تغییر سرمربی تیم ملی تا یک ماه دیگر!
کارلوس کی روش امروز در حاشیه تمرین تیم ملی حرف هایی زد که می توان آن را به افشای یک راز مهم تعبیر کرد.
کد خبر: ۶۰۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 15 May 2018

حرف‌های کارلوس کی‌روش را باید جدی گرفت چرا که او همیشه فکر شده صحبت می کند مخصوصا وقتی که به خبرنگاران می گوید :« آقایان در یک ماه آینده جای من را خواهند گرفت.». این جملات در آستانه اردوی تدارکاتی و حساس تیم ملی و در فاصله یک ماه مانده به رقابت های جام جهانی چه معنایی می تواند داشته باشد؟ 

سرمربی پرتغالی تیم ملی عصبانی است و این بار موضوع او حرف‌های امیر قلعه‌نویی است که انتشار لیست تیم ملی شب قبل از مسابقات حساس لیگ قهرمانان را حرکتی از قبل پیش بینی شده دانسته است. موضوعی که حتی رسانه های پرسپولیسی را به واکنش واداشته و آن ها نیز از انتشار لیست بازیکنان تیم ملی قبل از بازی حساسشان با الجزیره انتقاد کرده بودند.

 

با این وجود اما نباید فراموش کنیم که خیلی وقت ها نسبت به زمان اعلام لیست بازیکنان تیم ملی از سوی برخی تیم ها و هوادارانشان نقد بوده است که چرا او قبل از مثلا دربی یا یک بازی مهم دیگر لیست بازیکنان را اعلام کرده است. کی روش حتی یک بار و ساعاتی قبل از بازی حساس پرسپولیس برابر تراکتورسازی در لیگ شانزدهم و در حالی که هر دوتیم رقبای هم در کورس قهرمانی بودند اعلام کرد که بازیکنان پرسپولیس را به تیم ملی دعوت نخواهد کرد. خیلی ها آن زمان این حرکت کی روش را برخلاف منافع پرسپولیس و همسو با منافع امیرقلعه نویی می دانستند.

 

آقایان کیستند؟

 

کی روش اما در حالی قلعه نویی را متهم کرده که مانع اصلی ملی پوش شدن بازیکنان ذوب آهن است در نهایت مصاحبه اش را با یک جمله عجیب و تاثیرگذار تمام می کند:« آقایان تا یکماه آینده جانشین من می شوند.» و این جمله کلیدی کارلوس است که شاید تمام بندهای مصاحبه برای گفتن این جمله کنار هم چیده شده باشند.

اما منظور کی روش از آقایان چیست؟ با توجه به شرایط تیم ملی البته که مربیانی مثل علی کریمی و امیرقلعه نویی به احتمال زیاد منظور کی روش در بند آخر مصاحبه اش نیستند. اما مهمترین نامی که در ماه های اخیر به عنوان جانشین کی روش مطرح بوده برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس است که البته برانکو نیز دیروز قراردادش را به مدت یک فصل دیگر با پرسپولیس تمدید کرد و با این شرایط بعید است که او از آقایانی باشد که کی روش می گوید.

 

آقایون! یا آقایان؟

 

جالب است بدانید یکی از اصلی ترین گزینه هایی که اینروزها شایعه حضورش به جای کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی شنیده می شود علی دایی سرمربی سایپا و مربی سابق تیم ملی است. دایی که در مقدماتی جام جهانی 2010 روی نیمکت تیم ملی نشسته و البته خیلی زود از این سمت برکنار شد در حال حاضر هدایت سایپا را به عهده دارد و آن طور که گفته می شود مهمترین گزینه داخلی و وطنی برای رسیدن به نیمکت تیم است. اما اینکه چقدر جانشینی دایی به جای کی روش در یک ماه آینده محتمل است خود می تواند سوال مهمتری باشد.

 

کارلوس چه می خواهد؟

 

تیم ملی در آستانه یک اردوی مهم است چرا که آرام آرام و با تمام شدن رقابت های باشگاهی تیم ها در مسیر جام جهانی قرار می گیرند با این حال حرف های کی روش نشان از ناآرامی فضا در تیم ملی لااقل برای سرمربی تیم ملی دارد. اما حالا این سوال وجود دارد که آیا سرمربی تیم ملی می تواند گاهی نسبت به انتقادها واکنشی نشان ندهد؟ تیم ملی برای برگزاری دوبازی دوستانه با ترکیه و یونان و سپس مسابقات جام جهانی آماده می شود و بیش از هرچیزی به آرامش نیاز دارد. شاید فدراسیون فوتبال نتواند همه را ملزم به عدم انتقاد از سرمربی تیم ملی کند اما می تواند سرمربی تیم ملی را به آرامش دعوت کرده و از او بخواهد که به هر موضوعی واکنش نشان ندهد. البته که کی روش می گوید که فدراسیون حق حرف زدن و پاسخ دادن را از او گرفته و درصورت حرف زدن او را جریمه خواهند کرد اما آنچه این مصاحبه و دیگر مصاحبه های کی روش نشان می دهد این است که احتمالا او ترسی از جریمه های فدراسیون ندارد.ورزش3

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
به نظر من اقای گل محمدی بیاد برای جانشینیه اقای کی روش .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار