تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌‌های والیبال بر چین غلبه کرد. این دیدار که بعد از درگیری کادرفنی دو تیم در آخرین تمرین قبل از مسابقه حساس تر شده بود با درخشش کم نظیر شاگردان کولاکوویچ همراه بود و لوزانو سرمربی سابق ایران نتوانست حتی یک ست از کشورمان بگیرد. ایران فردا به مصاف برزیل می رود.
کد خبر: ۶۱۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 08 June 2018

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال که در روسیه برگزار می شود با نتیجه 3 بر صفر چین را شکست داد.

به گزارش تابناک تبریز، تیم ملی چین به عنوان هفتمین حریف ایران از ساعت 16 امروز برابر شاگردان کولاکوویچ در سالن «اوفا اره نا» روسیه قرار گرفته تا هفته سوم مسابقات رسما برای ایران آغاز شود. تیم چین در هفته دوم مسابقات با شکست فرانسه دست به شگفتی بزرگی زد و پیش از این نیز در هفته اول که میزبان بود موفق شد آرژانتین را شکست دهد و با تیم ملی آمریکا نیز رقابت بسیار نزدیک و فشرده ای داشت که در نهایت با شکست این تیم همراه شد.

سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، علی شفیعی، سامان فائزی و مهدی مرندی (لیبرو) بازیکنان شروع کننده ایران در بازی مقابل چین بودند.حساسیت بازی زمانی بیشتر می‌شد که بازیکنان ایران می‌بایست مقابل رائول لوزانو، سرمربی پیشین خود که حالا هدایت چین را بر عهده داشت قرار می‌گرفتند.

علاوه بر این درگیری لفظی کادر فنی تیم ایران با چینی‌ها در روز گذشته به خاطر عدم ترک سالن توسط آنها در زمانی که سالن در اختیار ایران بود نیز باعث شد تا شاگردان کولاکوویچ انگیزه بیشتری داشته باشند. بازیکنان ایران در یک بازی برتر در دفاع روی تور و با کنترل تمام نقاط زمین در 3 ست متوالی با نتایج 25 بر 19، 25 بر 20 و 25 بر 15 حریف آسیایی خود را شکست دادند تا به نوعی چبران شکست 3 بر یک مقابل ژاپن را در هفته نخست کرده باشند.تیم ملی ایران در دومین بازی خود در این هفته از ساعت 16 فردا شنبه به مصاف برزیل خواهد رفت.

نخستین مسابقه ایران و چین در بازی های آسیایی 1966 برگزار شد که با پیروزی چینی ها به پایان رسید. چین در کنار ژاپن و کره جنوبی سه تیم پرافتخار و سه قدرت برتر والیبال آسیا بودند و سال ها تیم ملی ایران نمی توانست هیچکدام از این سه تیم را شکست بدهد. با این حال در سال های اخیر شرایط متفاوت شده و آخرین باری که تیم ملی ایران با بازیکنان اصلی مقابل چین شکست خورد، جام جهانی 2011 با سرمربیگری خولیو ولاسکو بود. از آن زمان تاکنون ایران همواره مقابل چین پیروز شده است. بعد از شکست مقابل ژاپن، لازم بود تا والیبال ایران بار دیگر بزرگی اش را مقابل حریفان هم قاره ای به رخ بکشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار