عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان از اهمیت طرح های هادی روستایی و تسهیلات مساکن و نیازهای روستاها غافل نباشند.
کد خبر: ۵۹۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 16 April 2018

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله‌ محمدتقی پورمحمدی در نشست کارکنان بنیاد مسکن شهرستان مراغه اظهار داشت: فعالان امر مسکن از بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی غافل نباشند زیرا بسیاری از روستاها دارای بافت قدیمی بوده و در برابر زلزله مقاوم نیستند.

وی با اشاره به تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پی فرمان امام (ره) و افتتاح حساب ۱۰۰ بیان کرد: روستاها مرکز تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع دستی کشور محسوب می شوند و سهم عمده ای را در اشتغال کشور رابر عهده دارند و در صورتی که حداقل نیازهای این مناطق تامین نشود، آسیب های اجتماعی، اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان ضعف هیات مدیره تعاونی های بی تجربه مسکن مهر را از علل تاخیر در تحویل واحدهای آن برشمرد و گفت: اکثر اعضای هیات مدیره تعاونی های مسکن مهر فاقد تجارب و تخصص لازم در زمینه ساخت وساز هستند و نمی توانند در کیفیت اجرا و عقد قرارداد با پیمانکاران مجرب، موفق باشند.

وی با اشاره به عدم رعایت مسائل فنی در ساخت مسکن مهر افزود: مسکن مهر یکی از علل تورم در جامعه و موجبات چاپ بدون پشتوانه اسکناس بود و کسی با مسکن مهر مخالفت ندارد اما ایجاد تورم و ساخت و ساز غیر اصولی و عدم تدارک زیر ساخت های لازم از معایب مسکن مهر است.

وی با اشاره به ساخت مسکن اجتماعی گفت: در احداث هرگونه مسکن برای اقشار کم درآمد زیر ساخت های آن از قبیل فاضلاب، برق، گاز و نیازهایی منجمله مسجد و مدرسه در نظر گرفته شود و اولویت مسئولان امر، نوسازی بافت فرسوده و دارای امکانات زیرساختی باشد.

پورمحمدی افزود: برجام فواید خوبی برای صادرات نفت داشته است و ورود پول به کشور را تسهیل کرده است و انتقال پول قبل از برجام مشکلات عدیده ای به همراه داشت و با ادامه روند قبلی صادرات نفت غیر ممکن می شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه افزود: غرب و در راس آن آمریکا هر روزه شیطنت جدیدی شروع می کنند و در سنگ اندازی پیشرفت کشورهای اسلامی از هیچ چیزی دریغ ندارند و مسئولان باید از تمام فرصت ها جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار