نماینده‌ ولی‌فقیه در سپاه:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: اگر انتظار داریم مشکلات کشور تنها با ارتباط و کمک اروپا و یا ارتباطات بین‌اللملی حل شود، این امر به‌هیج‌وجه درست نیست بلکه توجه به رهنمودهای رهبری و تکیه به توان داخلی رافع معضلات موجود خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 14 June 2018
 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی پیش از ظهر امروز در جمع سپاهیان عاشورا در حسینیه سپاه عاشورا اظهار کرد: ماه رمضان امسال نیز تمام شد که باید هر رمضانی که چشیده‌ایم شاکر خداوند باشیم چراکه "شکرتم" بیانیه خداوند بعد از ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: امشب یکی از کارها بعد از افطار باید شکرگزاری به درگاه الهی باشد چراکه خداوند این فرصت را به ما داده تا یکبار دیگر طعم رمضان را بچشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه ماه رمضان با همه زیبایی‌هایش مقدمه و زمینه‌ای برای رسیدن انسان به مرتبه‌ای از انسانیت است که فوق آن مرتبه دیگر مرتبه‌ای نیست، گفت: خداوند روزه را برای روزه نخواسته است بلکه همه اینها زمینه‌ساز رسیدن انسان به مقام عبودیت و بندگی خداوند است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: هرقدر روح عبودیت در انسان تقویت شود، عبادت‌هایش اثرگذارتر است چراکه احتمال دارد فردی چند هزار سال عبادت کند ولی به مقام عبد نرسد.

وی با تاکید به اینکه رمضان برای همه فرصت است ولی فرصتی گرانبها برای مومنان زیرک جهت رسیدن به عبودیت است، تصریح کرد: کسب روحیه بندگی تفاوت دارد و هرکسی به اندازه خود به این مقام دست می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بندگی خدا یعنی آزادی، پیروزی در جهاد اکبر و اصغر است و خوشا به حال آنانی که خودی ندارند که نشان دهند بلکه تلاش می‌کنند خدا را نشان دهند.

وی ادامه داد: شهیدحججی‌ها نمونه‌ای از بندگانی هستند که خداوند خواست او را نشان دهد و الگو قرار دهد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه خداوند امشب برابر با کل رمضان مغفرت عطا می‌فرماید، گفت: باید خود را بسنجیم و ببینیم تا چه میزان به روح بندگی دست یافته‌ایم.

وی متذکر شد: خوشا به حال آنانی که در این ماه مبارک کارهایشان بالا رفت و نمازشان معراج‌آفرینی و اثر داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: نمازها باید زنده باشد گویی که در پیشگاه الهی رسیدی و در محضر خداوند هستید.  

وی خاطرنشان کرد: خوشا به حال آنانی که در شب‌های قدر علاوه بر پاکسازی گذشته خود، توانستند کاری برای آینده‌شان نیز بکنند چراکه در شب قدر باید علاوه بر طلب مغفرت بتوان تقدیر آینده خود را با بندگی خود رقم زد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تاکید به اینکه دنیای سختی برای دینداری شده و باید از خداوند گدایی بندگی کنیم، گفت: امشب از خداوند بخواهیم بندگی‌اش را به ما عطا کند و فرماندهی دست و زبان و چشم خود را به او بسپاریم.

وی ابراز کرد: اگر کسی با نبوت به معراج می‌رسد شرط اول آن عبودیت است چراکه مبنای رسالت پیامبر اکرم(ص) هم عبودیت ایشان بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) فرموده‌اند، "مرا این عزت بس که عبد خدا باشم،"،اضافه کرد: معنای عبودیت یعنی خداگونه شدن است و اگر کسی به این مقام عالی برسد قطعاً زور شیطان به او نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اذعان داشت: فضای مجازی یکی از گناه‌های آشوبی شیطان است که جوانان با آن درگیر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: خداوند در سوره فرقان فرموده‌اند، "که اگر کسی به مقام عبودیت برسد خودم کمک خواهم کرد تا نلغزد".

وی با اشاره به آیه‌ای که در آن خداوند فرموده است، "آیا خدایت برای تو بس نیست"، تصریح کرد: اگر امروز برخی‌ در برابر دشمن منفعل می‌شوند و به نصرت دست نمی‌یابند؛ به خاطر این است که به خدا توکل نکرده و به قدرت ایشان اطمینان ندارند و به عبودیت نرسیده‌اند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه همه خواهیم مرد و در آن دنیا از ما نخواهند پرسید چه کردی، بلکه می‌پرسند چه آوردی، ادامه داد: فریب شیطان را نخوریم و این حس و حال کسب شده در رمضان را حفظ کنیم.

وی، راهکارهای رسیدن به عبودیت را ارتقاء سطح معنویت و بینش دینی دانست و افزود: زندگی بدون خداوند هیچ لذتی ندارد و خداوند صراحتاً در قرآن کریم به این موضوع اشاره کرده است.

نماینده‌ولی فقیه در سپاه، زندگی مدرن امروزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در زمان‌های گذشته زندگی مدرنی وجود نداشت ولی صفا و صمیمیت وجود داشت از این‌رو نباید گمشده‌های حال و روز را در زندگی مدرن و ماشین مدل بالا یافت بلکه گمشده ما خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اذعان داشت: بصیرت دینی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را در اولویت قرار دهیم تا به عبودیت برسیم.

وی دومین راه عبودیت را تکلیف‌محوری بیان کرد و گفت: تکلیف‌محوری و تکلیف‌گرایی یک روحیه قبل از اقدام است و باید دید خداوند از ما چه می‌خواهد.

نماینده‌ولی فقیه در سپاه، ولایت‌مداری را یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین راه برای عبودیت عنوان کرد و گفت: ولایت فقیه تجلی‌بخش حاکمیت و ربوبیت خداوند و یگانه راه دستیابی به فرمان خداست به طوریکه تبعیت از ولایت فقیه تبعیت از یک فرد نیست بلکه تبعیت از حکم‌الله است چراکه ولی‌فقیه از خود هیچ حکمی ندارد و همه احکام برای خداوند است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه ابراز کرد: اُنس با قرآن و آشتی با پروردگار از طریق کلام‌الله را باید راه دیگر عبودیت دانست.

وی افزود: در روز به هر چه میزان که می‌توان باید قرآن خواند و صواب آن را به امام زمان(عج) تقدیم کرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، خطاب به جوانان ابراز کرد: لازمه لذت بردن از نعمات خداوند و دست یافتن به آرامش عبودیت خداوند است و یقین داشته باشید بدون عبودیت هیچ لذتی را نخواهید چشید.

وی افزود: خداوند اکیداً فرموده‌اند که اگر بنده‌ای جز من به دیگری تکیه کند، دیگر از من امیدی نداشته باشد و حتی فرموده‌اند به ظالمان تکیه نکنید چراکه آتش خواهید گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اگر انتظار داریم مشکلات کشور تنها با ارتباط و کمک اروپا و یا ارتباطات بین‌اللملی حل شود، این امر به‌هیج‌وجه درست نیست بلکه توجه به رهنمودهای رهبری و تکیه به توان داخلی رافع معضلات موجود خواهد بود لذا باید به خداوند امید داشته باشیم و یاری بخواهیم.

وی تاکید کرد: تاریخ مصرف پاسداری تمام شدنی نیست چون انقلاب همچنان زنده بوده و حیات دارد و در حال حرکت است از این‌رو دشمن هم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: دشمنی دشمن تمام شدنی نیست و مطمئناً امکان ندارد روزی جنگ جبهه حق و انقلاب و اسلامی با جبهه استکبار تمام شود؛ شاید شیوه و رویه جنگ عوض شود ولی هیچ‌گاه این جنگ تمام نخواهد شد و همیشه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از دشمن نباید انتظاری جز دشمنی داشت چراکه آمریکا حاضر است سر به تن ما نباسد و البته حق هم دارد، تصریح کرد: آمریکا حق دارد زیرا خودشان اذعان کرده‌اند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آمریکا  را رقم زده‌است و حتی رژیم صهیونیستی نیز چنان یاد می‌کند که  سنگ در دست فلسطینی را تبدیل به موشک کرده است و کاری کرده که ارتش رژیم صهیونیستی که ظرف ۶ روز همه را شکست می‌داد ،الان آن ارتش در برابر گروه حزب الله و حماس با شکست روبه‌رو شده است.
 
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با احیای دین، جوانان را زنده کرده و شاخص‌های ابرقدرتی را از آمریکا گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های آمریکا، انقلاب اسلامی ایران پر از فراز و نشیب بوده ولی در مجموع انقلاب در حال پیشروی است و هیچ‌گاه درجا نزده، گفت: طبق بررسی آمریکاهایی، دلیل این پیشروی را تدبیر رهبری، پیوند و اتحاد ملت با رهبری می‌دانند که دشمن هم به این روح در انقلاب پی برده است.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از دین وظیفه همه بوده ولی برای برخی‌ وظیفه مضاعف است، ادامه داد: برای رسیدن به این حفاظت مد نظر رهبری باید به عبودیت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ابراز کرد: محوری‌ترین عامل که حضرت عباس(ع) را سردار بی‌نظیر کرده است؛ این بود که ایشان در برابر امام حسین(ع) اهل چون و چرا نبود و تبعیت از امام داشت چراکه می‌دانست تبعیت از او تبعیت محض از احکام خداوند است.

وی متذکر شد: ما امروز بیش از همه نیاز داریم تا نسبت به ولایت‌فقیه گیرنده‌های خود را تقویت کنیم و تبعیت از ایشان داشته باشیم.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار