دیروز گوشه و کنایه به ارتش امروز طعنه به سپاه!

امروز روزنامه کیهان در ویژه های خود نوشت: روحانی در مراسم روز ارتش و در حالی که برادر و برادر معاون اولش متهم فساد مالی هستند، با طعنه و کنایه علیه سپاه حرف زد و این در حالی است که او قبلا نیز چندین بار به اتهام‌پراکنی و سیاه‌نمایی علیه سپاه پرداخته است. طعنه به سپاه در پوشش دفاع از ارتش در حالی است که روحانی زمانی دنبال انحلال ارتش بود و شهید چمران با او مخالفت کرد.

هدیه روحانی به سپاه در روز ارتش

عبدالله گنجی در یادداشت روزنامه جوان نوشت: در یک سال گذشته سپاه، صدا و سیما و قوه قضائیه (خصوصاً در انتخابات) مورد حمله روحانی بوده‌اند و هر سه در همین یک سال تحریم شده‌اند. این اشتراک نگاه و اشتراک فهم بین غرب و روحانی به این سه دستگاه را چطور می‌توان توجیه و تفسیر کرد؟

 ترکان مشاور رئیس جمهور در امر بافتهای فرسوده است، نه ارز

رئیس جمهور امروز گفت: کاری که در ارز انجام دادیم، یک تودهنی به آمریکایی ها بود که می خواستند در  ۲۲ اردیبهشت انجام دهد. پیشاپیش یک تودهنی لازم بود. تمام امید آن ها به این بود که اگر در ۲۲ اردیبهشت علیه ملت ایران قدم برداشتند، بازار داخلی به هم بریزد و مردم بگویند برجام، وضعیت و درآمد ما چه می شود؟.. روحانی گفت: این موضوع را دولت باید به طور منظم پیگیری کند، آقای نهاوندیان و آقای ترکان که مشاور رئیس جمهور در همین امر هستند؛ البته آقای ترکان مشاور رئیس جمهور در امر بافت های فرسوده است و در موضوع ارز مشاور رئیس جمهور نیست. بنابراین تلاش همه را می طلبد تا ما در بخش مسکن شاهد تحولی بزرگ باشیم.

 چرا عکس‌های کاوه مدنی ساعاتی قبل از بازگشتش به ایران منتشر شد؟

امروز یکی از خبرگزاری ها نوشت: کاوه مدنی حدود ۶ ماه معاون سازمان محیط زیست بود و‌ حضور و خروجش از این پست دولتی سر و صدا کرد. وی برای یک ماموریت دولتی به خارج از ایران سفر کرده بود و گفته می‌شود که قرار بوده دهم فروردین به ایران بازگردد، اما شامگاه هشت فروردین، یک کانال تلگرامی سلطنت طلب با مدیریت «بهروز آریا» (سلطنت‌طلب و حامی پهلوی) عکس‌هایی از وی منتشر نمود که او را در حال رقصیدن در یک مراسم نشان می‌داد. همچنین عکس‌هایی مشکوک به مشروبات الکلی نیز از همان مراسم منتشر شد. یک کانال ضد انقلاب با انتشار عکس های وی نوشت: اینجا نه یک کاباره بلکه سالن اجلاس دولتی در مالزی است که در آن یک آقای ژیگول (کاوه مدنی ...) در حال رقص است. این خبرگزاری در ادامه می نویسد: چطور نظام و انقلابی‌ها شده‌اند مقصر ماجرای افشای عکس‌ها در حالی که کسی افشاگری کرده که پشت سر خود عکس شاهزاده‌ی پهلوی را می‌چسباند و می‌نویسد رضا شاه دوم، تنها امید مردم ایران!.

 هشدار جهانگیری به احمدی‌نژاد

اسحاق جهانگیری امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: مردم همواره در مقاطع بحرانی به کمک نظام آمدند و این نظام همواره بر دوش مردم بوده است. کسی که هشت سال رییس‌جمهور این کشور بوده است و اکثر مشکلات امروز، نتیجه کار اوست اینقدر جسور شده که می‌گوید سیل می‌آید و زیر پای شما خالی می‌شود و انقلابی بزرگ‌تر در حال اجرا است... معاون اول رییس‌جمهور گفت:‌مدتی است القا می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در حال فروپاشی است در حالیکه مردم پای نظام ایستاده‌اند.

مخالفت رئیس دولت اصلاحات با شهردار شدن محسن هاشمی

یکی از سایت های خبری درباره گزینه های شهرداری تهران نوشت: کار برای محمد رضا عارف سخت تر از این حرف هاست . او خودش می داند دامنه مخالفت ها با او در جریان اصلاحات آنقدر بالاست که شخصیت محافظه کارش ترجیح می دهد همچنان در پارلمان باقی بماند . او آنجا حاشیه امن بسیار بالایی دارد... نظر خاتمی و برخی چهره های دیگر اصلاح طلب روی شهردار شدن حناچی است و خاتمی با شهرداری محسن هاشمی مخالفت کرده است. پیروز حناچی در دولت اول خاتمی، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی و نخستین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بوده است.

ماجرای نجفی گیت و کوک شدن ساز کهنه «هاشمی، نباشد!»

امروز محمد محمودی ، دبیر پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌ا...‌هاشمی در مطلبی نوشت: نوع برخورد لجاجت‌گونه بخشی از بدنه اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران با انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار تهران، تداعی کننده تکرار ماجرای انتخابات مجلس ششم و میثاقی بود که برخی‌ها در آن زمان برای ممانعت از حضور آیت‌ا... هاشمی در مجلس شورای اسلامی بسته بودند و تا آخر هم پای آن ایستادند و عاقبتش را هم دیدند. .. . شش سال بعد هم در انتخابات ۸۴ به شکل بسیار فجیع‌تری در جریان اصلاحات شکل گرفت و فاجعه احمدی‌نژاد را برای کشور به ارمغان آورد و... متاسفانه امروز دوباره شاهد آن هستیم که میثاق قدیمی و تفرقه‌آفرین «هاشمی، نباشد!» در جریان انتخاب شهردار تهران به شکل و شمایل جدیدی ظهور و بروز پیدا کرده و به «محسن هاشمی» ارث رسیده و درحالی‌که شورای شهر و شهرداری بعد از ماجرای نجفی گیت ...  بیش از هر زمان دیگری نیازمند نمایش وحدت حداکثری در سایه انتخاب شهرداری اطمینان آفرین است بازهم عده‌ای ساز کهنه «هاشمی، نباشد!» را کوک کرده‌اند.

  زمزمه‌های اصلاح طلبان درباره حصر

 محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید، درباره بهبود وضعیت حصر خبر داده: «با‌وجود پیگیری‌های فراوان زمانی برای ملاقات کمیته رفع حصر با رئیس‌جمهور ندادند. ظاهرا رهبری موضوع حصر را با رویکرد حل، به شورای امنیت ‌ملی ارجاع داده‌اند». تابش با اشاره به اثرگذاری روحانی در زمینه رفع حصر همچنین گفته «آقای روحانی هم رئیس شورای عالی امنیت ملی است و هم رئیس‌جمهور و در زمینه رفع حصر بسیار می‌توانند ایفای نقش کنند». غلامرضا حیدری نیز می‌گوید «حالا که زمزمه‌ها نشان از موافقت ضمنی رهبری با رفع حصر دارد، بهتر است جناب رئیس‌جمهور در این زمینه با دقت و سرعت لازم وارد شود تا مسئله به جایی برسد.»

فراکسیون امید مجلس از سال گذشته کمیته‌ای به نام کمیته رفع حصر تشکیل داده تا مسئله حصر از جانب برخی نمایندگان اصلاح‌طلب همه‌جانبه‌تر دنبال شود.

تجربه نداشتیم، مذاکرات به مشکل خورد

 غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و حاکمیت شرکتی درباره چالش فاینانس برای خرید هواپیماهای ایرانی می گوید: «از آنجا که در ایران تجربه زیادی در این زمینه وجود نداشته و دولت هم قرار نیست تامین فاینانس را تضمین کند و بناست ایران‌ایر، فاینانس‌ها را تضمین کند، کمی با مشکل روبه‌رو شده‌ایم».

 واکنش کیهان به فیلم برخورد گشت ارشاد

روزنامه کیهان نوشت: انتشار فیلم درگیری مامور زن گشت ارشاد نیروی انتظامی با یک دختر بدحجاب در روزهای گذشته واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. اما فرصت‌طلبی برخی افراد از این ماجرا در جای خود دارای اهمیت است... نحوه فیلمبرداری این درگیری و احتمالا مخفی بودن دوربین و آماده بودن برای فیلمبرداری این موضوع را به ذهن می‌رساند که شاید کل ماجرا سناریویی از پیش تعیین شده باشد که با اهداف خاصی انجام شده است که این موضوع باید در بررسی‌های دقیق مورد توجه قرارگیرد. خبرهای تایید نشده‌ای هم به گوش می‌رسد که انتشار این فیلم از طریق برخی افراد فعال در زمینه ترویج بی‌حجابی در خارج از کشور بوده که ممکن است هدفمند بوده باشد.

 

قالیباف با حزب به سیاست باز می گردد

امروز یکی از سایت های خبری نوشت: قالیباف  علی رغم همه ضعف های تحزب در ایران ... به سوی فعالیت حزبی می رود. او می داند که نباید روی همراهی و حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب خیلی حساب کند زیرا در اردیبهشت 96 نیز پشت او را خالی کردند، برای همین هم قصد دارد از «جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی» استفاده کند... از همین رو جلسه شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و اعتدال اسلامی در اسفند ماه گذشته برگزار شد تا این حزب نزدیک به قالیباف آماده ایفای نقش شود. بر اساس آخرین تغییرات ایجاد شد بعضی از فعالان سیاسی جدید نیز وارد شورای مرکزی این حزب شدند.

 پشت پرده ورود سپاه به فعالیت های اقتصادی

روزنامه جوان نوشت: یکی از انگیزه‌های مهم برای ورود سپاه به عرصه اقتصادی ذخیره وسیع تجهیزاتی بود که از زمان جنگ در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باقی مانده بود. در کنار این مقتضیات جنگ سبب شده بود قرارگاه‌های متعدد فنی و مهندسی برای اجرای پروژه‌های مختلف در داخل سپاه تشکیل شود.

سخنرانی یک زن پیش از خطبه‌های نماز جمعه

دکتر فاطمه مقدم تبریزی، رئیس جدید دانشکده پرستاری خوی به مناسبت هفته سلامت به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان ، پیرامون هفته سلامت و شعار «پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا»سخنرانی کرد.

اینکه کسی بگوید سپاه چرا وارد برخی عرصه‌ها می‌شود، یا متوجه نمی‌شود یا نمی‌خواهد متوجه شود

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش تجلیل از مدافعان حرم که صبح امروز شنبه 1 اردیبهشت در سالن 5 آذر سازمان بسیج برگزار شد، حضور خود در مراسم گرامیداشت روز پاسدار را حضوری نمادین دانست و افزود: این حضور، علاوه بر اینکه برای هم افزایی مدنظر مقام معظّم رهبری است که بیش از بیش قوت گرفته است یک علّت دیگر نیز دارد و آن اینکه این حضور، تودهنی به دشمنان سپاه و بسیج است، دشمنان فکر می‌کنند می‌تواند خللی را بین دژ مستحکم انقلاب که سپاه و ارتش و سایر نیروهاست وارد کنند. موسوی ادامه داد: این حضور، حضوری نمادین برای پاسخگویی به این حرکات است و همچنین پاسخ به کسانی که با حرف خود، مسیر دشمنان را پی می‌گیرند.

 

دستگیری «سعید مرتضوی» را تایید نمی‌کنم

ساعات پایانی شب گذشته (جمعه شب) خبری از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه «سعید مرتضوی در شهر ری بازداشت شد»، اما پیگیری ها حاکی از آن است که خبر دستگیری وی صحت ندارد. بر اساس این گزارش، سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشستی دانشجویی در مشهددر تاریخ 22 فروردین ماه درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفته بود: حکم جلبش صادر شده، اما گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور است.

علیرضا آوایی وزیر دادگستری اظهار کرد: طبق خبری که به من دادند دستگیری مرتضوی در شهرری تایید نشده است و من این موضوع را تایید نمی‌کنم.

 

البته ساعت ۱۰ جمعه شب، «حسام الدین آشنا» مشاور رییس جمهور، در توییتی مبهم و عجیب ظاهرا درباره این اتفاق نوشت:

«او نه سعید امامی است نه سید امامی؛ نه نیاز به داروی نظافت دارد نه پیراهنش را آویزان می کند. لطفا به مامور مونیتورینگ تذکر دهید لحظه ای دوربین مدار بسته را ترک نکند».

 روحانی به جای استفاده از قدرتش فقط موضع‌گیری می‌کند

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات امروز حسن روحانی که به مدیران ارشد دولتش هشدار داده بود در صورتی که نمی‌توانند در برابر فشارها ایستادگی کنند از دولت بروند گفت که در مواضع امروز رئیس‌جمهوری عوام‌فریبی دیده می‌شد.

 ناصری یادآور شد: با بیان اینکه «من متاسفانه به این ادبیات آقای روحانی با بدبینی نگاه می‌کنم» گفت: «تلقی من این است که ایشان فضاسازی می‌کند و در ادبیات ایشان عوام‌فریبی دیده می‌شود. رئیس‌جمهور به اندازه مجلس قدرت دارد، رئیس‌جمهور با یک ابلاغ می‌تواند وزیر را عزل کند اما نمی‌دانم چرا آقای روحانی به جای استفاده از قدرتی که دارد چنین ادبیاتی را به کار می‌برد.»

 ناصری با بیان اینکه «آقای روحانی سه چهار بار قبل از این هم چنین مواضعی درباره وزرای خود بکار برده بود» اظهار کرد: «آقای روحانی حتماً بعد از گذشت 5 سال، از عملکرد وزرایش ارزیابی دارد؛ بنابراین به راحتی می‌تواند درباره حضور یا عدم حضور آنان در کابینه تصمیم‌گیری کند و قدرت هم دارد.»

من جمله حاشیه ساز مجلس را نگفتم

چند روز پیش  یک جمله حاشیه ساز در میان نطق یکی از نمایندگان از  در فضای مجازی منتشر شد. نماینده ای در حین صحبت های جهانبخش محبی نیا؛ جمله ای را مطرح کرد که حاشیه های زیادی به همراه داشت. جمله " آن دختر خوشگل ها را به ما نشان بده" موضوع بحث های داغ فضای مجازی شد. امروز روزنامه جهان صنعت اعلام کرد: نماینده گوینده آن دختر خوشگل ها را به من نشان بده ، علیرضا سلیمی بوده است اما نماینده محلات به این ادعا واکنش نشان داد.

 این نماینده مجلس گفت: در فضای مجازی این گونه نقل شده است که این سخنان از سوی اینجانب نقل شده است حال آنکه اینجانب ضمن تکذیب خبر سازی های ذکر شده از رسانه یا رسانه های که این اتهام را به بنده زدند شکایت می کنم.