موضوع سفر هفت نماینده به جام جهانی با دعوت وزارت ورزش و جوانان، یکی از بحث های داغ در مجلس و رسانه هاست.

وزارت ورزش و جوانان تصمیم داشت هفت نماینده مجلس شورای اسلامی ( چهار نماینده از کمیسیون فرهنگی و سه نماینده از فراکسیون ورزش و جوانان مجلس) را  به جام جهانی روسیه اعزام کند.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار (فراکسیون مستقلان ولایی)، پروانه سلحشوری نماینده تهران (فراکسیون امید) و محمدعلی وکیلی نماینده تهران (فراکسیون امید) و محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز (فراکسیون نمایندگان ولایی) از طرف کمیسیون فرهنگی به وزارت ورزش و جوانان معرفی شده‌اند.

رحیم زارع نماینده آباده (فراکسیون مستقلان ولایی)، همایون یوسفی نماینده اهواز (فراکسیون امید) و علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری (فراکسیون امید) هم از طرف فراکسیون ورزش مجلس به وزارتخانه مذکور معرفی شده اند.

البته تا کنون یوسف نژاد، کاتب، سعیدی و زارع اعلام کردند که  برای تماشای مسابقات به جام جهانی روسیه  نمی روند.

اما در این میان پروانه سلحشوری نماینده تهران اعلام کرده که به این سفر می رود وی میگوید: :در سفرهایی که کمیسیون فرهنگی معرفی می‌کند، بنده تاکنون از طرف کمیسیون به سفر خارجی نرفته‌ام، به همین دلیل نوبتم بود که به جام‌جهانی بروم؛ چون نوبت من بود، برای این سفر اسم بنده را دادند، ممکن بود سفر به کشور دیگری باشد، ولی الآن به عنوان ناظر به جام‌جهانی می‌روم.

سلحشوری گفت که با هزینه شخصی به این سفر می رود اما در عین حال می گوید هر نماینده 2 روز قرار است در روسیه حضور داشته باشد.

هر چند که رسانه ها به اشتباه تیر زدند «سلحشوری: تاکنون به سفر نرفته‌ام» اما منظور این نماینده این بوده که وی تا کنون از طرف کمیسیون فرهنگی مجلس به سفر خارجی نرفته نه اینکه اصلا به سفر نرفته است.

گرچه ممکن است سلحشوری از طرف کمیسیون فرهنگی به خارج از کشور سفر نرفته اما وی به دلیل نماینده بودن تا کنون به چند کشور خارجی رفته است.

نگاهی به سفرهای خارجی سلحشوری

سفر به صربستان

سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان است که در روز دوشنبه هشتم آبان سال گذشته به همراه شش نماینده در سفری یک هفته ای عازم  بلگراد پایتخت این کشور شد.

سلحشوری را در این سفر محمدیان و شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، محمدرضا بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی و خانم سکینه الماسی عضو کمیسیون انرژی مجلس همراهی می کردند و وی ریاست این هیئت را بر عهده داشت.

این سفر به منظور دیدار با مقامات صربستان بود که هیئت پارلمانی ایران با اعضای گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران نشست مشترکی داشت و با مقامات این کشور از جمله“ایویتسا داچیچ” معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان دیدار  و از کلیسای ساوای مقدس بازدید کرد.

سفر به آمریکا

سلحشوری همچنین در 20 اسفند سال96 سفری چند روزه به آمریکا- نیویورک داشت.

سمیه محمودی نماینده شهررضا و خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن، وی را در این سفر همراهی می کردند.

این سفر با هدف شرکت در "کنفرانس مقام زن" به در نیویورک بود.

کمیسیون مقام زنِ سازمان ملل متحد هر ساله برگزار می‌شود که از طرف ایران هم چند نماینده زن در آن شرکت می کنند.الف