نماینده کازرون در گفت وگو با «تابناک»؛
تا پیش از انتخابات سال 94 بحث تشکیل شهرستانی به نام «کوه چنار» آنقدرها جدی نبود. هرچند از مدتها پیش این بحث در منطقه وجود داشت، هیچ گاه موضوع آن جدی نشد، اما در زمان انتخابات، یکی از نمایندگان مجلس این بحث را به یکی از مطالبات اصلی منطقه تبدیل کرد و با قرار دادن شعار انتخاباتی خود بر پایه آن، توانست رأی خوبی در منطقه کسب کرده و وارد مجلس شود.
کد خبر: ۶۰۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳ 20 May 2018
 

تا پیش از انتخابات سال 94 بحث تشکیل شهرستانی به نام «کوه چنار» آنقدرها جدی نبود. هرچند از مدتها پیش این بحث در منطقه وجود داشت، هیچ گاه موضوع آن جدی نشد، اما در زمان انتخابات، یکی از نمایندگان مجلس این بحث را به یکی از مطالبات اصلی منطقه تبدیل کرد و با قرار دادن شعار انتخاباتی خود بر پایه آن، توانست رأی خوبی در منطقه کسب کرده و وارد مجلس شود.

به گزارش «تابناک»؛ شهرستان جدید در استان فارس از توابع کازرون، ترکیبی است از دو نام «کوهمره نودان و چنارشیجان». رضازاده با شروع به کار مجلس دهم، این امکان را داشت که بتواند وعده انتخاباتی خود را محقق کند و احتمالاً در میان مردم منطقه‌ای که زادگاه اوست و قرار بود از کازرون جدا شود، به قامت یک قهرمان دربیاید.

این سودا چیزی نبود که جای وقت کشی داشته باشد. فشارها و درخواست‌های رضازاده به وزارت کشور آغاز شد تا بتواند این جدایی را نهایی کند؛ اما کمی بیش از یک سال پس از تشکیل مجلس دهم، در تابستان سال 96 رؤسای شورای یازده روستایی که «دهستان دشت برم» را تشکیل می دادند، در نامه‌ای به فرماندار کازرون، مخالفت خود را با الحاق به شهرستان تازه تأسیس «کوهچنار» اعلام کردند؛ این یعنی آنکه تلاش‌های آقای نماینده به جاهای مهمی رسیده بود.

البته این جدایی رؤیای ده ساله مردم کازرون برای تبدیل شدن به فرمانداری ویژه را هم نقش بر آب کرد و آنها را از رقبای استانی خود نظیر شهرستان‌های مرودشت، نیریز، آباده و داراب عقب ‌انداخت.

زمزمه‌های نهایی شدن تقسیم کازرون خردادماه سال قبل، چند هفته پیش از نامه رؤسای شورای یازده روستای یاد شده و در سالگرد شروع به کار مجلس دهم جدی‌تر شده بود تا آنکه نهایتاً حسین رضازاده، نماینده کازرون ۱۷مرداد۹۶ در پیام کوتاهی در کانال تلگرام خود، خبر تشکیل شهرستان جدید را تأیید کرد. کمتر از ده روز قبل از اعلام این خبر، نخستین تجمع اعتراضی مردم کازرون در هشتم مرداد ۹۶ برگزار شد و در این اعتراض، بازار تعطیل شد و معترضان مقابل دفتر محمد خرسند، امام جمعه کازرون تجمع کردند.

حدفاصل مرداد ۹۶ تا پایان سال۹۶، طومارنویسی‌های گسترده از سوی مخالفان تشکیل شهرستان جدید صورت گرفت و جلسات متعددی در فرمانداری کازرون برگزار شد که با بی نتیجه ماندن بحث‌ها، دور دوم اعتراض‌ها از اواخر فروردین ۹۷ شروع شد. اعتراضاتی که ادامه آنها به روزهای اخیر کشیده شد و تا اینجا چند کشته و تعداد زیادی مجروح و بازداشتی داشت.

هرچند همه شواهد نشان از این دارد که نماینده کازرون، تنها متهم ماجراهای اخیر در این شهرستان است، این نماینده تا مدتها از حضور در رسانه ها خودداری کرد. با وجود این، رضا زاده امروز در مجلس حاضر شد و با اینکه تمایلی برای صحبت در این باره نداشت، با سوالات انبوه خبرنگاران روبه رو گشت و با اینکه به نوعی درصدد رفع اتهام از خود بود، مجبور به پاسخگویی در این باره شد.

این نماینده مجلس در گفت وگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: مطالبه جدایی شهرستان های «کوهمره نودان و چنارشیجان» از مدتها پیش مطرح شده است و با توجه به اینکه شرایط آن در وزارت کشور فراهم بود و پیشنهاد شهرستان شدن این دو بخش به استانداری فارس داده شده بود، مسئولین تصمیم گرفتند که این کار صورت بگیرد.

این نماینده گفت: علاوه بر این که مردم درخواست شهرستان شدن را داشتند، مسئولان نیز تمایل به شهرستان شدن این دو بخش را داشتند، چون این شهرستان حدود 30 هزار جمعیت داشت و آنها بر این باور بودند، با چارت بخش نمی توان یک شهر را اداره کرد و امکان تشکیل ادارات دولتی در آن وجود ندارد.

این نماینده یادآور شد: پیشنهاد جدایی را من نداده ام. این پپیشنهاد از 25 سال پیش تا کنون مطرح است؛ اما متأسفانه در این کشور دیواری کوتاه تر از نماینده وجود ندارد و طوری شده که حتی وقتی مستخدم یک اداره را جابجا می کنند، می گویند کار نماینده بوده است.

این نماینده درباره ارسال پیام تلگرامی نیز گفت: آن زمان من گفتم اگر ما ببینیم این اتفاق به ضرر مردم است، باید از آن جلوگیری کرد و منظور ما هم فقط اطلاع رسانی بود. از سوی دیگر، وقتی این کار خواست مردم و مسئولان است و مسئولان مصر بودند تصمیم در وزارت کشور گرفته شود، می توان گفت، از هر نظر تمام جوانب کار در نظر گرفته شده بود؛ اما بعد از این ماجرا، برخی افراد وارد شدند؛ درواقع از زمانی که من انتخاب شدم، این کار صورت گرفت.

واقعیت این است که در فضای سیاسی، برخی رقبای انتخاباتی همیشه بوده و برخی هم هستند که مانع می شوند تا کسی کار خود را انجام دهد. در این ماجرا هم گروهی قصد داشتند دولت و برخی نیز می خواستند نماینده را به چالش بکشند؛ حال آنکه در این میان برخی می خواهند خودی نشان دهند و بعضی ها هم ورشکسته های سیاسی در منطقه هستند که کار را مدیریت می کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همه اینها جمع شدند و شروع به فضاسازی کردند و هرچه دروغ بود، به خورد مردم دادند. اینها به مردم می گفتند که می خواهند شما را غارت کنند یا موارد دیگر هم این موضوع را تقویت می کردند؛ مثلا این اتفاق از نماز جمعه آغاز شد و با اینکه با امام جمعه صحبت کردیم، آنها توجهی به ما نکردند.
من به امام جمعه گفتم: شما که اطلاع دارید، امام زاده سید حسین و بیشاپور جزو طرح نیست؛ برای چه اعلام کردید؟ اما در نماز جمعه و پشت تریبون ها چیزهای دیگری به مردم گفته شد و مردم را تحریک می کردند و نتیجه همان شد که می بینید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار