استاندار آذربایجان شرقی خبر داد
استاندار آذربایجان شرقی گفت: سرمایه‌گذارانی که در شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری کنند 13 سال معافیت مالیاتی خواهند داشت.ِ
کد خبر: ۶۲۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 13 July 2018

مجید خدابخش در سفر خود به هشترود در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هشترود اظهار داشت: صادر کنندگان کالا هم که به نام و علامت تجاری خود کالا صادر کنند معاف از مالیات خواهند بود.

وی گفت: تولید یعنی برکت و باید به دید مثبت و خیرخواهانه به آن نگاه کنیم و به جای سنگ اندازی برای تولیدکننده راه درست را نشان دهیم.

خدابخش افزود: دشمنان نظام امروز علیه موجودیت نظام هجمه می‌کنند و با ایجاد جنگ اقتصادی می خواهند مردم را از نظام دلسرد کنند.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به بخش خصوصی تاکید کرد واحترام مسوولان به سرمایه‌گذاران را شد و افزود: باید به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این مورد احترام گذاشت.ِ

وی توجه به بخش خصوصی را یکی از مولفه‌های رشد اقتصادی دانست و گفت: به عنوان خدمتگذار نظام وظیفه داریم به آرمان و ایده اقتصاد مقاومتی تحقق بدهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است به بخش خصوصی احترام بگذاریم و ارزش قائل شویم و دست گیر آنها شویم تا نگران نباشند.

وی یاد آور شد: راه مراغه به هشترود از مهم‌ترین راه‌ها هست که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پایاب سد سهند هشترود باید به اتمام و بهره‌برداری برسد.

خدابخش افزود: برای بیرون آمدن از وضعیت بد اقتصادی و رشد و شکوفایی آن باید به بخش خصوصی بها دهیم و کمک حال آنها باشیم به جای سنگ اندازی مانع راه شدن، مشاوره بدهیم.

وی متذکر شد: وظیفه ما این است در وضعیت کنونی تولیدی‌ها و کارخانه‌های نیمه فعال و غیرفعال را کمک کنیم تا روی پا بایستند.

خدابخش گفت: بیکاری موجود در شان هشترود نیست و باید در رفع آن تلاش کنند.

فراهم کردن زمینه فرآوری از معادن

امینیان فرماندار هشترود نیز در این جلسه، ایجاد شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب، اتمام و تکمیل پروژه پایاب سد سهند، تخصیص اعتبار برای تکمیل و تجهیز استخر و نیز فراهم کردن زمینه فرآوری از معادن این شهرستان را خواستار شد.

مشکل کمبود آب شرب در روستاهای هشترود

سید حمزه امینی نماینده هشترود هم در این جلسه، به مشکل کمبود آب شرب در روستاهای هشترود اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از سد کلقان می‌تواند مشکل آب شرب سالم و بهداشتی شهر هشترود و 52 روستای آن را حل کند.

وی گفت : با هزینه‌ای بالغ بر 90 میلیارد ریال جاده هشترود- مراغه روکش آسفالت خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با حضور در شهر نظرکهریزی هشترود تصفیه خانه آب شهر نظرکهریزی را افتتاح کرد.

با نصب و راه‌اندازی این تصفیه خانه سیستم حذف فلزات سنگین با ظرفیت 10 لیتر در ثانیه به روش کاویتاسیون پلاسمایی به مجری گری طرح دانشگاه تبریز آب شرب شهر نظرکهریزی را تامین خواهد کرد.

برای این طرح 12 میلیارد ریال هزینه شده است.

خدابخش همچنین سیستم آبیاری قطره‌ای باغ سیب، گلابی، هلو و شلیل را در 67 هکتار با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد ریال در شهر نظرکهریزی افتتاح کرد.

وی با حضور در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی، از چند واحد تولیدی و صنعتی بازدید کرده، پروژه آب شرب این شهرک را با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال افتتاح کرد.
استاندار همچنین با حضور در منزل شهید عبدالله پور از خانواده وی تجلیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار