جامعه > آموزش - ایلنا نوشت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در صورت تاخیر مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سهمیه پنج درصدی ایثارگران در کنکور تصمیم‌ خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۱۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 16 June 2018
 
 

محمود صادقی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در خصوص نتیجه بررسی‌ها درباره سهمیه پنج درصدی ایثارگران در کنکور به خبرنگار ایلنا گفت: در این راستا پیشنهادی براساس یک کار کارشناسی و طبق نظر سازمان سنجش در دستور کار قرار گرفت و در نهایت حدنصاب علمی برای خانواده ایثارگران از 70 افزایش یافت و 80 تا 85 در نظر گرفته شد.

صادقی با اشاره به حذف یک قید در قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به سهمیه فرزندان و همسر جانبازان زیر 25 درصد در کنکور می‌شد، گفت: قرار شد؛ داوطلبانی که شامل این قانون می‌شوند، 80 تا 85 درصد نمره تراز را به دست بیاورند که این در کمیسیون نیز تصویب شده است.

صادقی افزود: برای هفته آینده فکر می‌کنم این مصوبه در نوبت باشد چون یک موضوع فوریتی است و باید سریعا در روزهای آینده بررسی شود تا از این طریق تکلیف سازمان سنجش هم مشخص شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: البته خبر دیگری هم شنیده‌ام که اگر مجلس برای بررسی‌ها درباره این سهمیه تاخیر قائل شود، احتمال دارد، این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت فوری مورد بررسی قرار گیرد. البته موضوع سهمیه ایثارگران به طور کلی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و باید یک مصوبه جامع در این زمینه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مصوبه می‌تواند در نهایت رضایت دانشجویان را در برداشته باشد، گفت: قطعا تا حد زیادی می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند، اما در مجموع به اعتراض‌هایی که هست کاملا پاسخ داده نمی‌شود، اما وضعیت به مراتب بهتر خواهد شد.

صادقی تصریح کرد: افزایش حدنصاب علمی 70 به 80 تا 85 درصد می‌تواند، ورودی‌ها را به لحاظ کیفیت علمی اصلاح کند، زیرا در حال حاضر مشکل بزرگی که وجود دارد ناهمگنی دانشجویان ورودی در دانشگاه‌های باکیفیت است؛ یعنی زمانی که دانشجویان همگن نیستند از نظر آموزشی مشکل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: به تعابیر دیگر تعدادی از دانشجوهای سهمیه‌ای وقتی وارد یک دانشگاه باکیفیت می‌شوند، مشروط می‌شوند با این حساب تناسبی بین دانشجویان و آن روند آموزشی وجود ندارد و روند آموزشی را با مشکل رو به رو می‌کند. ضمن اینکه این تبعیض تا حدی موجب نابرابری و بی‌عدالتی و در نهایت منجر به اعتراض می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار