رییس اسبق فدراسیون فوتبال:
«داریوش مصطفوی» رییس اسبق فدراسیون فوتبال، گفت: خرید پیراهن های تیم ملی برای حضور در جام جهانی اقدامی بی سابقه در تاریخ جام جهانی بود و این کار نه تنها توهین به فوتبال ایران، بلکه توهین به فیفا بود.
کد خبر: ۵۹۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 21 April 2018
 
 

«داریوش مصطفوی» رییس اسبق فدراسیون فوتبال، گفت: خرید پیراهن های تیم ملی برای حضور در جام جهانی اقدامی بی سابقه در تاریخ جام جهانی بود و این کار نه تنها توهین به فوتبال ایران، بلکه توهین به فیفا بود.

مصطفوی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص خرید پیراهن های تیم ملی در جام جهانی روسیه از شرکت آدیداس، گفت: در تمام کشور های دنیا وقتی تیمی راهی جام جهانی می شود از حمایت های بیشتری برخوردار خواهد شد. جالب است بدانید تبلیغات در ابتدا از فوتبال آغاز شد و فیفا تنها به چند شرکت بسیار معتبر اجازه تبلیغات داد.

وی ادامه داد: ما دومین تیمی بودیم که بعد از میزبان راهی جام جهانی شدیم و قطعا فرصت زیادی برای انتخاب حامیان مالی و البسه خود داشتیم اما نه تنها این کار صورت نگرفت، بلکه با خرید لباس های تیم ملی کاری را انجام دادیم که شاید در تاریخ جام جهانی بی سابقه بود.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال، گفت: دوستان در فدراسیون فوتبال اگر کار را بلد نیستند، باید از امثال من و «محمد دادکان» به عنوان مشاوران خود بهره می بردند تا حداقل تصمیمات صحیح تری گرفته شود. متاسفم در این فدراسیون آنقدر آدم های ضعیف حضور دارند که حتی از تیم ملی آن هم خبرهای ناراحت کننده ای در مورد برخی مشکلات مالی به گوش می رسد.

وی تصریح کرد: ما تنها تیمی هستیم که برای حضور در جام جهانی خلاف مقررات فیفا فعالیت کردیم. فیفا به تیم های حاضر در جام جهانی اجازه نمی دهد زمانی که می توانند پیراهن را به صورت رایگان و با دریافت پول از شرکت های بزرگ دریافت کنند، برای این کار پول بپردازند. این اتفاق برای فیفا یک توهین بزرگ است و آنها می گویند شرکت های معتبر باید افتخار کنند که حامی تیم های ملی حاضر در جام جهانی باشند. در فدراسیونی که برخی از مسئولان آن مدرک تحصیلی مشخص ندارند، نمی توان انتظاری بیشتر از این داشت.

مصطفوی با انتقاد از «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، خاطرنشان کرد: متاسفانه کی روش در تیم ملی به هیچکس حساب پس نمی دهد و در تمامی قرارداد های تیم ملی توجهی به شرایط کشور ما ندارد. نمی توان به صورت دقیق اظهار نظر کرد، اما شاید در بسته نشدن برخی قراردادها به ویژه در بحث پیراهن تیم ملی او نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی افزود: شاید باورتان نشود اما پیدا کردن حامی برای البسه تیم ملی آنقدر کار راحتی است که تضمین می دهم در مدت یک هفته با یکی از شرکت آدیداس یا پوما این قرارداد را به امضا می رسانم. سال 98 وقتی برای قرعه کشی جام جهانی به فرانسه رفتیم، یکی از شرکت های معتبر برای استفاده از تبلیغ روی پیراهن های تمرینی تیم ملی حاضر به پرداخت 2 میلیون دلار شد. چگونه مسئولان فدراسیون برای پیراهن اصلی تیم ملی نتوانستند حامی پیدا کنند.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال، گفت: بزرگترین مشکل فدراسیون فوتبال استفاده از آدم های ناتوان در مسئولیت های مهم است و اطمینان داشته باشید با ادامه این روند هیچ چیز از فوتبال ما باقی نخواهد ماند. من نمی گویم رییس یا دبیر کل فدراسیون زحمت نمی کشند، اما آنها باید مشاوران قوی بیاورند و بدانند با چند تا آدم ناکار بلد نمی توان این رشته را مدیریت کرد. متاسفم برای فوتبالی که کفاشیان نماینده آن در آسیا باشد و باید بگویم آجرهای کجی که او برای این فدراسیون چید، این بنا به این راحتی ها درست نخواهد شد.

وی افزود: آقایان جوری به خاطر گرفتن حامی برای تهیه کت و شلوار ملی پوشان خوشحالی می کردند که بسیار متاسف شدم. این شرکت باید برای بدست آوردن این افتخار بزرگ خوشحال باشد. در فوتبالی که همه بزرگان آن خانه نشین شده اند مشکلات بیشتری هم بروز خواهد کرد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: آقایان بدانند توقع مردم امروز صعود تیم ملی از گروهش در جام جهانی است و اگر این اتفاق رخ ندهد، باید این مساله را به صورت جدی بررسی کنیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار