شهاب الدین بی مقدار در گفت وگو با «تابناک»؛
مردم از حرکت های ما می ترسند، ولی واقعیت چیز دیگری است. عده ای می خواهند روحانی را ساقط کنند و دولت او را به زمین بزنند، در صورتی که ناخودآگاه در حال زدن ریشه نظام هستند و با ایجاد نا امیدی و ضعیف نشان دادن دولت، اهداف خود را پیگیری می کنند.
کد خبر: ۶۱۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 13 June 2018
 
 
روز یکشنبه گذشته در مجلس بر سر تصویب لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم تشنج ایجاد شد و برخی مجلسیان با طومار و پلاکارد در صحن علنی مجلس کارناوال به راه انداختند و سرانجام نیز با طرح تعویق دو ماه این لایحه ـ که غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه طراح آن بود ـ قائله پایان یافت و با رأی نمایندگان، تصویب آن به دو ماه آینده موکول شد.

به گزارش «تابناک»؛ تصویب نشدن این لایحه در مجلس کافی بود تا بهانه به دست برخی سودجویان در بازار بدهد و به محض اینکه خبر وقفه دو ماه در بررسی مجدد این لایحه منتشر شد و احتمال بازگشت ایران به لیست سیاه قوت گرفت، بازار ارز، سکه و خودرو با یک جهش ناگهانی مواجه شد، به طوری که نرخ سکه از مرز دو میلیون و پانصد هزار تومان نیز گذشت.

تلاطم در بازار به قدری زیاد بود که به رغم تثبیت نسبی قیمت ها در روزهای گذشته، بار دیگر کنترل از دست همه خارج شد و چیزی جز جولان سوداگران در بازار و سقوط ارزش پول ملی از خود بر جای نگذاشت.

شهاب الدین بی مقدار، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: تا چند روز پیش، بهای دلار و ارز تقریبا تثبیت شده بود؛ اما همین حرکت مجلس در روز یکشنبه گذشته باعث شد تا باز همه چیز خراب شود؛ همین که طوماری را آوردند و در وسط مجلس پهن کردند، دوباره بازار احساس ترس کرد.

وی گفت: طورماری که متأسفانه چند روز پیش برخی از نمایندگان در مخالفت با cft در مجلس پهن کردند، باعث شد تا مردم باز هم هراسان شوند و رو به خرید سکه و ارز آورند. البته ناگفته نماند، حرکت هایی که ما می کنیم و تبلیغاتی که در بیرون می شود، باعث افزایش قیمت ها شد.

این نماینده افزود: اگر قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در اینجا عادی تصویب می شد و دیگران هم روی آن تفسیر نمی کردند، اتفاق خاصی رخ نمی داد، چون این قانون تأکید دارد که کسی حق ندارد به تروریست ها که سازمان ملل آنها را تروریست می داند، کمک مالی شود.

وی گفت: جالب است که یکی از دوستان می گفت، در این صورت ما نمی توانیم به حزب الله لبنان کمک کنیم، این در حالی است که حزب الله یک تشکل رسمی است و در مجلس لبنان کرسی دارد و جزو تروریست به حساب نمی آید. از سوی دیگر، خود لبنان این معاهده را پذیرفته است؛ حالا چگونه شده که ما کاسه داغ تر از آش شده ایم؟!

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: مردم از حرکت های ما می ترسند، ولی واقعیت چیز دیگری است. عده ای می خواهند روحانی را ساقط کنند و دولت او را به زمین بزنند، در صورتی که ناخودآگاه در حال زدن ریشه نظام هستند و با ایجاد نا امیدی و ضعیف نشان دادن دولت، اهداف خود را پیگیری می کنند. این رفتارها به مردم تلقین می کند، در آینده جنگی رخ خواهد داد و همه را در فکر ذخیره کردن سرمایه انداخته است، در صورتی که اصلا دورنمایی از جنگ وجود ندارد. عده ای که از تحریم نان می خوردند، می خواهند تحریم ها بازگردد، در صورتی که قرار نیست دوباره تحریمی مانند گذشته بازگردد.

برای ما تحریم های سازمان ملل مهم است که نتوانند کشتی های ما را متوقف کنند، ما اکنون نفت خود را می فروشیم و کالاهای خود را صادر می کنیم. اگر این لایحه هم تصویب می شد، قطعا مراودات بانکی ما هم حل می شد و دیگر مشکلی نداشتیم.
متاسفانه هم اکنون ضرب الاجلی که به ما داده بودند، گذشته، ولی امیدواریم تیم قوی دیپلماسی بتواند این مشکل را تا حدودی حل کند و امیدواریم مجلسی ها هم کمی عاقل تر شوند که زودتر این لایحه تصویب شود.

وی در ادامه یادآور شد: فشار روی مردم است، من نماینده که فشاری را حس نمی کنم، آخرین حقوقی که دولت اگر نتواند پرداخت کند، قطع کردن حقوق من نماینده است، اما مردم عادی و بیشتر صنوف همین الان با مشکل مواجه هستند و مواد اولیه چند برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه این گونه اتفاقات رخ می دهد، این است که ما فکر نمی کنیم، چون می خواهیم آدم خودمان را رئیس جمهور کنیم. مردم را بیچاره کرده ایم، امیدواریم که دنیا این موضوع را درک کند و بداند این عده اندک همه مردم ایران نیستند و متأسفم که مجلس ما چنین کاری را کرد. امیدوارم که مجلس عاقل شود و به تعهدی که دولت امضا کرده و مهلت گرفته است، پایبند باشد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار