محسن هاشمی صبح امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شورای شهر جلسه آرامی را سپری کرد، در مورد اطلاعیه بنیاد تعاون سپاه مبنی بر عدم بدهی به شهرداری تهران، گفت: به نظرم لازم نیست در این خصوص صحبت کنیم، چرا که اعداد و ارقام بدهی و طلب مشخص است و شهرداری تهران مدعی طلب از یکی از ارگان‌های وابسته به این تشکیلات است و گزارشی داده و حالا در آن سمت می‌گویند که بدهی ندارند و باید شهردار تهران بنشیند و بررسی‌های لازم را انجام دهد.

هاشمی افزود: گزارشی از بازرسی کل کشور دریافت کردیم که یکی از شرکت‌های وابسته به نام رسا تجارت مبین به شهرداری بدهکار است که معاونت مالی شهرداری نیز در گزارشی این موضوع را تایید کرد و در جلسه هم اندیشی یکشنبه نیز در مورد این موضوع صحبت شد و حالا باید شهردار تهران در این زمینه صحبت کند.

وی با بیان اینکه لازم است که بنیاد تعاون و شهرداری تهران نسبت به این مسئله صحبت کنند، گفت: اجازه دهید بیش از این صحبت نکنیم و این مسئله به موضوع سیاسی بدل نشود. چرا که یک طلب است و در آرامش باید آن را پیگیری کنیم.

هاشمی در مورد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که بنا به گفته تعدادی از نمایندگان مجلس،‌ در مجلس کلید می‌خورد، تصریح کرد: من از این موضوع خبر ندارم و شخصا درخواستی در این موضوع نداشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما روند تغییر مدیران در شهرداری کند نیست، گفت: 40 الی 48 روز است که افشانی به شهرداری تهران آمده و انتصابات اصلی در حول و حوش خود را همچون مدیر روابط عمومی، بازرسی و ... انجام داده است. البته نمی‌شود به سرعت مدیران بالایی را عوض کرد و باید با آنها کار کرد و اگر مناسب بودند فعالیت آنها ادامه پیدا می‌کند.

رییس شورای شهر تهران افزود: حتی اگر این افراد از جناح مخالف باشند نیز در صورت مدیریت مناسب می‌توانند باشند و بحث ما جناحی و سیاسی نیست؛ بلکه به دنبال تخصص و تعهد هستیم و به نظر می‌رسد افشانی با طمانینه انتصابات را دنبال می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز شورای شهر یک فوریت طرح اصلاح ساختار و شرح وظایف شورای معماری مناطق به تصویب رسید و همچنین یک فوریت طرح تضارب اختیارات در شهرداری تهران که بر اساس آن استفاده از آشنایان و خویشان در سازمان شهرداری ممنوع می‌شود نیز به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در ادامه لایحه افزایش خدمات بهای بهشت زهرا (س) نیز در دستور کار امروز شورای شهر تهران قرار گرفت، گفت: معمولا در تهران سالیانه حدود 50 هزار مرگ در سازمان بهشت زهرا(س) ثبت می‌شود که 35 هزار متوفی، ماندگاری در بهشت زهرا دارند و مابقی به شهرستان‌های دیگر منتقل می‌شوند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه از این میان 22 هزار نفر با نرخ پایین و حتی مجانی مورد سرویس دهی بهشت زهرا قرار می‌گیرند و مابقی نیز برای دریافت خدماتشان پول می‌دهند، گفت: البته بهشت زهرا مراقب است که هزینه‌های کفن و دفن زیاد نشود.ایسنا