استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران، بر استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و تشویق سرمایه‌گذاران دو طرف به همکاری‌های مشترک تأکید کرد و گفت: توسعه روابط با ارمنستان جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۶۱۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 23 May 2018

دکتر مجید خدابخش در این دیدار با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی تنها استانی است که با ارمنستان مرز مشترک دارد، افزود: در راستای سیاست‌های دولت، گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ارمنستان جزو اولویت‌های این استان است و امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه باشیم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد ارس و مغری به‌عنوان نقطه اتصال دو کشور، اظهار داشت: روابط تجاری بین استان آذربایجان شرقی و ارمنستان در حد انتظار نیست و از مجموع 2.4 میلیارد دلار صادرات استان در سال گذشته، رقم کمی به ارمنستان اختصاص داشت که باید تلاش کنیم این رقم افزایش یابد.

خدابخش، توسعه روابط اقتصادی با ارمنستان به‌عنوان یکی از اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فرصت خوبی برای دسترسی تجار و تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای جهانی دانست و افزود: تجار و سرمایه‌گذاران دو طرف باید تلاش کنند تا حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی را افزایش دهند و من به‌عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران، حتماً سرمایه‌گذاران و بازرگانان استان را در این زمینه تشویق خواهم کرد.

سفیر ارمنستان در ایران هم در این دیدار با بیان اینکه توسعه روابط با ایران در سیاست خارجی ارمنستان اهمیت بالایی دارد، گفت: با وجود روابط سیاسی خوب دو کشور، باید صادقانه بگوییم که از ظرفیت‌های اقتصادی موجود به حد کافی استفاده نکرده‌ایم که شاید یکی از دلایل آن، عدم شناخت عمیق فعالان اقتصادی دو کشور از یکدیگر است.

آرتاشس تومانیان افزود: ارمنستان دروازه ورود ایران به اتحادیه اوراسیا و مسیر دسترسی به اتحادیه اروپاست و ما به‌عنوان کشور دوست و برادر اعلام می‌کنیم که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از فرصت‌های قانونی بسیار خوب در کشور ما استفاده کرده و به راحتی در ارمنستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور ارمنستان از جمله در حوزه خودرو، کشاورزی، صنایع غذایی و آی‌تی، از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا با تشکیل گروه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف، زمینه آشنایی و ارتباط تجار و سرمایه‌گذاران دو طرف را فراهم کرده و از فعالیت بخش خصوصی این استان در کشور ارمنستان حمایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار