استاندار آذربایجان‌ شرقی:
استاندار آذربایجان‌ شرقی هنر کاریکاتور را بهترین وسیله برای نقد صاحبان قدرت و ثروت عنوان کرد و گفت: بهره‌برداری کامل از ابزار هنر به‌ویژه کاریکاتور، در راستای تربیت و تعالی رفتارهای انسانی وظیفه‌ای است که بر دوش اهالی این هنر گذاشته شده است.
کد خبر: ۶۰۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 13 May 2018

مجید خدابخش در آئین اختتامیه جشنواره بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال در تبریز، افزود: هنر کاریکاتور جایگاهی حائز اهمیت و خطیر دارد، چرا که پیامی که یک کاریکاتور می‌تواند با یک تصویر انتقال دهد شاید با ده‌ها صفحه مطلب و قلم فرسایی نتوان انتقال داد.

وی گفت: هنر کانونی است سازنده که یکی از مهم‌ترین اهداف آن معماری ساختمان فکری و روحی انسان است و بی‌شک از اساسی‌ترین و موثرترین ابزارهایی است که در تداوم، گسترش و بقاءی فرهنگ یک جامعه نقش دارد و در طول تاریخ پیام‌هایی که با ابزار هنر بیان شده‌اند ماندگارتر بوده‌‌اند.

وی افزود: هنرمندان انسان‌هایی تاثیرگذارند که با تاثیرگذاری بر عواطف و احساسات انسان‌ها روح و ذهن افراد جامعه را هدایت می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در دنیای کنونی که فضای مجازی غالب است باید از ظرفیت تمام رشته‌های هنری و بالاخص هنرهایی که امکان برقراری ارتباط بیشتری با مخاطب را دارند بهره بگیریم و هنر کاریکاتور با توجه به ظرایف و ظرفیت‌های خود می تواند در این راستا موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهر تبریز در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه‌ فرهنگ و هنر شهر اولین‌هاست و امیدواریم در حوزه‌ رسانه های دیجیتال نیز میزبان خوبی برای برنامه‌های ملی و بین‌المللی باشد.

گفتنی است چهارمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال صبح امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :