استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه ها باید بتوانند با نیازهای جامعه تطبیق یابند و اهداف خود را در راستای کارآفرینی پیش ببرند؛ لذا هر دانشگاهی بتواند کارآفرینی انجام دهد، هم پایدار و هم موثر واقع خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 12 May 2018

به گزارش تابناک تبریز،  مجید خدابخش در مراسم بزرگداشت مقام شامخ استاد و تجلیل از کارآفرینان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی، به توانمندی های رباتیک اشاره کرد و گفت: بدون شک بخشی از کارهایی که ربات ها انجام می دهند، از توانایی های بشر خارج است و برای افزایش کیفیت محصولات داخلی و صنعتی مجبور به استفاده از ربات ها هستیم.

وی ادامه داد: مطمئنا چند سال بعد بخش قابل توجهی از جراحی های بسیار دقیق از جمله جراحی مغز، نخاع و چشم به وسیله ربات ها ممکن خواهد بود و پزشکان چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری نیازمند دستگاه های پیشرفته خواهند بود که این دستگاه ها را فقط با علوم فیزیک و مهندسی می توان تولید کرد.

خدابخش افزود: پزشکان نباید فراموش کنند که تمامی جراحی ها در دنیا به وسیله ابزارها مثل سونوگرافی، رادیولوژی، ام ار ای و ... صورت می گیرد و اگر روزی ابزار پزشکان را از دستشان بگیریم، توانایی کار کردن را نخواهند داشت.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر آینده، استقلال و توسعه کشور و همچنین کاهش وابستگی، ایجاد اشتغال و چرخش زنجیره تولید برای جوانان فارغ التحصیل در دانشگاه ها برای ما مهم است، باید جوانان را تشویق کرد و پیش زمینه این تشویق فقط دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کشور ژاپن و آلمان اصلی ترین بازنده های جنگ جهانی دوم بودند، خارنشان کرد: این دو کشور به وسیله علوم مهندسی و تکنولوژی بزرگترین اقتصادهای دنیا را با بیش هزار میلیارد دلار صادرات در سال به خود اختصاص داده اند.

خدابخش اذعان کرد: لازم است تا برندسازی یکی از اصلی ترین و مهم ترین کار دانشگاه های کارآفرین باشد؛ همچنین اگر بخواهیم در تکنولوژی 20 سال قبل بمانیم، نتیجه اش تعطیلی تمامی حوزه ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه لازم است که دانشگاه ها نیازها و تحولات صنعت را مطالعه کرده و راهکارهای مناسبی ارائه دهند، افزود: دانشگاه ها باید بتوانند با نیازهای جامعه تطبیق یابند و همچنین اهداف خود را در راستای کارآفرینی پیش ببرند؛ لذا هر دانشگاهی بتواند کارآفرینی انجام دهد، هم پایدار و هم موثر واقع خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در آذربایجان شرقی 13 دانشگاه غیر انتفاعی ازجمله دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و ... داریم؛ وقتی بازار کار نیست مدرک گرایی نیز در جامعه به درد نخواهد خورد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جزو دانشگاه های کارآفرین است؛ یعنی فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی افرادی کار بلد هستند اما فارغ التحصیلان دانشگاه های مهندسی متاسفانه کار بلد نیستند و فقط فرمول یاد گرفته اند که این روش علم آموزی چندان کارساز نخواهد بود.

خدابخش در پایان اظهار کرد: چندسال بعد از اجرای نظام سلامت و افزایش درآمد رشته علوم پزشکی، شاهد یک جابجایی در دوره کنکور و سال های آخر هستیم. توسعه همه کشورها از مسیر علوم فیزیک و مهندسی است؛ انتخاب گزینه های پزشکی بخاطر درآمد بالا نوعی خطر برای کشور محسوب می شود. نباید انسان ها و فرزندانی که ضریب هوشی بالا دارند به دلیل رفاه فردی توسعه جامعه را زیر پا بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :