مدیرکل امور شهری استانداری یزد:
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: باتوجه به شرایط حساس کنونی، شرکتهای دانش بنیان باید بیش از پیش به موضوع صرفه جویی آب در بخش کشاورزی ورود کنند.
کد خبر: ۶۳۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 16 July 2018

محمود شاکری شمسی،  در نشست ارائه طرح های پیشنهادی شرکتهای دانش بنیان مرتبط با موضوع صرفه جویی آب به اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد افزود: بخش اعظمی از منابع آبی کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود.
وی با ابراز خرسندی از ورود شرکت های دانش بنیان استان به مساله کمبود آب شرب در یزد ادامه داد: دغدغه کمبود این مایع حیاتی به اقشار مختلف جامعه کشیده شده و این حساسیت بوجود آمده است.
وی تصریح کرد: آبیاری غرقابی در قرن بیست و یکم بی معنی است و باید از شیوه های نوین آبیاری در بخش کشاوری استفاده شود.
وی اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه از جمله مدیران و کارکنان دستگاه ها و نهادهای دولتی، عمومی و غیردولتی باید مشکلات کمبود آب را جدی بگیرند و در راستای استفاده بهینه از آب تلاش کنند.
همچنین هادی هادی نسب مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در صورتی که شرکتهای دانش بنیان طرح ها و محصولات خود شرکتهای دانش بنیان در زمینه صرفه جویی مصرف آب توسط دستگاه های مرتبط، 
در این نشست نمایندگان تعدادی از شرکت های دانش بنیان استان یزد با ارایه توضیحاتی درباره طرح ها و محصولات خود در زمینه صرفه جویی مصرف آب، حمایت بیش از پیش مسئولان از این طرح ها و استفاده از آنها در دستکاه های دولتی با هدف فرهنگ سازی را خواستار شدند.
حدود 90 درصد آب موجود در کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود.
جمعیت استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر است که 85 درصد در 21 شهر و بقیه ساکن روستا هستند. 
ساکنان 17شهر استان یزد از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری (آبفا) استفاده می کنند. 
تاکنون 110 منبع آبی خشک شده و 180 مورد دیگر با کاهش آبدهی شدید مواجه اند و برای مقابله با خشکسالی آبرسانی به 330 روستا از طریق 525 دستگاه تانکر ثابت و 16 تانکر سیار انجام می شود. 
با توجه به وجود عرصه های بیابانی، محدودیت منابع آب شیرین و افزایش جمعیت، آب موجود در استان تنها 40 درصد پاسخگوی نیاز مردم است، بقیه آب شرب شهروندان باید از آب انتقالی تامین شود و طرح تامین آب از خارج استان از منابع مختلف در دست بررسی و مطالعه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار