مسؤول نمایندگی ولی فقیه در علوم پزشکی جیرفت مطرح کرد
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مردم محروم منطقه جنوب کرمان سیلی‎خورده بی‎عدالتی‌‎‎ها، زدوبندها، باندبازی‎ها، جناح‎بازی‎های سیاسی، تبعیض‎ها و قومیت‌گرایی‌های بی‎فایده هستند که آن‎ها را فرسوده و ناامید کرده است.
کد خبر: ۶۱۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ 01 June 2018

آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‎‌‌درمانی شهرستان جیرفت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ائمه جمعه، نمایندگان و فرمانداران منطقه جنوب کرمان و معاونان، کارکنان ستادی و شهرستانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بدون حضور ایمان قاسم‌زاده ریاست سابق دانشگاه در محل تالار فاطمیه این دانشگاه برگزار شد.

بزرگترین آفت جامعه ما انشقاق و دودستگی است

احمد امینی‌روش فرماندار جیرفت اظهار داشت: امروز باید همگی دست در دست یکدیگر داده و با وحدت و هم‎افزایی در راستای پیشرفت و آبادانی منطقه جنوب کرمان گام برداریم، ریاست جدید دانشگاه نیز پروژه‎های مدیران گذشته را اجرا و تکمیل کند و با تمام توان حرکت کند.

وی اذعان داشت: تاکنون کارهای زیادی در منطقه جنوب کرمان انجام شده، اما کارهای زیادی نیز بر زمین مانده است و مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، اما برای امیدوار کردن مردم به نظام باید خدمات را برجسته کرد تا بدانند چه تحولاتی صورت گرفته است.

امینی‌روش اضافه کرد: کسانی که بر طبل تفرقه می‌کوبند و ناامیدی را در بین مردم منتشر می‌کنند، بدانند که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، امروز برخی از تریبون‌ها با آن سوی مرزها همراه شده‌اند در حالی که باید منصفانه نقد کنند تا بتوان، کم‌کاری‌ها را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 19 دانشگاه در منطقه جنوب کرمان وجود دارد در حالی که ابتدای انقلاب این میزان به صفر می‌رسید، یادآور شد: در حالی که علاوه بر چارت‌های اداری معمول 42 اداره کل، سازمان و مرکز به مردم جنوب کرمان خدمات‌رسانی می‌کنند.

امینی‌روش با تأکید بر اینکه هنوز تا رسیدن به مدینه فاضله مسیر طولانی در پیش داریم، تصریح کرد: بزرگترین آفتی که جامعه ما را در شرایط حساس کنونی تهدید می‌کند، انشقاق و دودستگی است و هر کس در این ردیف قرار گیرد، خائن است.

وی بیان داشت: بهترین اطاعت‌پذیری از ولایت در حال حاضر حفظ وحدت و همدلی برای رفع کم و کاستی‌ها است، با وجود تحریم‌ها و بی‎پولی دولت تاکنون هیچ پروژه‌ای در شهرستان جیرفت تعطیل نشده است و همچنان با قدرت ادامه دارد.

امینی‌روش عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مقایسه با سایر دانشگاه‎های کشور بسیار جوان است، اما منصفانه که بنگریم، انقلاب خوبی در منطقه جنوب کرمان ایجاد کرده و خروجی مثبتی داشته است که امیدواریم با اتحاد مشکلات بهداشتی‎درمانی به حداقل برسد.

سیاسی کردن سلامت خیانت است

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی جیرفت اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی تصور نمی‎کردم که در جیرفت مسؤولیتی بپذیرم، اما با طیب خاطر آن را پذیرفتم، زیرا به خوبی به تمام نقاط آن اشراف کامل دارم.

وی افزود: منطقه جنوب کرمان دارای هفت شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که تحولات بسیاری از زمان انقلاب تاکنون در آن صورت گرفته است و من نیز تمام تلاش خود را انجام می‎دهم که در این مسیر گام مثبتی بر دارم.

مکارم اضافه کرد: به دانشگاه باید کیان و استقلال خود را حفظ کرده و هر کس در منصب خود انجام وظیفه کند، من ماشین امضا نیستم، بلکه یک شخصیت حقوقی مستقل هستم که مشورت می‌کنم، اما تصمیم نهایی را خود اتخاذ می‌کنم.

این مسؤول ادامه داد: بنده سیاسی هستم، اما سیاسی‌باز نیستم و با همین تیم حاضر در دانشگاه عهد می‎بندیم به مردم خدمت کنیم و به تخریب و تفرقه دلواپسان هیچ توجهی نمی‌کنم، ما در این شرایط نیاز به هم‌پوشانی داریم تا دشمن سوء استفاده نکند.

مردم جنوب کرمان سیلی‎خورده جناح‎بازی‎های سیاسی هستند

حجت‌الاسلام اصغر شاهرخی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تقدیر از تلاش‌های قاسم‌زاده ریاست سابق این دانشگاه اظهار داشت: مردم خطه جنوب کرمان فراموش نمی‌کنند که عدالت‌محوری سرلوحه کار ایشان بود و بدون تبعیض در تمام شهرستان‌ها خدمات شایانی ارائه کردند.

وی بیان داشت: مردم محروم منطقه جنوب کرمان سیلی‎خورده بی‎عدالتی‌‎‎ها، زدوبندها، باندبازی‎ها، جناح‎بازی‎های سیاسی، تبعیض‎ها و قومیت‌گرایی‌های بی‎فایده هستند که آن‎ها را فرسوده و ناامید کرده است، امیدواریم، مدیریت جدید بدون توجه به حواشی در راستای خدمت به آنان گام بر دارد.

شاهرخی عنوان کرد: از مسؤولان استانی تقاضا داریم، توجه ویژه‌ای نسبت به منطقه جنوب کرمان از جمله دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند تا مردم محروم آن به جایگاهی که در خور شأن آن‌ها است، برسند.

انتهای پیام/80001/ق40

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

توسعه زیرساخت‌های بهداشتی‌درمانی در جنوب کرمان متوقف نمی‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی کرمان گفت: با تأیید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب شد، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی‌درمانی در جنوب کرمان متوقف نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی جیرفت اظهار داشت: وسعت کاری دانشگاه‌های علوم پزشکی زیاد است و تمام اقشار جامعه را در بر می‌گیرد و به دلیل حساسیت موضوع رسالت بسیار خطیری بر عهده مسؤولان آن قرار دارد.

وی بیان داشت: مسؤولان دانشگاه به تنهایی نمی‌توانند از عهده این بار سنگین بر آیند بر همین اساس نیازمند وحدت و همدلی و پشتوانه قوی مردمی هستند، بنابراین می‌طلبد به دور از هر گونه حواشی به رسالت سازمانی خود بپردازند، اجازه ندهند که سنگ‌اندازی‌ها و مخالفت‌ها در تصمیم‌های آنان خللی وارد آورد و نقش هدایت‌گونه دانشگاهی خود را به خوبی ایفا کنند.

رشیدی‌نژاد همراهی ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسؤولان منطقه جنوب کرمان با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی را بسیار کمک‌کننده و تأثیرگذار ذکر و تصریح کرد: استان کرمان به ویژه جنوب آن در گذشته زیرساخت‌های ضعیفی در بخش بهداشت و درمان داشت و حدود یک دوم متوسط کشوری بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی کرمان ادامه داد: اما طی چهار سال اخیر با اجرای طرح تحول سلامت پیشرفت‌های خوبی حاصل شده که سیر پیش‎‌رونده دارد و امیدواریم، این روند با جدیت هرچه تمام‌تر و وحدت و همدلی مردم و مسؤولان در منطقه جنوب کرمان ادامه یابد.

رشیدی‌نژاد عنوان کرد: با اینکه اخیراً با کمبودهای مالی در بخش دانشگاهی مواجه هستیم، اما طی رایزنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد، نیازهای توسعه‌ای در منطقه جنوب کرمان تحت تأثیر کمبود منابع مالی قرار نگیرد و ایجاد زیرساخت‌های آن متوقف نشود در عین حال کیفیت خدمات نیز افزایش یابد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار