مدیر اداره‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی:
ایوب بهتاج در نشست خبری مسابقات والیبال نوجوانان آسیا، اظهار داشت: اداره‌ کل ورزش و جوانان سال 97 را خیلی پرفشار آغاز کرد. ما در حوزه‌های مختلف برنامه‌های سراسری زیادی داشتیم و نه تنها مسابقات مختلف را از تقویم‌مان حذف نکردیم، بلکه برنامه‌هایی هم به تقویم مسابقات اضافه شده‌اند و از همه حوزه‌های اداره‌ کل هم تشکر می‌کنم که برای این کار زحمت کشیدند.
کد خبر: ۶۲۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 24 June 2018
 
به گزارش تابناک تبریز، ایوب بهتاج در نشست خبری مسابقات والیبال نوجوانان آسیا، اظهار داشت: اداره‌ کل ورزش و جوانان سال 97 را خیلی پرفشار آغاز کرد. ما در حوزه‌های مختلف برنامه‌های سراسری زیادی داشتیم و نه تنها مسابقات مختلف را از تقویم‌مان حذف نکردیم، بلکه برنامه‌هایی هم به تقویم مسابقات اضافه شده‌اند و از همه حوزه‌های اداره‌ کل هم تشکر می‌کنم که برای این کار زحمت کشیدند.
 
وی افزود: در حال حاضر تمام تلاش ما این است که به تدریج مسابقات را به شهرهای دیگر استان منتقل کنیم تا بحث استانداردسازی‌ سالن‌‌های تبریز برای مسابقات جهانی و آسیایی را انجام بدهیم.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با اشاره به فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان یکی از عضوهای اصلی مبارزه با مواد مخدر در جامعه است،همچنین وظیفه انسانی همه ماست که هر کمکی در این زمینه از دست‌مان برمی‌آید را دریغ نکنیم. در این راستا بازرسی‌ اماکن ورزشی دررابطه با استفاده از مواد نیروزا و محرک که عاقبتش اعتیاد است، جزو برنامه‌های ما به حساب می‌آید. این بازرسی‌ها در هفته مبارزه با مواد مخدر شدت بیشتری می‌گیرد.در هر حال امیدواریم که بتوانیم در زمینه مبارزه با مواد مخدر در جامعه موثر باشیم.
 
بهتاج عملکرد اداره‌ کل ورزش و جوانان در بحث تجهیز و بازسازی سالن‌های شهید اقدمی و پورشریفی را هم قابل قبول ارزیابی کرد و یادآور شد: در دو سالن اقدمی وپورشریفی اقدامات خوبی انجام شد و الان کسی نمی‌تواند بگوید که این دو سالن برای برگزاری ورزش‌های توپی مناسب نیست. این دو سالن الان استانداردترین کفپوش‌ها را دارند. همچنین در سالن پورشریفی هم نور را به 1800 لوکس رساندیم که بالاتر از حد استاندارد است.
 
وی ادامه داد: همه افراد متخصص در عمران گفتند که این دو سالن زودتر از 6 ماه آماده نمی‌شود، اما با تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل اجرای و همکارانم خیلی زودتر از اینها دو سالن پورشریفی واقدمی را آماده کردیم. یک بار حتی من ساعت 3 بامداد در محل سالن‌ها بودم. یک‌بار حتی در ساعت 12 شب 48 نفر در این سالن‌ها مشغول کار بودند. در نهایت هم باتلاش‌های شبانه‌روزی، کار در سه شیفت و حتی در روزهای تعطیل، تجهیز دو سالن پورشریفی و اقدمی را به اتمام رساندیم. چندی پیش نماینده کنفدراسیون والیبال آسیاهم با حضور در تبریز این دو سالن را تایید کرد. یادآور می شوم که تجهیز این دو سالن 2 میلیارد تومان هزینه داشت، اما کار ماندگاری انجام شد.
 
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری مسابقات والیبال جوانان آسیا در تبریز با این تعداد تیم‌ها امری بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: بعد از زمان آقای صفایی فراهانی سابقه نداشته که تعداد تیم‌ها در مسابقات والیبال به 18 تیم برسد و این برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.
 
بهتاج در مورد حضور نمایندگان آذربایجان شرقی در مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: تکواندو با سه نماینده و یک مربی از استان آذربایجان شرقی در جاکارتا بیشترین نماینده را دارد و رشته‌های شنا، شیرجه، شمشیربازی و کشتی با یک نماینده راهی این مسابقات می‌شوند. حضور این نفرات در جاکارتا قطعی شده و امیدواریم دردوومیدانی هم سجاد هاشمی به مسابقات اعزام شود، اما اسامی نفرات هنوز اعلام نشده‌اند. همچنین در مسابقات سه‌گانه هم فقط یک سهمیه کشورمان به ما اختصاص یافت که باانتخاب کمیته فنی، سجاد نوبری از استان آذربایجان شرقی تنها نماینده کشورمان در جاکارتا خواهد بود. همچنین اگر در شمشیربازی سابر بانوان هم سهمیه‌ای به ایرانبرسد، این ورزشکار از استان آذربایجان شرقی به مسابقات اعزام می‌شود.
 
وی در مواجهه با سوال خبرنگاری در مورد وضعیت تیم‌های دوچرخه‌سواری شهرداری تبریز و پتروشیمی، تصریح کرد: بحث انحلال تیم دوچرخه‌سواری شهرداری تبریز وجود ندارد، قرارداد برخی از رکابزنان این تیم فقط عقب افتاده است که این مشکل همبه ‌زودی حل می‌شود. در مورد تیم پتروشیمی هم باید بگویم که ما هم به اینارگان و هم به وزیر ورزش و جوانان نامه زدیم و وزیر هم پیگر ماجرای تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی است.
 
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بار دیگر بر اهمیت برگزاری مسابقات والیبال جوانان آسیا تاکید کرد و یادآور شد: مسابقات والیبال پروتکل خیلی سنگینی دارد. هر استانی که مسابقات والیبال رامیزبانی کند، می‌تواند برای بازی‌های بقیه رشته‌ها هم میزبان باشد. امتیازی که تیم میزبان دارد این است که می‌تواند زمانبازی‌ خود را تعیین کند. با این حال بازی تیم ملی ایران در روز اول برگزار خواهد شد.
 
بهتاج راجع‌به اماکن ورزشی موجود در استان آذربایجان گفت: برنامه اداره‌کل ورزش و جوانان این است که هر سه ماه یک سالن ورزشی در یک شهر استان را استانداردسازی کند. در حال حاضر نزدیک به 300 مکان ورزشی قابل استفاده بهینه دراستان آدربایجان شرقی وجود دارد.
 
وی در مورد تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا و جوایز تیم‌های برتر گفت: علاوه بر ایران، تیم‌های والیبال جوانان ژاپن، کره‌جنوبی، چین، عمان،هندوستان، قزاقستان، نیوزلند، پاکستان، چین تایپه، تایلند، استرالیا، سریلانکا، هنگ‌کنگ، قطر، مالزی و ترکمنستان در مسابقات حاضر هستند و تیم ازبکستان هم انصراف داده است. این مسابقات جوایز نقدی و دلاری ندارد و 4 تیم‌ برتر جواز حضور در مسابقات جهانی را می‌گیرند.
 
بهتاج در پاسخ به این سوال که «آیا جوایز تیم‌های برتر مسابقات والیبال نشسته که اخیراً در تبریز برگزار شد، پرداخت شده است یا خیر»، افزود: بله، جوایز تیم‌های برتر این مسابقات در روز پایانی و روی سکو به طور کامل پرداخت شد و ما بدهی در این خصوص نداریم.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی همچنین با اعلام خبر استفاده از ویدیو چک در مسابقات قهرمانی والیبال جوانان آسیا گفت: همه زیرساخت‌های استفاده از ویدیو چک در این مسابقات فراهم است و اگر بخواهند می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی والیبال جوانان آسیا هم قراراست 15 اداره با ما هماهنگ باشند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
 
وی در مورد حضور بانوان در سالن‌های پورشریفی و اقدمی برای تماشای مسابقات قهرمانی والیبال جوانان آسیا، تصریح کرد: بحث حضور خانواده‌ها در این مسابقات رامطرح کردیم و تمهیداتی اندیشیده‌ایم که بانوان هم در سالن حاضر شوند. ان‌شاءالله اینکه بانوان می‌توانند مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا را از نزدیک تماشا کنند یاخیر هم طی دو سه روز آینده مشخص می‌شود.
 
بهتاج در پایان نسبت به وضعیت‌ تیم‌های فوتبال تبریز هم واکنش نشان داد و گفت: در تماسی که ساعتی پیش با آقای الیاسی (سرپرست باشگاه تراکتورسازی) داشتم، اواعلام کرد که نقل‌وانتقالات تیم و تمرینات آغاز شده و قرارداد بازیکنان هم در ابتدای هفته آینده در هیئت فوتبال ثبت می‌شود. همچنین تیم سیزدهم تیرماه هم در استانبول یا آنتالیا حاضر می‌شود تا اردوی تدارکاتی پیش فصل خود را در ترکیه برپا کند. همچنین توشاک، سرمربی جدید تراکتورسازی هم فردا به تبریز می‌آید. آرزوی ما ایناست که تراکتورسازی فصل را خوب شروع کند و خوب هم به اتمام برساند.
 
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی یادآور شد: در مورد گسترش فولاد هم باید بگویم که همه در جریان هستند که بحث انتقال امتیاز تیم لیگ برتری قانوناً درست نیست. اگر بخواهند تیم را واگذار کنند، ما یک پای قضیه هستیم و ما هم با انتقال امتیاز به خارج از استان مخالفت می‌کنیم، چون می‌خواهیم سهمیه در تبریز بماند. ماشین‌سازی هم هفته آینده تکلیفش کاملاً مشخص می‌شود که مالکیتش به کارخانه می‌رسد و یا به جای دیگری در استان تعلقمی‌گیرد. بحث انتقال سهام تیم شهرداری تبریز هم منتفی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار