سرمربی تیم ملی دقایقی قبل از ترک ایران به سوی ترکیه در گفتگویی به رمزگشایی از حذف غیرمنتظره ستاره های سرخابی از فهرست نهایی تیم ملی پرداخت.
کد خبر: ۶۰۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 21 May 2018

کارلوس کی روش صبح امروز قبل از پرواز کاروان ایران به ترکیه برای برپایی اردوی تیم ملی و دیدار دوستانه با این کشور در گفتگویی مفصل به رمزگشایی از دلایل خط خوردن سه ستاره پرسپولیس و استقلال از فهرست نهایی پرداخت و در کمال تعجب دلیل اصلی خط خوردن استقلالی ها را اعتقاد نداشتن وینفرد شفر به آنها قلمداد کرد و مدعی شد از سورپرایز شدن این مربی آلمانی متعجب شده است.

 

خودم از لیست تیم ملی انتقاد دارم

 

انتقادها از فهرست نهایی تیم ملی یک امر طبیعی است. واقعاً اعلام نهایی لیست تیم ملی و اینکه پس از اعلام هر لیستی انتقادها و نقدهایی به ما می‌شود از بدیهیات است. خود من هم حتی نسبت به اعلام این لیست انتقاد دارم اما کاری نمی‌شود کرد زیرا طبق قوانین و بنا بر مسائل لجستیکی و به لحاظ تعداد بازیکنانی که ما باید معرفی کنیم. فقط 23 بازیکن می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشد و مطمئن باشید اگر قانون به من اجازه می‌داد که 46 بازیکن را به تیم ملی دعوت کنم بدون شک این لیست تیم ملی دچار تغییرات می‌شد.

 

اختلاف ها تیم های ملی را زنده نگه می دارد

 

شما اگر به برزیل بروید هواداران سائوپائولو دوست ندارند بازیکنی از تیم پالمیراس به تیم ملی دعوت شود، اگر به انگلیس بروید می‌بینید که هواداران منچستریونایتد دوست ندارند بازیکنی از تیم آرسنال به تیم ملی انگلیس دعوت شود، در اسپانیا آنهایی که هواداران بارسلونا هستند دوست دارند که بازیکنان بیشتری از این تیم به تیم ملی دعوت شوند و در مقابل رئالی‌ها دوست دارند که بیشترین ملی‌پوش از تیم خودشان در تیم ملی اسپانیا باشد. در آلمان هم خیلی‌ها دوست دارند که ملی‌پوشان‌شان بیشتر از بایرن‌مونیخ باشند نه از آینتراخت فرانکفورت. اصلاً همین مسئله است که عاملی شده تا تیم ملی یک کشور زنده بماند.

 

شفر خودش به سیدحسین و وریا اعتقاد نداشت

 

من اصولاً دوست ندارم فقط در مورد یک یا دو بازیکن خاص صحبت کنم ولی به خاطر احترامی که برای سید جلال حسینی و وریا غفوری قائل هستم، پس حالا در مورد آنها صحبت می‌کنم. اصولاً چنین تصمیماتی مربوط می‌شود به تصمیم‌گیری نهایی مربیان. به عنوان مثال سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال 873 دقیقه گل نخورد، خب وقتی چنین رکوردی زده بود و کلین‌شیت‌های خودش را حفظ کرد، به یک‌باره با تصمیم سرمربی استقلال دیگر برای این تیم بازی نکرد که خود من هم شوکه شدم. همانطور که گفتم چنین مواردی به تصمیمات مربیان مربوط می‌شود، ولی بازیکنان دیگری هم هستند که چنین اتفاق‌هایی برایشان رخ می‌دهد. در مورد وریا غفوری هم باید بگویم که هیچ مربی‌ای به اندازه من وریا را نمی‌شناسد و بنده این اختیار را برای خودم قائل هستم که در مورد این بازیکن صحبت کنم چون قبل از اینکه وریا بخواهد به استقلال برود من این بازیکن را به تیم ملی دعوت کردم. در آن زمان وریا غفوری دفاع راست بسیار خوبی بود و بنده بیش از یک ماه پیش او را صدا کردم و به او گفتم: پسرم ما در تیم ملی نیازی به وینگر راست نداریم، تو باید در دفاع راست بازی کنی. چون بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فر و قلی‌زاده در وینگر راست هستند و من چنین نفراتی را در این پست دارم. من به وریا تأکید کردم که در تیم ملی به یک دفاع راست محکم نیاز دارم اما وقتی در تیم استقلال و با تصمیم وینفرد شفر او از پست دفاع راست به هافبک راست تبدیل می‌شود این دیگر به سرمربی این تیم برمی‌گردد. پس وقتی شفر به سیدحسین و وریا اعتقادی ندارد چگونه من باید در تیم ملی به آنها بها بدهم.

 

از سورپرایز شدن شفر در تعجبم

 

 نمی‌دانم چگونه شفر از عدم دعوت ووریا غفوری به تیم ملی سورپرایز شده است. وقتی در تیم خودش اعتقادی ندارد که در دفاع راست از ووریا استفاده کند و پست او را تغییر می‌دهد چگونه سورپرایز می‌شود. این تغییرات در تیم استقلال انجام شد و با این جابجایی پست این تصمیم از جانب من گرفته شد. وقتی قرار است ما مقابل تیم‌های بزرگی مثل مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی کنیم من احتیاج به یک دفاع راست محکم دارم اما من می‌خواهم بگویم که چنین تصمیماتی در فوتبال یک امر طبیعی است و گاهی اوقات چنین اتفاق‌هایی در فوتبال رخ می‌دهد، اتفاق‌هایی عجیب. به عنوان مثال در تیم ملی مکزیک یک زمانی یک بازیکنی به نام خورخه‌ کامپوس در باشگاه خودش یک مهاجم بود ولی در تیم ملی درون دروازه قرار می‌گرفت، اتفاق عجیبی بود اما چنین اتفاق‌هایی در فوتبال رخ می‌دهد و در مورد شرایط وریا غفوری نیز باید به تصمیم شفر نیز احترام بگذاریم ولی باز هم تأکید می‌کنم که من در جام جهانی نیازمند یک دفاع محکم داشتم و توقعم از این بازیکن این بود که در پست دفاع برای باشگاهش بازی می‌کرد. من همیشه سبک بازی وریا را تحسین کردم و در 4 سال گذشته همواره او به تیم ملی دعوت شده و این کارلوس کی‌روش بوده است که وریا را به تیم ملی دعوت کرده است.فارس

 

ادامه دارد...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :