معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش 58.4 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 22 May 2018

محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که حجم بارندگی در استان از یکم فروردین تا 29 اردیبهشت ماه سال جاری 115.9 میلی متر ثبت شده است، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 58.4 درصد و نسبت به بلند مدت 29.6 درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: حداکثر میزان بارندگی ثبت شده در شهرستان کلیبر با 179.9 میلی متر و حداقل میزان بارندگی مربوط به شهرستان سراب با 63.2 میلی متر است.

وی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در تبریز از یکم فروردین تا 29 اردیبهشت ماه سال جاری، تصریح کرد: میانگین بارندگی‌ها طی مدت مذکور در تبریز 106.8 میلی متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش بیینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با ارائه اطلاعاتی از وضعیت آب و هوای استان، گفت: طی 24 ساعت گذشته شهرستان‌ جلفا با 22 درجه دمای بالای صفر جزو گرم‌ترین مناطق و همچنین شهرستان ورزقان نیز با دمای شش درجه بالای صفر، سردترین شهرستان استان بوده است.

وی ادامه داد: دمای شهرستان تبریز نیز در گرم ترین زمان خود 26 درجه بالای صفر و در سردترین زمان نیز13 درجه بالای صفر بوده است.

اشجعی خاطرنشان کرد: دمای فعلی شهرستان تبریز 21 درجه بالای صفر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه روز گذشته یک درجه سردتر شده است.

وی تاکید کرد: دیروز(دوشنبه) بارش تگرگ در شهرستان‌های کلیبر، مرند، بستان آباد و ملکان گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار