استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرایط اقتصادی به سمتی پیش می‌رود که تنها واحدهای بزرگ تولیدی امکان ادامه حیات خواهند داشت، گفت: برای اینکه فعالیت در بخش کشاورزی توجیه داشته باشد باید بتوانیم صنعت را در خدمت این بخش درآوریم.
کد خبر: ۶۱۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 13 June 2018

 مجید خدابخش در دیدار با نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی استان، کشاورزان را زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه توصیف کرد و افزود: دولت وظیفه دارد زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای فعالیت این قشر را فراهم کند.

وی ادامه داد: ما روستاها را تنها محل سکونت نمی‌دانیم؛ بلکه هر روستا یک بنگاه اقتصادی و تولیدی است.

استاندار آذربایجان شرقی ارائه تسهیلات اشتغال روستایی از سوی دولت را فرصتی تاریخی برای فعالان بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: کشاورزان و فعالان این بخش باید از این فرصت در جهت ایجاد ارزش افزوده و زنجیره تولید محصولات کشاورزی استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه شاید کشاورزان به تنهایی قادر به ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی نباشد بنابراین اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی باید با تعریف پروژه‌های کلان در این حوزه ورود یابند.

خدابخش همچنین بر اولویت‌بندی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: طی روزهای آینده جلسه‌ای با حضور مدیران مربوط برگزار خواهیم کرد تا به صورت عملی مشکلات این بخش را پیگیری و حل و فصل کنیم.

در این دیدار نمایندگان تشکل‌های غیردولتی بخش کشاورزی استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که از مهم‌ترین مطالب مطرح شده می‌توان به این موارد اشاره کرد:

- لزوم افزایش سهم روستاها و بخش کشاورزی از اقتصاد دانش‌بنیان
- لزوم مشارکت روستائیان در روند سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی
- لزوم بسترسازی برای اجرای طرح‌های دولتی در روستاها
- ضرورت حضور نمایندگان بخش کشاورزی در ستادهای مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه
- آماده‌سازی روستاها برای حفظ منابع با تقویت شوراها، مدیریت بخشداران و همکاری دلسوزانه ادارات دولتی
- پیش‌بینی تأمین اعتبار برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان
- تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به کشاورزان

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :