کد خبر: ۶۱۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 12 June 2018

از نمایندگی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تا معاونت پارلمانی ریاست جمهوری دوران احمدی نژاد طیفی از تلاش ها و مسئولیت های حجت الاسلام میرتاج الدینی است . او اما جزو معدود نمایندگان استان است که دامنه فعالیت خود را تا پایتخت نیز کشانده است و امروز یکی از چهره های سرشناس جریان اصولگرایی خوانده میشود . با وی در مورد شرایط سیاسی استان و کشور به گفتگو نشسته ایم که گزارش آن را در ذیل میتوانید بخوانید.

 

دستاوردهای هسته ماحصل ایستادگی در مقابل دشمن است نه مذاکره با آمریکا/آمریکا در پیمان برجام با تحریم های جدیدش علیه ما خدعه کرد/نتظار داریم احمدی نژاد همچنان زیر سایه نظام جمهوری اسلامی حضور داشته باشد /امام جمعه تبریز اُسوه موفق مردمی بودن است
 
 

نظرتان درباره پرونده انرژی هسته ی و تحریم های جدید آمریکا و برجام چیست ؟؟


همه ی کشورهای توسعه یافته در دنیا از انرژی اتمی در مصارف مختلف و بنیادین بهره میبرند.مثلا فرانسه ۶۰ درصد برق مورد نیاز کشورش را از طریق نیروگاه های اتمی و هسته ی تامین میکند اما کشورهای غربی با اعمال فشار و زور میخواستند رطب خورده و منع رطب کنند و اجازه این کار را به کشور ما ندهد که بالاخره با مداومت ها و ایستادگی دولت نهم و دهم غنی سازی اورانیم را به ۲۰ درصد رسانیدیم و در مجموع ۱۱ تن غنی اورانیوم سازی انجام دادیم و تعداد سانتریفیوژ را به ۱۱ هزار رساندیم. غربی ها حتی راضی نبودند از مبحث هسته ی در حد مطالعات و تحقیقات بهره مند شویم اما به قول مقام معظم رهبری این دستاوردهای بزرگ هسته ای ماحصل ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن بود نه مذاکره.

ما به تک به تک تعهدات خود در برجام از جمله کاهش غنی سازی و سیمان گرفتن قلب نیروگاه اتمی اراک عمل کردیم اما طرف مقابل به جز چند مورد به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد‌.

عملکرد دولت روحانی در مذاکرات خالی از اشتباهات استراتژیک نیست

تیم مذاکره کننده گرچه زحمات زیادی در این راه متحمل شدند ولی دست شان را به دشمن رو کردند و به دشمن فهماندند "ما به هر قیمتی معامله و مذاکره می کنیم" و از دیگر اشتباهات که الان ملت ایران تاوان آن را می دهند اینست که تعهدات برجام را یکجا عملی کردند و منتظر عملی کردن آمریکا و هم پیمانان اش نماند. ای کاش تیم هسته ای قدم به قدم همگام با طرف مذاکره به صورت دوسویه به تعهدات شان عمل می کردند تا از طریق شاهد راستی آزمایی دشمن می بودیم و به آمریکا اعتماد نمی کردیم

 برجام را کنار تحریم ها تحمل نخواهیم کرد

خواب برآشفته اروپایی_ها درباره برجام تعبیر نخواهد شد؛ جمهوری اسلامی به برجام ناقص و معیوب راضی نمی شود. هدف از مذاکره رفع تحریم ها بود؛ برجام را در کنار تحریم ها تحمل نخواهیم کرد

 

نظرتان نسبت به فعالیت ها موضع گیری های اخیر احمدی نژاد چیست ؟

احمدی نژاد یک شخصیت سیاسی و مدیر اجرایی کشور است و انتظار داریم همچنان زیر سایه نظام جمهوری اسلامی حضور داشته باشد اما برخی موضع گیری هایش مشکلاتی برای خود و اطرافیانش ایجاد کرده است که در سال پیش در قالب نامه ی سرگشاده این را امر یادآور شدیم که بایستی موضع گیری و رفتارهایش باعث سلب فرصت خدمتگذاری به مردم را در پی خواهد داشت و بایستی تغییر رفتار و نگرش در خود ایجاد کند. اما از طرف دیگر همواره از اقدامات و خدمت های مفید و مثمر ثمر دولت های نهم و دهم همچون پروژه مسکن مهر حمایت کرده و خواهم کرد.

آیا تغییر نماینده ولی فقیه در استان تغییراتی را درفضای سیاسی و اجتماعی استان ایجاد کرده است؟

امام جمعه تبریز اُسوه موفق مردمی بودن هستند.

از دهم خرداد سال پیش که دکتر آل هاشم در کسوت نماینده ولی فقیه به استان پا گذاشته‌اند؛ تغییرات محسوسی در سیاست های اجرایی حوزه امام جمعه ایجاد شده است.ایشان در این مدت اندک الگوی موفقی در ارتباط با اقشار و صنوف مختلف مردم از خویش ارائه دادند که نشان هایی از موفقیت‌ و محبوب قلوب بودند این سید بزرگوار است و بر دیگر مسئولین واجب است رفتارهای مردمی ایشان را الگوی خود قرار داده و خدای ناکرده در دام زندگی اشرافی گرفتار نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار