به گزارش تابناک تبریز، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: هیات رئیسه مجلس باید نسبت به حفظ شان مجلس و نمایندگان اهتمام بیشتری ورزد. چرا برخی به دنبال این هستند که شان مجلس را زیر پا بگذارند، هیات رئیسه مجلس و مسائل علمی و فقهی که در مجلس مطرح می شود را به گونه ای دیگر منعکس کنند. در این رابطه هیات رئیسه مجلس باید دقت بیشتری داشته باشد.

در ادامه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر کواکبیان اظهار داشت: بحثی که در فضای مجازی پیچیده بود و صوتی در هنگام سخنرانی آقای محبی نیا منتشر بوده بود، تنها تکه ای از صحبت های نمایندگان بود.

وی ادامه داد: در حقیقت این کار شیطنتی بود که فضاهای مجازی درست می کنند. متاسفانه با این شیطنت ها با آبروی انسان ها بازی می کنند.

پزشکیان افزود: آقای سلیمی نماینده محلات اعتراضی در مورد معاهده پالرمو و لغتی که شورای نگهبان نسبت به آن ایراد گرفته بود مطرح کردند و ما گفتیم که شورای نگهبان نباید در این خصوص دخالت کند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: آقای سلیمی گفت روندی که وجود دارد گندم نمایی کردن و جوفروشی است و این همانند چیزی است که مثلا خواستگاری دختری برویم که دختر خوشگلی را به ما نشان دهند و دختر زشتی را به صیغه ما درآورند.

وی افزود: اما متاسفانه رسانه ها آن قسمت دختر خوشگل را درآوردند و چنین فضای زشتی را ایجاد کردند.

نایب رئیس مجلس گفت: این موضوع همانند چیزی است که در یک روندی بگوییم لا تقربو الصلاه، نماز نخوانید بعد در همه جا پخش کنند که فلانی گفته است نماز نخوانید.

پزشکیان خاطرنشان کرد: این بی اخلاقی ها و کارهای زشتی که برخی از افراد در فضای مجازی پخش و منتشر می کنند جز از بین بردن آبرو و حیثیت افراد فایده دیگری ندارد.

وی تصریح کرد: بهتر است ما یک مقدار به شخصیت و جامعه خود احترام بگذاریم و این گونه زشت نمایی نکنیم. این موضوعی که بین ما و آقای سلیمی مطرح شد بحثی کاملا علمی و تخصصی بود و در همه موارد این مباحث وجود دارد.

آنطور که مهر گزارش داده است نایب رئیس مجلس در ادامه گفت: از رسانه ها درخواست داریم که روند کار را مراعات کنند و اول و آخر همه ماجرا را منتشر کننده، نه اینکه قسمتی از ماجرا را در رسانه ها پخش کنند و بقیه را نگویند و بعد منتشر کنند که فلانی با فلان فرد مخالف است.