استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه حجاب باید مبتنی بر عفاف باشد، اظهار داشت: عفاف یک اصل ضروری برای همه مردان و زنان است و برای رسیدن یک جامعه به امنیت روانی باید عفاف در اولویت باشد.
کد خبر: ۶۳۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 14 July 2018

مجید خدابخش در همایش حافظان حریم خانواده به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، گفت: حجاب در همه ادیان الهی به عنوان یک امر واجب مطرح بوده و در دین اسلام نیز آیات و روایات فراوانی در این خصوص وارد شده است.

وی با بیان اینکه عفت، تقوا و پاکدامنی فقط مختص زنان نیست و مردان نیز شامل دستورات الهی در این زمینه هستند، افزود: حجاب برای طهارت قلب مردان و زنان است و اگر رعایت نشود، طهارت قلب زیرسوال می‌رود.

خدابخش تصریح کرد: آرامش روانی یکی از نیازهای اصلی بشر بوده و راه و روش‌های متعددی برای آن مطرح می‌شود ولی آن چیزی که کارآمدترین راه است، رسیدن به طهارت قلب است.

وی یادآور شد: حجاب حتما باید مبتنی بر عفاف باشد و انسان باید از درون قلب آن را قبول کند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی، با تاکید به اینکه حجاب به هیچ عنوان مانع کار و فعالیت اجتماعی نیست، افزود: زنان محجبه زیادی داریم که در زمینه‌های مختلف مدیریتی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی نیز موفق بوده‌اند.

خدابخش با تاکید به اینکه هیچ تقابلی بین حجاب و عفاف با فعالیت اجتماعی و سیاسی نیست، تصریح کرد: اخیراً تبریز میزبان بازی‌های آسیایی والیبال نوجوانان بود و در این مسابقات همه نگران از حضور تماشاگران زن بودند، اما خوشبختانه هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و بانوان ما با روشنفکری و حفظ حجاب و متانت در این مسابقات حاضر شدند.

وی تاکید کرد: یکی از عرصه‌هایی که می‌توان از دولت مطالبات زیادی داشت، همین عرصه مدیریتی است و امیدواریم با تشخیص اولویت و شناخت و عفاف در زنان و مردان، بتوان جامعه را به نحو احسن اداره کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: خانواده‌ها به عنوان رکن اصلی تربیت اولاد صالح، فکور و بصیر هستند و باید دقت زیادی در این خصوص داشته باشند.

در این همایش از تعدادی از بانوان نخبه و برگزیده استان در زمینه‌های مختلف قدردانی شد.

همچنین نمایشگاهی به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در محل پارک ائل‌گلی تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :