جامعه > حوادث - همشهری نوشت:عصر یکشنبه خانواده مرادی‌زاده که از چند روز قبل از یزد برای زیارت به مشهد رفته بودند راهی حرم امام رضا(ع) شدند. زن و شوهر جوان همراه محمدپرهام- 16ماهه- و محمد پارسا - 6ساله- در صف نمازگزاران قرار گرفتند و منتظر اذان شدند.
کد خبر: ۶۱۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 23 May 2018
 

در این بین محمد پرهام که پیش مادرش بود ناگهان ناپدید شد. زن جوان که تازه متوجه ماجرا شده بود از شوهرش کمک خواست تا فرزندشان را پیدا کنند. آنها در میان ازدحام حرم همه جا را جست‌وجو کردند و حتی از خادمان حرم هم کمک خواستند اما این تلاش‌ها فایده‌ای نداشت و نتوانستند پسر 16ماهه را پیدا کنند.

  • نخستین سرنخ

وقتی از پدر و مادر محمد پرهام و خادمان کاری برنیامد مأموران پلیس آگاهی حرم وارد عمل شدند. آنها با بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته به سرنخ‌هایی درخصوص مفقود شدن پسر 16ماهه دست یافتند. این تصاویر نشان می‌داد پسر خردسال چند قدم از مادرش دور شده و سراغ یکی از خادمان فرش حرم رفته و دقایقی با او بازی کرده است.

به همین دلیل این خادم احضار شد. او در جریان تحقیقات به مأموران گفت: در حال انجام کار بودم که پسربچه سراغم آمد. تنها بود و فکر کردم گم شده است. چند دقیقه‌ای او را نگه داشتم و با او بازی کردم تا اینکه مردی سراغم آمد و گفت زن جوانی را دیده که در پی یافتن پسرش بوده است و شاید این پسر، فرزند همان زن باشد. چند لحظه بعد زنی که آن مرد از آن صحبت می‌کرد سراغم آمد و گفت این بچه پسر اوست. من هم حرفش را باور کردم و پسربچه را به او دادم و او هم خیلی سریع از حرم خارج شد.

  • نقشه آدم‌ربایی

اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد پسر خردسال ربوده شده است. بررسی تصاویر ضبط شده نشان می‌داد زن جوان بعد از تحویل گرفتن محمد پرهام همراه با مردی که سراغ خادم فرش آمده بود از در حرم خارج شده و سوار بر یک تاکسی سمند از آنجا دور شده‌اند. این موضوع نشان می‌داد زن و مرد با یکدیگر همدست هستند و از قبل نقشه ربودن پسربچه را طراحی کرده بودند. براساس همین تصاویر آنها فقط 7دقیقه در حرم حضور داشتند و در همین زمان کوتاه توانسته بودند نقشه‌شان را عملی کنند.

  • چشم انتظار محمدپرهام

از زمانی که محمد پرهام ناپدید شد تاکنون پدر و مادرش یک لحظه آرام و قرار ندارند و به‌دنبال راهی برای یافتن جگرگوشه‌شان هستند. پدر محمدپرهام در این‌باره گفت: ما ساکن یزد هستیم و از جمعه به مشهد آمده بودیم. عصر یکشنبه برای نماز به حرم رفته بودیم که این اتفاق افتاد. پسرم پیش مادرش بود اما زمانی که او نماز می‌خواند پسرم از مادرش دور شد و آنطور که فهمیدیم توسط زن و مردی ربوده شد.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون همسرم حال خوبی ندارد و  بی‌قراری می‌کند. من هم وضعیتی بهتر از او ندارم اما راهی جز امیدواری برایمان نمانده است. در این مدت پلیس تلاش زیادی برای یافتن پسرمان انجام داده و با تصاویری که از زن و مرد جوان وجود دارد امیدوارم هرچه زودتر پسرمان پیدا شود. ما زائر امام رضا(ع) هستیم و فرزندمان را به امام سپرده‌ایم و در مشهد می‌مانیم تا با محمدپرهام به یزد برگردیم.

به دام افتادن کودک رباها

روزنامه خراسان نوشت:زوج جوانی که پس از ازدواج صاحب فرزند نشده بودند حدود 48 ساعت بعد از ربودن کودکی از حرم مطهر امام رضا (ع) به دام قانون افتادند وکودک 1.5 ساله نیز به آغوش خانواده خود بازگشت . محمد پرهام مرادی زاده کودک 1.5 ساله 30 اردیبهشت در حرم مطهر رضوی ربوده شده بود .
به گزارش خراسان ،کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی پس از ناپدید شدن این کودک با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی سید جواد حسینی تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کردند.
این گزارش حاکی است کارآگاهان پس از چندین ساعت رصد های اطلاعاتی شب گذشته موفق شدند زوج جوانی را به اتهام آدم ربایی دستگیر کنند. این زوج که حدود 30 و 23 سال دارند پس از انتشار خبر ربوده شدن محمد پرهام در شبکه های اجتماعی قصدداشتند طی قراری با مادر کودک ، وی را تحویل بدهند. کارآگاهان نیز که در تعقیب این زوج بودند آنان را در اطراف میدان توحید مشهد به دام انداختند.
بررسی های بیشتر درباره انگیزه این زوج ادامه دارد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار