معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در طول چهار سال گذشته حدود ۲۰۰ کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان افزوده شده و عملیات اجرایی حدود ۴۰۰ کیلومتر آزادراه نیز آغاز شده است.
کد خبر: ۵۹۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 23 April 2018

محمدصادق پورمهدی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان اظهار کرد: بهره‌برداری از فاز یک و دو قطار شهری تا میدان ساعت، تخصیص اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌ی راه آهن تبریز- میانه و ریل گذاری ۱۳۰ کیلومتر از آن در طول یک و نیم سال گذشته و توسعه ۳۰ درصدی شبکه آب و فاضلاب شهری از جمله دستاوردهای دولت در استان به شمار می‌آیند.

وی با بیان این که برخلاف محدودیت‌های مالی، گام‌های بزرگی در حوزه‌ی عمرانی در استان ما برداشته شده است، افزود: گاز رسانی و آب رسانی به روستاها، اجرای ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در آب‌های مرزی، مهار آب‌های مرزی، آغاز پروژه‌ی مراغه-هشترود، فراهم سازی زیرساخت‌های مسکن مهر و اتمام آن از دیگر اقدامات به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته، نزدیک به هفت هزار پروژه‌ی عمرانی- قتصادی با اعتباری بالغ بر حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی در ادامه احیای دریاچه ارومیه را یکی از مطالب مهم در سفر ریاست جمهوری به تبریز عنوان کرد و افزود: با وجود این که تا کنون دولت دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای دریاچه خرج کرده، نیاز به توجه بیشتری برای احیای آن است، البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که اگر توجه دولت به دریاچه نبود، دریاچه تا کنون خشک شده بود.

پورمهدی در ادامه تاکید کرد: تکمیل راه آهن تبریز- میانه، بزرگراه تبریز-مرند-بازرگان، تامین آب شرب کلیبر، میانه و مرند و صدور مجوز برای برخی نیروگاه‌ها از جمله مطالبات ما در این سفر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :