سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی پیامی صادر کرد.

متن پیام سرلشکر باقری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» که یادآور شکوه و عظمت حماسه هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی و پایداری ملت ایران و تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه و انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی استکبار جهانی است را به آحاد ایرانیان غیور، فهیم، انقلابی و دشمن شناس، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

این رخداد بزرگ فراتر از یک حادثه تاریخی، منشا تحولات شگرف در روند جنگ تحمیلی و معادلات میدانی آن شد و خرمشهر را ورای یک شهر و نقطه جغرافیایی، تاریخ مجسم مقاومت ملت و پژواک پایداری و جاودانگی انقلاب اسلامی قرار داد و بازگویی نام و نشان آن روح جهاد و سلحشوری را در جامعه ایرانی زنده می‌کند.

اینک با گذشت ۳۶ سال از فتح خرمشهر مظلوم، اندیشیدن به آنچه باعث پیروزی معجزگون عملیات بیت المقدس و فتح الفتوح آزادسازی خرمشهر شد، برای امروز کشور که نظام سلطه و استکبار درصدد اشغال خرمشهر های دیگر است، بسیار الهام بخش و درس آموز است.

حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد عامل اصلی فتح خرمشهر و در ادامه اخراج اشغالگران بعثی از جای جای سرزمین مقدس کشورمان، ظهور تفکر انقلابی پس از حذف بنی‌صدر و تفکرات لیبرالی از صحنه نبرد با دشمن بعثی و به حاشیه رفتن الگوهای جنگ کلاسیک بود که نقطه عطفی را در ادامه دفاع مقدس رزمندگان اسلام سبب شد.

جنگ تحمیلی با الطاف خداوندی و مقاومت و ایستادگی ملت ایران و رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دلاور اسلام از یک تهدید بزرگ به یک فرصت طلایی تبدیل شد، اینک در شرایطی که فتنه های سهمگین و توطئه های زنجیره ای دشمن در عرصه های سخت، نیمه سخت و نرم فاقد تاثیر راهبردی برای تامین اهداف شوم و شیطانی در براندازی، مهار، استحاله و تضعیف نظام اسلامی شده است و جبهه بدخواهان با تعریف جنگ های پیچیده و غیر سخت خرمشهر های دیگر ایران در حوزه اقتصاد و معیشت مردم را نشانه رفته است، چه باید کرد؟ و نسخه رهایی بخش ایران عزیز در این عرصه چه می تواند باشد؟

واقعیت این است آنچه می تواند آمال و آرزوهای اصحاب توّهم در کاخ شیطان بزرگ و اتاق های جنگ و دشمنی با ایران اسلامی به ویژه وزارت خزانه داری آمریکا را بر باد دهد، عمل به هشدارهای سکاندار انقلاب و عمود خیمه نظام اسلامی است که همه دستگاهها و نیروهای مسلح به ویژه دولت محترم را مخاطب قرار داده است و آن همان ظهور تفکر انقلابی در صحنه جنگ اقتصادی و آزادسازی خرمشهر های اقتصادی کشور از نفوذ و اشغال دشمن است.

شکی نیست آحاد مسئولین در دستگاه‌های مختلف به ویژه دولت محترم و سکانداران سیاست خارجی کشور در معرض یک آزمون حساس و بزرگ تاریخی قرار گرفته اند که آیندگان آن را مورد قضاوت و داوری سخت قرار می دهند و به تعبیر امام حاضر انقلاب «آیا عزت و اقتدار ملت عزیز را حفظ خواهند کرد یا خیر؟» در چنین شرایطی همت و وحدت ملی در پرتوی زعامت و هدایت های حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ( مدظله العالی)، همانند عملیات آزادسازی خرمشهر باید بتواند دستان پرتوان جهادی و تفکر انقلابی را به صحنه آورد و با برهم زدن بازی خناسان، شکست قطعی نقشه های دشمن و تداوم موفقیت‌ها و پیش روندگی انقلاب اسلامی و ملت ایران را حتمی سازد و در این راه مقدس، استمداد از روح مطهر امام راحل(ره) و شهیدان دفاع مقدس و مدافعین حرم و اقتداروآمادگی‌های همه جانبه نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و بسیج مستضعفین پشتوانه عظیم و قدرتمند آنان خواهد بود. ان شاءالله

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشکر پاسدار محمد باقری