رئیسی در تبریز:
رئیسی با تاکید به اینکه مکتب سیاسی امام راحل نجات‌بخش مستضعفان است، گفت: نجات محرومان و مظلومان سیاست اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و جلوه آن روز قدس است.
کد خبر: ۶۱۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 08 June 2018
 به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز و در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع مردم تبریز با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه خدا بوده و میزبان خداوند است، اظهار کرد: در این میهمانی عظیم، خداوند از بندگان پذیرایی کرده و پذیرایی خداوند با قیام و صیام و نزول قرآن کریم بر قلب رسولش همراه بوده و در این ماه مبارک خداوند لیله‌القدر را قرار داد که می‌توان با این شب‌ها ره صدسال را طی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در عرصه‌های مختلف اجتماعی نشان دادیم، وظیفه‌شناس و مسوولیت‌پذیر هستیم و این روزها و شب‌ها به درگاه الهی ناله‌ها سر دادیم، گفت: مقام عبودیت و بندگی سر به سجده ساییدن در مظهر مفدس خداست و جلوه دیگر بندگی دوری از طغیان‌گران، مستکبران و ظالمان و مبارزه و ایستادگی در برابر آنان است. 

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در مبارزات فلسطین و لبنان بود افزود: انقلاب اسلامی حرکت فلسطین را از یک حرکت ناسیونالیستی به یک حرکت و مقاومت اسلامی و انقلابی تبدیل کرد؛ مبارزات فلسطین قبلاً جریان عربی بود ولی انقلاب اسلامی به این مبارزات هویت اسلامی بخشید.

رئیسی خاطرنشان کرد: طبق سفارشات باید نسبت به ظالم خصم داشت و نسبت به مظلوم مهربان بود و امروز مردم تبریز همراه همپای شهرهای دیگر حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندند. 

وی با بیان اینکه فلسطین یک تاریخ 70 ساله دارد و باید آن تاریخ را خواند و به ظلم در حق این مردم پی برد، گفت: همه آحاد مردم در کشور و در دنیا به خصوص قشر دانشجو باید از تاریخ 70 ساله ظلم بر این کشور مطلع باشند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: جریان فلسطین توسط مردم به ستوه آمده از ظلم رقم خورد و این تاریخ قابل توجه است.

وی ابراز کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی بر مبارزات فلسطینیان بود چراکه قبل از انقلاب یک حرکت ناسیونالیستی مطرح بود و بعد انقلاب با هویت‌بخشی اسلامی تبدیل به مقاومت اسلامی شد. 

 

نجات محرومان و مظلومان سیاست اصلی جمهوری اسلامی است 

رئیسی با تاکید به اینکه مکتب سیاسی امام راحل نجات‌بخش مستضعفان است، گفت: نجات محرومان و مظلومان سیاست اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و جلوه آن روز قدس است.

وی با اشاره به اینکه اعراب در جنگ‌های 1967 تا 1973 شکست خوردند ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی اکنون شاهد موفقیت محور مقاومت در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه بودیم. اسرائیلی که مدعی نیل تا فرات بود و به مردم منطقه ظلم می‌کرد، مقاومت برای اولین بار جنوب لبنان را آزاد کرده و اسرائیل عقب نشینی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مقاومت اسلامی و فلسطین در جنگ‌های ۳۳ روزه‌، ۲۳ روزه و 8 روزه پیروز‌های بزرگی بودند که با اتکاء به خداوند و بدون داشتن نیروی هوایی و دریایی یا توان تجهیزاتی بالا و البته فقط با داشتن ایمان به وعده الهی کسب شد که رژیم غاصب را به عقب‌نشینی وادار کند.

وی افزود: تجربه نشان داد که مقاومت همواره جواب داده است و به نیزهای مذاکره اعتمادی نیست.

رئیسی اذعان داشت: چطور شد تا دیروز مدعی فتح از نیل تا فرات بودند و امروز برای حفظ امنیت خود در حال کشیدن دیوار هستند؟

وی افزود: آرمان فلسطین دور میزهای مذاکره محقق نمی‌شود و فقط با مقاومت به نام ارزش‌های اسلامی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تجربه تاریخی فلسطین نشان داد آرمان آزادی فلسطین روی میز مذاکره نیست بلکه فقط با مقاومت به نام اسلام و ارزش‌های اسلامی محقق می‌شود افزود: باید قراردادهای «کمپ دیوید»، «شرم الشیخ» و «اسلو» نصب العین ملت‌ها قرار گیرد. در این قراردادها کشور اسرائیل را به رسمیت شناختند که جریان سازش فلسطین هم این قراردادها را امضا کرد اما اسرائیل هیچ کدام از تعهداتش را عمل نکرد ولی فلسطین هزینه‌اش را نقداً پرداخت کرد.
 

 

رئیسی با تاکید به اینکه به آمریکا و اسرائیل هیچ اعتمادی نیست و این در تجربه تاریخی فلسطین هویداست، ادامه داد: امروز رئیس‌جمهور آمریکا معامله قرن راه انداخته است و حرفش این است که صحرای سینا را برای تشکیل یک شهر و یک کشور فلسطینی انتخاب کردیم ولو با تجاوز به خاک و تعرص به مردم باشد.

وی ادامه داد: مردم فلسطین ۵ میلیون آواره دارد و آنچه میدان مبارزه را تایید می‌کند، مقاومت مردم غزه و لبنان است و تا پیروزی از پای نخواهند نشست. 

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آل‌سعود در شکل آل‌سلمان می‌خواهد پشت این طرح، معامله عربی را انداخته و حاکیت متزلزل خود را حفظ کرده تا با این کار تحول در منطقه ایجاد کند.

وی ادامه داد: این معامله یک فرارداد نیست بلکه باتلاق قرن است که آمریکا و حامیانش در آن غرق خواهند شد.

رئیسی افزود: جمهوری اسلامی ایران و رهبری ایران یک راه‌حل دموکراسی اعلام کردند که تنها راه‌حل برای مردم فلسطین نیست بلکه نجات کلیه مسلمانان است و آن این است که "هر نفر یک رای" است و باید خود مردم انتخاب کنند.

وی با اشاره به شعارهای تو خالی آمریکا و ناقضان حقوق بشر که مدعی حقوق بشر هستند و ادعایشان سر به فلک کشیده‌ است، افزود: امتداد جریان راهبردی آنها در منطقه آل‌سعود است تا از طریق حماقت آنها بر منطقه سلطه یابند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر جریان استکباری حق پذیر نباشد، منطق و استدلال را قبول نکند، راه‌حل آن تنها مقاومت است.

وی بیان کرد: ایران اسلامی با حرکت مستشاری خود و نیروهای دفاعی در مقابل جانیان بی‌رحم داعش که درس گرفته اسرائیل یوده و هستند، ایستاد و آنها را در همه جبهه‌ها با شکست روبه رو کرد.

رئیسی گفت: مردم مسلمان منطقه به برکت انقلاب و به تبعیت از راه امام و خون شهدا می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و هیچ‌گاه اجازه ایجاد بی‌‌ثباتی در منطقه نخواهند داد.

وی افزود: ما آزدای قدس را بسیار نزدیک می‌بینیم در حالیکه شاید برخی‌ها دیر بپندارند.

تولیت استان قدس رضوی با بیان اینکه به عنوان یک طلبه از فهم و حضور با معنای مردم تبریز در خیابان‌ها قدردانی می‌کنم، افزود: از قرن‌ها پیش نام امام رضا(ع) برای مردم با تعصب آذربایجان، ویژه بوده است. 

وی ادامه داد: ارادت مردم آذربایجان به امام هشتم یک اراده ریشه‌دار است و از اینکه در روز قدس در جمع مردم تبریز هستم شاکر پروردگار هستم و امیدوارم لایق عزت‌، اقتدار و عرق ریختن‌های مومنان باشم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار