کد خبر: ۵۹۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 17 April 2018

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تمایل ۱۷ درصدی افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله به مصرف مواد مخدر خبر داد و گفت: همچنین ۲۷ درصد از افراد ۱۵ تا ۶۴ سال نسبت به مصرف مواد مخدر نگرش مثبت دارند.

حمید صرامی در همایش مددکاری اجتماعی و اخلاق اجتماعی با بیان اینکه ۶۵ درصد از همسرآزاری‌ها، ۵۵ درصد از طلاق‌ها،۳۰ درصد از کودک‌آزاری‌ها و ۲۵ درصد از قتل‌های عمد به اعتیاد مرتبط است، افزود: ۲۳ درصد از خشونتها و نزاع‌ها، ۲۰ درصد از جرائم منکراتی و ۱۰ درصد از جرائم مالی نیز به نوعی با مصرف مواد مخدر مرتبط هستند.

وی با مطرح کردن این پرسش که چرا حل معضل اعتیاد از منظر مقام معظم رهبری از اولویت برخوردار است؟ اظهار کرد: ۲۰ درصد از مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر از میان تحصیل کردگان، فوق دیپلم تا دکتری هستند. همچنین ۸۷ درصد از مصرف کنندگان نیز افراد دارای شغل رسمی یا کاذب هستند. همچنین کودکان، نوجوان و جوانان نیز به این آسیب وارد شده‌اند.

به گفته صرامی ۱۵۶ هزار نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر از میان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنها، زنان و دختران هستند. همچنین با توجه به ورود افراد مجرد و متاهل به این حوزه نشان می‌دهد همه اقشار و گروه‌ها آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایسنا مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در ۳ دهه گذشته، اظهار کرد: اگرچه خرده نظام‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زمینه تقویت آسیب‌های اجتماعی را رقم زده‌اند، اما در جامعه‌ای که اخلاق اجتماعی در فرهنگ کاهش می‌یابد، آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و سهم اعتیاد نیز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به دو ویژگی ایجاد تحول اخلاقی و اجتماعی جوامع، تصریح کرد: کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی به شکل کمی و کاهش عمق بی‌اخلاقی‌ها به شکل کیفی از جمله این ویژگی‌هاست. این به آن معناست که افراد نباید در ملا عام دست به انجام یک آسیب بزنند. این درحالیست که در سالهای اخیر در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی افراد در ملاءعام اقدام به انجام بزه می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار