سفر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به کره‌شمالی در شرایطی انجام می‌شود که پکن و پیونگ‌یانگ به تلاش برای ترمیم روابطی که از تنش‌های سال‌های اخیر لطمه دیده است، ادامه می‌دهند. این تحولات همچنین در آستانه نشست رئیس‌جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۹۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 30 April 2018

به گزارش تابناک : سفر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به کره‌شمالی در شرایطی انجام می‌شود که پکن و پیونگ‌یانگ به تلاش برای ترمیم روابطی که از تنش‌های سال‌های اخیر لطمه دیده است، ادامه می‌دهند. این تحولات همچنین در آستانه نشست رئیس‌جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی صورت می‌گیرد.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت وانگ یی چهارشنبه و پنجشنبه به پیونگ‌یانگ می‌رود.

چین تنها شریک اقتصادی مهم کره‌شمالی است اما تبادلات تجاری آنها پس از اجرای تحریم‌های اقتصادی بر سر آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی حدود ۹۰ درصد کاهش یافت.

کیم جونگ اون ماه گذشته در اولین سفر خارجی خود راهی پکن شد و موجی از تحرکات دیپلماتیک را به راه انداخت که پس از دیدار او با مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی این تحرکات شدت هم گرفته است.

مقام‌های کره‌جنوبی می‌گویند رهبر پیونگ‌یانگ به مون گفته است که اگر آمریکا به پایان رسمی جنگ کره متعهد شود و قول بدهد که به کره‌شمالی حمله نکند، تسلیحات هسته‌ای خود را کنار می‌گذارد.

دفتر ریاست جمهوری سئول اعلام کرد، کیم جونگ اون همچنین متعهد شده است تا اصلی‌ترین سایت آزمایش‌های هسته‌ای کره‌شمالی را ماه مه تعطیل کند و این روند را در معرض دید کارشناسان و روزنامه‌نگاران کره‌شمالی و ایالات متحده آمریکا قرار می‌دهد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار