سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با رفع موانع اجرای کشت یکپارچه و رعایت الگوی کشت و نظام نوین بهره برداری، اراضی پایاب سد خداآفرین در سال جاری زراعی زیر کشت می رود.
کد خبر: ۵۹۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 17 April 2018

به گزارش تابناک تبریز، ایرج حاتمی با اعلام این خبر، گفت: به دنبال توافقات انجام گرفته با اهالی روستاهای قارلوجه، خانعلی و شهسوار، اراضی این روستاها در پایاب سد خداآفرین زیر کشت می رود.

حاتمی تاکید کرد: اراضی این روستاها به صورت کشت یکپارچه و با رعایت الگوی کشت و نظام بهره برداری نوین در سال زراعی ۱۳۹۷ زیر کشت رفته و نیاز منطقه به محصولات گلخانه ای را برطرف می کند.

سرپرست معاونت فنی و زیربنایی ارس با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برای رفع موانع کشت در پایاب سد خداآفرین، خاطرنشان کرد: اجرای شبکه فرعی آبیاری در اراضی روستاهای قارلوجه، خانعلی و شهسوار که در داخل محدوده منفصل قلی بیگلو منطقه آزاد ارس قرار دارد، به اتمام رسیده و این اراضی اکنون به سیستم نوین آبیاری تحت فشار و بارانی مجهز شده است.

او افزود: سایر اراضی پایاب سد خداآفرین نیز جزو برنامه های اولویت دار سازمان برای کشت یکپارچه می باشد.

شایان ذکر است با تلاش و پیگیری های مستمر مسئولان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، سازمان امور اراضی کشور، سازمان جهاد کشاورزی استان، وزارت نیرو، مقامات قضایی و اعضای شورای اداری شهرستان خداآفرین موانع کشت این اراضی برطرف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :