ماجرای عدم بازگشت 2 بازیکن کبدی تیم شهرداری تبریز به ایران که به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی شرکت کرده بود.
کد خبر: ۵۹۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 03 May 2018
 

تیم کبدی شهرداری تبریز در مسابقات جهانی این رشته که در ملبورن استرالیا برگزار شد، به عنوان پنجم دست یافت.

با اتمام این مسابقات 2 بازیکن تیم کبدی شهرداری تبریز حاضر به بازگشت با تیم به ایران نشده و در استرالیا ماندند.

این اتفاق شائبه پناهندگی این 2 بازیکن را به دنبال داشته و اخبار ضد و نقیضی در این مورد به گوش رسید.

در حالی که انتظار بود مسوولان مربوطه با صداقت و شفافیت صحت یا کذب بودن این خبر را اعلام کنند، با  مصاحبه‌ها و واکنش‌های خود بر ابهامات این خبر افزودند.

اوسیجی رئیس فدراسیون کبدی که خود به عنوان سرپرست تیم در مسابقات حاضر بود اعلام کرد که این 2 بازیکن برای حضور و تست در تمرینات یک تیم استرالیایی در این کشور مانده و هنوز از زمان ویزای آنها باقی مانده است و زود است در مورد پناهندگی این 2  قضاوت کرد، باید منتظر بازگشت این 2 بازیکن باشیم.

باشگاه شهرداری تبریز هم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از نام این باشگاه سوءاستفاده شده است و شهرداری تبریز امسال تیم کبدی ندارد.

این در حالی بود که تیم کبدی شهرداری تبریز سال گذشته به مقام نایب قهرمانی آسیا دست یافته و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده بود.

تیم کبدی شهرداری تبریز روز 28 فروردین تهران را به مقصد مبلورن استرالیا ترک کرد که خبر این اعزام در چندین خبرگزاری کشور منتشر شده بود.

باشگاه در حالی اعلام کرد که تیم کبدی ندارد که در روزهای اول سال تیم کبدی این باشگاه به مسابقات جهانی اعزام شده و این تناقض گویی مسوولان باشگاه شهرداری پاک کردن صورت مسئله است و برای همگان مسلم است که تیمی که در مسابقات کبدی جهان شرکت کرده است با نام تیم شهرداری تبریز بوده و علت کتمان این موضوع هنوز مشخص نیست.

موضوع بعدی رئیس فدراسیون این رشته باید صراحتا اعلام کند که این بازیکنان آیا با باشگاه استرالیایی به توافق رسیده و به این علت ماندنی شدند و یا به این کشور پناهنده شده‌اند؟

در صورت اینکه این 2 بازیکن پناهنده شده باشند، چرا سرپرست تیم از نیت بازیکنان خود خبر نداشته و چرا اجازه داده است که با اتفاق با حیثیت ایران در مجمع بین‌المللی بازی شود.

استعلامات حراست سازمان ورزش و جوانان چگونه بوده و آیا اصلا نماینده حراست به همراه تیم اعزام شده بود و در صورت اعزام، چرا در مورد این اتفاق بزرگ قصور کرده است.

امیدواریم مسوولان مربوطه در روزهای آتی در مورد این موضوع شفاف‌سازی نمایند پیش از آنکه زمان ویزای این 2 بازیکن به اتمام رسیده و شاهد عدم بازگشت آنان به ایران باشیم.

با همه این تفاسیر با جستجو ساده در خبرگزاری‌ها حتی واحد مرکزی خبر اخباری را با این عنوان مشاهده می‌کنیم، تیم کبدی شهرداری تبریز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی ملبورن استرالیا شرکت خواهد کرد.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :