استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی از ارسال لیست ۳۶۰ قلم کالا به هیات دولت برای افزایش تعرفه واردات خبر داد و گفت: برای اینکه جلوی واردات کالا گرفته شود باید تعرفه ها افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۶۰۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 14 May 2018

دکتر مجید خدابخش در همایش طلایه داران تبلیغ در تبریز، با اشاره به اینکه در موضوع حمایت از کالای ایرانی دو وظیفه مهم وجود دارد گفت: حمایت از کالای ایرانی دو مسئولیت مهم دارد که یک بخش آن وظیفه دولت و بخش دیگر آن برعهده تولید کنندگان و مردم است.

وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از بازار کفش تبریز، گفت: بازاریان تبریز در این دیدار واردات کالای خارجی بدون تعرفه را یکی از معضلات و چالش های صنعت کفش اعلام کردند که فرصت رقابت را از کفش داخلی ربوده است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: برای اینکه جلوی واردات این نوع کالاها که مشابه آن در داخل تولید می‌شود گرفته شود باید تعرفه ها افزایش پیدا کند که در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت اسامی ۳۶۰ قلم کالا را به هیات دولت ارسال کرده است.

خدابخش در ادامه با تاکید بر افزایش کیفیت کالاهای ایرانی خاطرنشان کرد: اگر کیفیت کالای ایرانی خوب نباشد مصرف کننده سراغ آن کالا نمی رود.

وی، وجود تولید کننده های معتبر در صنایع غذایی را نمونه ای از تولیدکننده های موفق ایرانی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر تولیدات آذربایجان شرقی به 60 کشور دنیا صادر می‌شود و برخی از واحدهای تولیدی ما حدود 400 میلیون دلار در سال صادرات دارند که این به معنی رعایت استانداردهای بین‌المللی از سوی این تولیدکنندگان است.

خدابخش ادامه داد: دولت با انواع مختلف حمایت ها و تسهیلات ارزان قیمت از این تولیدکننده ها پشتیبانی می کند؛ اما برخی صنایع هستند که تکنولوژی آنها عمر ۴۰-۵۰ ساله دارد و کیفیت محصولات آنها به همین دلیل پایین است.

وی افزود: برای این تولیدکنندگان نیز تسهیلات ارزان قیمت تحت عنوان نوسازی صنایع تصویب شده است که باید از این فرصت استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان تضعیف باورهای دینی را مهم‌ترین عامل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های جامعه دانست و گفت: علما و روحانیون می‌توانند در پای منبرهای خود در این مسائل کمک حال جامعه باشند و اگر در تحکیم و تقویت دین مردم تلاش کنیم جامعه از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی محفوظ خواهد ماند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار