امام جمعه کرمان :
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: یکی از آزمایش های دشوار خداوندی، دوران مدیریتی است.
کد خبر: ۶۲۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ 19 June 2018

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز دوشنبه در آئین تودیع ومعارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: هر چه حوزه ماموریتی فرد سخت تر و مهمتر باشد، امتحان ها نیز دشوارتر خواهد بود و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز یکی از این میدان های سخت است.
وی اظهارداشت: هر انسانی در آزمایش های فراوانی که در زندگی اش وجود دارد، مورد محاسبه و سنجش خداوند قرار می گیرد و اینکه کسی در شعار حرف از ایمان و اسلام بزند کفایت نمی کند بلکه در صحنه عمل در میدان های سخت و آسان باید مورد آزمایش های الهی قرار گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ماهیت وقف خدمت به خداوند است، ادامه داد: همیشه در هر مسئولیتی در کنار روز آغاز، روز پایان نیز دارند لذا همیشه هر تکریم، معارفه نیز دارد.
مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز گفت: برای احداث تالار احسان و مجموعه مربوطه تاکنون 25 میلیارد تومان هزینه شده است و هنوز نیز هزینه هایی باقی مانده است.
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده ادامه داد: تعامل شایسته با دستگاه های اجرایی را همواره مد نظر داشته ایم به گونه ای که سعی شده از هیج دستگاهی شکایت نشود.
وی واقعی سازی اراضی وقفی را یکی از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: اجرای دستورالعمل های اوقاف نیز همواره مد نظر بوده است و در هیچ کجا با کسی تبانی نکرده ایم.
حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه با حداقل بودجه و امکانات کارهای بزرگی انجام شده است، افزود: 68 میلیون تومان اعتبارات دولتی برای مصلی ها و مساجد استان کرمان دریافت و پرداخت شده و سه میلیارد و 600 میلیون تومان به بقاع فاقد درآمد یا کم درآمد پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: افزایش درآمد مدارس علمیه، 45 هزار مترمربع ساخت وساز و تنظیم سند اجاره به 12 هزار موقوفه نیز در اداره کل اوقاف نیز انجام شده است.
وی گفت: در سال های اخیر 50 هزار رقبه موقوفات سند دار شده، 900 وقف جدید انجام شده و 50 هزار حافظ قرآن نیز آموزش داده شده است و در کنار آن 12 هزار روحانی نیز اعزام شده اند.
مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز با بیان اینکه سازمان اوقاف سازمانی برنامه محور، سامانه محور و کاملا الکترونیکی است، گفت: برنامه ها و هدف های نهایی این سازمان مشخص شده است و این سازمان براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کند
حجت الاسلام اسماعیل تدینی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و ذره ای از اهداف خود فاصله نخواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه وقف برای حل مشکلات مادی و معنوی مردم در خدمت جامعه است، تصریح کرد: برنامه ها و اولویت های این سازمان مشخص شده و ما در راستای اجرای هر چه بهتر این برنامه ها آماده هستیم.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار