امور حقوقی شهرداری‌ها و استفاده از ظرفیت رویداد تبریز 2018 در ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرهای تحت مدیریت خود توصیه کرد.

در این نشست تعدادی از شهرداران استان نیز به بیان مسائل، مشکلات و موضوعات مختلف مربوط به امور شهری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :